اخبار داغ

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی:

امسال نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است

امسال نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است
رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که «امسال نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است»، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبرانقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود به مناسبت فرا رسیدن سال 1402 با در نظر گرفتن همه جهات بخصوص موضوع تورم بعنوان مشکل اصلی و همچنین تولید بعنوان یکی از کلیدهای نجات کشور از مشکلات اقتصادی، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهارتورم و رشدتولید» اعلام کردند.

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی دارای تذکرات ، توصیه‌ها و تاکیداتی به شرح زیر بود:

* کارهای خوبی که در بخش اقتصاد انجام گرفته باید منجر به گشایش در زندگی و سفره مردم بویژه طبقات ضعیف شود واین موضوع هم جز با برنامه‌ریزی دقیق و استمرار این کارها، امکان پذیر نیست.

* باید در ارزیابی‌ها، تلخی‌ها و شیرینی‌ها را کنار یکدیگر دید و مجموع آنها را محاسبه کرد.

 * مسئولان دولتی و همچنین فعالان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باید تمام تلاش خود را بکار گیرند تا با کاسته شدن تلخی‌ها و افزایش موفقیت‌ها، امسال یک سال شیرین برای ملت ایران باشد.

* اگر دولت و مجلس و فعالان اقتصادی و گروه‌های مردمی جوان و پرانگیزه تمام تلاش خود را برحل مشکلات مردم قرار دهند، بسیاری از مسایل دیگر نیز حل خواهند شد.

* از دیگر کارهای اساسی در کنار تولید، موضوع مهم سرمایه‌گذاری است که باید مسئولان دولتی و بخش خصوصی توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

* باید مسئولان و فعالان اقتصادی و فعالان مردمی و فرهنگی و همچنین صداوسیما که وظیفه فرهنگ‌سازی را برعهده دارد، همه همت خود را بر این دوموضوع قرار دهند تا در درجه اول تورم مهار شود و کاهش یابد و در درجه بعد زمینه افزایش تولید فراهم گردد.

متن کامل پیام نوروزی حضرت ایت‌الله خامنه‌ای را اینجا بخوانید.

ایشان امروز ؛ سه شنبه اول فروردین ۱۴۰۲ نیز به مناسبت فرارسیدن سال نو در حرم مطهر ثامن‌الحجج، حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) سخنرانی خواهند کرد.  این برنامه با حضور زائران و مجاوران بارگاه رضوی از ساعت ۱۵  آغاز می‌شود.  در ساعت ۱۶ سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب برگزار خواهد شد

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه