اخبار داغ

تیم ملی فراتر از انتظار بود

شکوری: بعد از خمس، مورایس و ساپینتو برای مربیان کلاس برگزار می‌کنند

شکوری: بعد از خمس، مورایس و ساپینتو برای مربیان کلاس برگزار می‌کنند
مسئول کمیته آموزش فدراسیون فوتبال، گفت: پس از پاکو خمس، ژوزه مواریس و ریکاردو ساپینتو هم برای مربیان دوره مربیگری برگزار می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم شکوری مسئول کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در حاشیه دیدار تدارکاتی ایران و کنیا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تیم ملی مقابل روسیه نمایشی خیلی خوبی داشت و بهتر از چیزی که مردم انتظار داشتند، بازی کرد. با توجه به اینکه کادر تیم ملی تغییر کرده است، بازی‌های تدارکاتی خیلی می‌تواند به تیم کمک کند تا در جام ملت‌های آسیا توقع مردم برآورده شود. باید توجه داشته باشیم ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، عربستان و قطر رقبای قوی ما در جام ملت‌ها هستند و راه بسیار سختی داریم و این می‌طلبد که همه کمک کنند و از تیم ملی حمایت شود.
وی درباره آخرین شرایط سامان فلاح که به دلیل تصادف از اردوی تیم ملی خارج شد، اظهار داشت: او به اردوی تیم ملی دعوت شده بود و برای دیدار با خانواده‌اش از تیم ملی مرخصی گرفت که در مسیر تصادف کرد اما الان وضعیت خوبی دارد و دوران نقاهت را طی می‌کند و نیاز دارد ریکاوری کند.
شکوری درباره برگزاری کلاس مربیگری با مدرسی پاکو خمس هم تصریح کرد: کلاس خیلی خوبی در تبریز برگزار شد و ما سعی کردیم از پتانسیل خمس که مدرس یوفا هستند استفاده کنیم و کسانی که در این کلاس شرکت کردند، تفاوت یک کلاس بین‌المللی را با صورت عملی و تئوری برگزار شد، حس کردند. این کلاس به مدت ۲ روز برگزار شد و شرکت کنندگان تمرینات تیم خمس را از نزدیک دیدند و خمس و بدنسازشان چند ساعت کلاس برگزار کردند و امیدواریم این دوره‌ها تداوم داشته باشد و از ظرفیتی که در داخل کشور هست، باید استفاده کنیم و بتوانیم شرایط حضور مدرسان بزرگ خارجی را در ایران فراهم کنیم.
مسئول کمیته آموزش فدراسیون فوتبال افزود: دوستان در گذشته زحمت کشیدند و ما هم باید کار کنیم. فوتبال دنیا با سرعت زیاد در حال به روز شدن است، علاوه بر خمس از مورایس در آخر فصل برای برگزاری کلاس استفاده خواهیم کرد. با ساپینتو هم صحبت می‌کنیم تا از ظرفیت وی هم استفاده کنیم.
وی همچنین از حضور مدرسان بزرگ فیفا در ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: مکاتباتی با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام داده‌ایم تا از ظرفیت مدرسان بزرگ فوتبال دنیا استفاده کنیم. بالای دو هزار و پانصد مربی با مدرک بین‌المللی داریم که باید دانش‌شان با کلاس‌ها و دوره‌های مربیگری کوتاه مدت به روز شود.ورود مدرسان بزرگ به ایران زمان بر است و به مکاتبات و بودجه لازم دارد.دنبال این هستیم راهکار پیدا کنیم.
شکوری درباره تعامل با هیئت‌ها برای برگزاری دوره مربیگری، گفت: کمیته آموزش فدراسیون فوتبال کلاس‌ها را از طریق هیئت فوتبال استان‌ها برگزار می‌کند و بررسی و چک کردن مدراک شرکت کنندگان بر عهده هیئت فوتبال و کمیته آموزش فدراسیون فوتبال است. در سال جدید برای مربیان، سرپرستان، مدیران و هم تمام کسانی که روی نیمکت تیم‌ها می‌نشینند برنامه داریم و باید دوره‌هایی را پشت سر بگذارند و مدارکی را کسب کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه