اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

احتمال وقوع یخبندان در شمال‌غرب کشور/ صدور هشدار نارنجی برای ۹ استان کشور

احتمال وقوع یخبندان در شمال‌غرب کشور/ صدور هشدار نارنجی برای ۹ استان کشور
کارشناس هواشناسی از احتمال وقوع یخبندان در شمال‌غرب کشور خبر داد و گفت: برخی مناطق تا ۱۵ درجه کاهش دما خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغری کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در بعدازظهر در تهران و البرز بارش باران آغاز خواهد شد‌، گفت: احتمال طغیان رودخانه‌ها در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان وجود دارد.

کاهش دما تا ۱۵ درجه در برخی مناطق

وی در ادامه با بیان اینکه هسته بارشی دیگری در استان خراسان فعال است و فردا کشور را ترک خواهد کرد، گفت: سیستم بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور و کاهش دما موجب یخبندان شبانه خواهد شد. برخی مناطق تا ۱۵ درجه کاهش دما خواهد داشت.

 صدور هشدار نارنجی برای ۹ استان کشور

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز برای خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، ایلام و شمال و شرق خوزستان هشدار نارنجی هواشناسی صادر شده است.

بر اساس این هشدار در این مناطق رگبار، تگرگ، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود. لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ترددها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر و در نواحی کوهستانی کولاک برف از مخاطرات این پدیده جوی است.

امروز برای فارس، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، همدان، اصفهان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان و یزد هشدار زرد صادر شده است.

به هموطنان توصیه می‌شود از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کرده و در هنگام سفر با خودرو تجهیزات لازم و سوخت کافی به همراه داشته باشند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه