اخبار داغ

گزارش دانا از نشست مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر؛

سود ۴۰۰ درصدی مجموعه سازمان اقتصادی کوثر در سال گذشته

سود ۴۰۰ درصدی مجموعه سازمان اقتصادی کوثر در سال گذشته
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به ۴ برابر شدن سود عملیاتی این سازمان گفت: سود عملیاتی سال ۱۴۰۱ از ۵۶۰ میلیارد تومان به ۲۲۰۰ میلیاردتومانی رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ۲۸ فروردین‌ماه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که در سالن مجتمع شهید رسول‌زاده برگزار شد گزارشی از عملکرد شرکت‌های زیر مجموعه این سازمان اقتصادی را ارائه کرد و خبر از ۴ برابر شدن سود عملیاتی این سازمان اقتصادی در سال جاری را داد.

وی توضیح داد سود عملیاتی شرکت‌های زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی را ثبت کرده است و ادامه داد: سود عملیاتی شرکت‌های زیر مجموعه این سازمان سال ۹۹ حدود ۲۲۰ میلیارد تومان، سال ۱۴۰۰ حدود ۵۶۰ میلیارد تومان و سال گذشته عددی نزدیک به ۲۲۰۰ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است.

فخاری افزود: اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه زاگرس به‌زودی آغاز می‌شود؛ این کار را با همکاری مپنا انجام می‌پذیرد و سرمایه این پروژه را هم با فروش  زمین ۲ هزار میلیاردتومانی رها شده و مولدسازی آن تهیه کرده‌اند که این اقدام موجب دوبرابر شدن تولید انرژی در این نیروگاه خواهد شد.

وی خبر از افتتاح نیروگاه بیوگازی قزوین تا خردادماه را داده و افزود: سودبخشی بخش صنعت سازمان اقتصادی کوثر در سال ۱۴۰۰ یک‌صد و پنجاه میلیارد تومان بوده که سود این بخش در سال ۱۴۰۱ به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

وی در زمینه فعالیت‌های بخش کشاورزی این سازمان توضیح داد: سال جاری طبق تکلیف دولت باید یک میلیون تن نهاده موردنیاز خود را وارد کنیم تا با تولیدات دامی خود بتوانیم در تثبیت قیمت این اقلام اثرگذار باشیم.


 

فخاری در زمینه همکاری با دانش‌بنیان‌ها افزود: در سال گذشته میزان تلفات جوجه یکروزه را با همکاری دانشگاه تهران از ۵ درصد به دو ونیم درصد کاهش داده‌ایم و سود شرکت زر بال ۱۵۰ میلیارد تومان بود که با دانش‌محور شدن این شرکت سود آن به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

فخاری از عرضه سهام شرکت زر بال در ۶ ماه دوم سال جاری در بورس گفت، و توضیح داد: سهام ۶ شرکت دیگر مانند معدنی‌ها، گریز آباد، سیمکاد و جمکو هم در سال جاری به بورس عرضه خواهد شد.

وی افزود: سازمان اقتصادی کوثر باوجوداینکه یک درصد مرغ کشور را تأمین می‌کند؛ اما تأمین ۷۵ درصد مرغ اجداد کشور نیز از وظایف این سازمان است و هدف ما در سال جاری تولید ۱۲۰ هزار تن گوشت است این در حالی است که در سال گذشته فقط ۱۵ هزار تن گوشت تولید کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: در نمایشگاه نیازمندی‌های سازمان اقتصادی کوثر که تا پایان سال گذشته برگزار شد موفق شدیم با ۱۴ شرکت دانش‌بنیان قرارداد امضا کنیم و پرونده‌های اقتصادی این سازمان برای انعقاد قرارداد با سایر دان بنیان‌ها باز است و روند برقراری این نوع قراردادها هنوز ادامه دارد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه