اخبار داغ

فیلم سینمایی فسیل در دو هفته ۲۸ میلیارد فروخت!

فیلم سینمایی فسیل در دو هفته ۲۸ میلیارد فروخت!
فیلم کمدی «فسیل» که اکران خود را از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز کرده، با استقبال فوق العاده مخاطبان سینما روبرو شده به نحوی که در کمتر از دو هفته به مرز ۲۸ میلیارد فروش در گیشه رسیده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در سال گذشته علی رغم وجود ناآرامی های سیاسی اجتماعی که منجر به تعطیلی و یا کاهش فروش فیلم های سینمایی روی پرده داشت، به مانند سال های گذشته باز فیلم های کمدی صدرنشین گیشه سال 1401 سینمای ایران بودند.

سال 1401 فیلم های سینمایی «انفرادی» به کارگردانی سید مسعود اطیابی با فروش 77 میلیارد 586 میلیون در رتبه نخست فروش، فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی اطیابی با فروشی بالغ بر 48 میلیارد و 356 میلیون رتبه دوم گیشه و فیلم سینمایی «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی با فروش 42 میلیاردی خود رتبه سوم گیشه فروش سینمای ایران را به خود اختصاص داده بود تا بار دیگر فیلم های سینمایی کمدی سهم بیشتری از گیشه را داشته باشند.

نکته قابل توجه این آمار، دو فیلم نخست گیشه سال گذشته است که هر دو به کارگردانی سید مسعود اطیابی تولید شده است؛ اطیابی سال 1400 نیز با فیلم سینمایی «دینامیت» توانست گیشه را از آن خود کند و اصطلاحا رگ خواب مخاطب را بلد است و می داند با چه ترفندی تماشاگران اندک سینما را به سمت دیدن فیلم هایش تشویق و ترغیب کند.

در یکی دو سال گذشته در کنار سید مسعود اطیابی، نام سید ابراهیم عامریان به عنوان تهیه کننده و حمزه صالحی در سمت نویسنده قرار داشته و این تیم یک تنه گیشه چند سال اخیر سینمای ایران را از آن خود کرده اند و حالا در سال جدید عامریان و صالحی در کنار کریم امینی به عنوان کارگردان با فیلم کمدی «فسیل» بار دیگر می خواهند تا موفقیت های گذشته را تکرار کنند و تا به امروز که ده روزی از سال 1402 گذشته، نشان داده اند که در بر روی همان پاشنه می چرخد!

فسیل در دو هفته 28 میلیارد فروخت!

فیلم کمدی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان که اکران خود را از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز کرده، با استقبال فوق العاده مخاطبان سینما روبرو شده به نحوی که در کمتر از دو هفته به مرز 28 میلیارد فروش در گیشه رسیده است.

بسیاری از سینماها، از همان روز نخست فروردین، اقدام به تعریف سانس‌های فوق‌العاده برای فسیل کرده‌اند به‌طوری‌که تنها در پردیس سینمایی کورش، طی ۲ روز ابتدای امسال، بیش از ۵ سانس فوق‌العاده برای این فیلم باز شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سه دوست، سه یار، سه ناموس‌پرست... فسیل، زندگی سه جوان را در دهه ۵۰ روایت می‌کند. این سه جوان با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند که زندگی آنها را دگرگون می‌کند.

در این فیلم سینمایی، بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، الهه حصاری، ایمان صفا، بابک کریمی و سیدجواد هاشمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کریم امینی که پیش از ساخت «فسیل»، فیلم های سینمایی «دشمن زن» و «گربه سیاه» را در کارنامه کاری خود دارد، بیشتر با بازیگری در فیلم ها و سریال های تلویزیونی در خاطره مخاطبان ثبت شده است. امینی سال 1392 با فیلم سینمایی خواب زده ها سینما را تجربه کرد، اما حضورش در سریال پرده نشین باعث شهرتش شد. او در فیلم های سینمایی پاسیو، اگزما، ایتالیا ایتالیا، آب نبات چوبی، نیمه شب اتفاق افتاد، پیاده و سریال های روزگار، دیگری، عقیق، تعبیر وارونه یک رویا، باغ بی روزنه و سارقان روح نیز نقش آفرینی کرده است.

اما سید ابراهیم عامریان که تهیه کنندگی این کار را برعهده دارد، از سال ۱۳۹۴ فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده است؛ عامریان به عنوان مدیر تولید و مجری طرح فیلم من سالوادور نیستم، فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد. بعد از آن با تهیه کنندگی فیلم هایی همچون «تگزاس، تگزاس 2، دینامیت، انفرادی و نارگیل» و کارگردانی سریال «آنتن» در شبکه نمایش خانگی کارنامه قابل قبولی در گیشه از خود به جای گذاشته است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
Amir -> 1402/01/30
پاسخ

فیلم قشنگی بود