اخبار داغ

حمله به مرکز اسلامی لیسبون / 2 نفر جان باختند

حمله به مرکز اسلامی لیسبون / 2 نفر جان باختند
مقام‌های پلیس پایتخت پرتغال اعلام کردند روز سه‌شنبه در حمله فردی با سلاح سرد به یک مرکز اسلامی در لیسبون، دو نفر جان باخته و چندین نفر زخمی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان پلیس لیسبون در بیانیه‌ای اعلام کرد: ماموران این سازمان درست قبل از ساعت ۱۱ صبح (به وقت محلی) به این مرکز اسلامی فراخوانده و در آنجا با مردی مسلح به یک چاقوی بزرگ مواجه شدند.

به گفته این بیانیه، ماموران پلیس به دلیل بی‌توجهی فرد مظنون به اخطارهای آنها برای زمین گذاشتن سلاح خود، ابتدا با شلیک گلوله وی را مجروح و سپس اقدام به دستگیری او کردند.

بر اساس گزارش ایستگاه تلویزیون محلی آرتی‌پی، دو کارمند زن ۴۹ و ۲۴ ساله مرکز اسلامی واقع در نزدیکی استادیوم فوتبال بنفیکا لیسبون، جان خود را در این حمله از دست دادند.

سخنگوی پلیس با اعلام احتمال تروریستی بودن این حمله به خبرگزاری دی‌پی‌ای، افزود: اما هنوز انگیزه‌های دیگر را رد نمی‌کنیم.

به گزارش رسانه‌های محلی، فرد مهاجم یک پناهجوی افغانستانی، فاقد همسر و پدر سه فرزند بوده است.

آنتونیو کاستا نخست‌وزیر پرتغال در توییتر خود با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی و همبستگی کرد.

کاستا با تاکید بر اینکه هنوز برای حدس زدن در مورد انگیزه‌های این جنایت زود است، خاطرنشان کرد: باید منتظر نتایج تحقیقات باشیم.

از سوی دیگر خوزه لوئیس کارنیرو وزیر کشور پرتغال ساعاتی بعد از وقوع این جنایت، با توجه به تحقیقات ابتدایی در مورد این حادثه، گفت: همه شواهد و مدارک موجود دلالت بر این دارد که این حمله با انگیزه شخصی انجام شده است.

پرتغال یکی از امن‌ترین کشورهای جهان در نظر گرفته شده و به‌طور کلی سطح بالایی از جرم و جنایت ندارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه