اخبار داغ

احتمال تکرار تراژدی استقلال برای سایر تیم‌ها؛

بدهکاران لیگ، حذف‌شده‌های بعدی/ پرسپولیس و فولاد در نوبت؟!

بدهکاران لیگ، حذف‌شده‌های بعدی/ پرسپولیس و فولاد در نوبت؟!
به‌جز باشگاه استقلال که تقریباً از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده، باشگاه‌های دیگری هم هستند که در بحث مجوز حرفه‌ای با مشکلات مهمی مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ بدون شک بمب خبری سال ۱۴۰۲ هفته گذشته با عدم موفقیت مدیران باشگاه استقلال در پرداخت بدهی‌های ارزی و تعیین‌تکلیف صورت‌های مالی آبی‌ها برای اخذ مجوز حرفه‌ای در راه رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا ترکید که در نهایت کشتی استقلال با حذف از آسیا، به گل نشست.

اکنون بحث حذف آبی‌پوشان از لیگ قهرمانان و تخلفات مالی گسترده باشگاه استقلال در دوران مدیرعاملی مصطفی آجورلو و علی فتح‌الله‌زاده به نقل محافل خبری و رسانه‌ای ورزشی تبدیل شده اما اتفاقی که برای آبی‌پوشان فوتبال پایتخت رخ داده، به مثابه نوک کوه یخی است که از سطح آب بیرون زده اما کسی از حجم زیر آن باخبر نیست.

فوتبال باشگاهی ایران به علت وابستگی بیش از حد به منابع دولتی و صنعتی، چند سالی می‌شود که در یک گلوگاه صعب‌العبور قرار گرفته و عرصه این گردنه روزبه‌روز بر مسئولان فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاه‌ها تنگ‌تر می‌شود؛ تا جایی که سال گذشته حذف سرخابی‌ها و امسال فعلاً تا به این لحظه حذف استقلال را در پی داشت.

حذف آبی‌ها از ACL و بارگزاری کامل مدارک مربوط به صدور مجوز حرفه‌ای از سوی باشگاه پرسپولیس اما به معنای رفع شدن تمام و کمال خطر تکرار تراژدی سال گذشته از سر سرخ‌پوشان نیست و باید این موضوع را هم درنظر داشت که علی‌رغم سروسامان گرفتن نسبی صورت‌های مالی، پرسپولیسی‌ها هنوز هم با مشکلاتی مواجه هستند.

همان‌گونه که رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم به درستی اذعان کرده؛ یک‌سری مسائل و آیتم‌هایی که مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور مجوز حرفه‌ای و راه‌یابی به لیگ قهرمانان هستند، هنوز هم با مشکلاتی مواجه‌اند که نیازمند توجه سایر نهادهاست. پرونده نامعلوم یورگن لوکادیا را هم باید در این بین در نظر داشت.

اگر چه پرسپولیسی‌ها وضع به‌مراتب بهتری نسبت به سایر باشگاه‌های لیگ برتری در راه حرفه‌ای شدن دارند اما بحث محدود به استقلال و پرسپولیس نیست. باشگاه فولاد هم پس از جدایی موسی کولیبالی از جمع‌شان، اکنون با تهدید یک شکایت بیش از ۴۰۰ هزار دلاری مواجه هستند که در صورت تعیین‌تکلیف، پاشنه آشیلی برای اهوازی‌هاست.

جدای از این که فولاد اصلاً توان راه‌یابی به لیگ قهرمانان فصل آتی را دارد یا نه، این مسئله را نباید از خاطر برد که تصمیم عجولانه و عجیب جواد نکونام برای خط زدن کولیبالی از لیست تیم، چنین بحرانی را برای سرخ‌پوشان اهوازی در پی داشته که شاید حتی در صورت بدشانسی باشگاه فولاد، به قیمت گزافی هم تمام شود.

بسیاری دیگر از باشگاه‌های ایرانی هم با مشکلات زیادی در این مسیر روبه‌رو هستند که خوش‌بینانه باید بگوییم با اغماض مسئولان AFC شاید بتوانند به لیگ قهرمانان راه پیدا کرده و مجوز حرفه‌ای بگیرند. در کل فوتبال ایران اکنون با روزهای بی‌سابقه‌ای مواجه شده که عبور با سلامت و طیب خاطر از این گردنه‌ها، کار هر مدیر و باشگاهی نیست.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه