اخبار داغ

جنگ اوکراین-روسیه؛ بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه «کی‌یف» را بمباران کردند

جنگ اوکراین-روسیه؛ بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه «کی‌یف» را بمباران کردند
اوکراین اعلام کرد که روسیه برای دومین روز متوالی با استفاده از بمب‌افکن‌های استراتژیک و پهپادها به حملات شبانه خود به کی‌یف ادامه می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اداره نظامی در کیف اعلام کرد که پایتخت اوکراین مورد حمله موشکی قرار گرفته است که پنجمین حمله از اوایل ماه مه تاکنون بوده و پدافند هوایی ۶ موشک را سرنگون کرد.

این اداره افزود: این حمله توسط ۴ فروند بمب افکن راهبردی «تو-95» و پس از پرتاب تعدادی پهپاد برای کشف مکان‌های پدافند هوایی انجام شده است.

این سازمان تایید کرد که حملات هیچ تلفات انسانی نداشته است اما بقایای موشک ها در محله ها و مناطقی از پایتخت سقوط کرده است و خساراتی وارد شده است.

والی، فرماندار استان خرسون اوکراین گفت که ۱۴ غیرنظامی از جمله یک کودک در اثر گلوله باران روسیه که بیشتر مناطق جنوبی استان را هدف قرار دادند، زخمی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای روسی طی ساعات گذشته ۴۶ حمله به محله های مسکونی، یک مدرسه، یک مرکز درمانی و یک مرکز نگهداری سالمندان انجام داده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که ارتش روسیه یک هواپیمای تهاجمی اوکراینی را در خرسون سرنگون کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی یک فروند هواپیمای سوخو-25 نیروی هوایی اوکراین را در نزدیکی روستای بلوزرکا در استان خرسون سرنگون کردند.

به گفته این وزارتخانه، ۳ فروند موشک اوکراینی از پرتابگرهای اوراگان و هیمارس و یک فروند موشک تاکتیکی از سامانه توچکا-او در طول روز رهگیری شدند.

زلنسکی از مبارزان خود تمجید می کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در همین زمینه از شجاعت رزمندگان خود در جبهه‌های باخموت، آودیوکا و مارینکا تمجید کرد و در سخنرانی عصرگاهی خود گفت که شرکای کشورش می بینند که نیروهای او چقدر در استفاده از سلاح هایی که به آنها تحویل داده می شود مؤثر هستند.

زلنسکی از اتحادیه اروپا خواست تا تحویل مهمات به نیروهای خود را تسریع بخشد و در دیدار با اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا که به کی‌یف سفر کرده است، گفت که طرف روسی نتوانسته باخموت را کنترل کند و هیچ پیروزی در این زمینه به دست نیاورده است.

فون درلاین به نوبه خود تأیید کرد که اتحادیه اروپا بیش از یک میلیارد یورو برای تحویل مهمات و تسلیحات مورد نیاز به اوکراین اختصاص داده است و گفت که کی یف نیز در حال پیشرفت در مراحل پیوستن به اتحادیه اروپا است.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که به حمایت از کی‌یف ادامه می‌دهد و یک بسته کمک نظامی جدید به اوکراین را به ارزش 1.2 میلیارد دلار برای تقویت پدافند هوایی این کشور و تأمین مهمات توپخانه اضافی برای این کشور تخصیص داده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه