اخبار داغ

جنگ روسیه و اوکراین؛ رویدادهای کلیدی نبرد در روز ۴۴۴

جنگ روسیه و اوکراین؛ رویدادهای کلیدی نبرد در روز ۴۴۴
در حالی که جنگ وارد ۴۴۴مین روز خود می‌شود، نگاهی به تحولات اصلی می‌اندازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت دفاع روسیه گزارش ها مبنی بر نفوذ نیروهای اوکراینی در نقاط مختلف خط مقدم را رد کرد و گفت که وضعیت نظامی تحت کنترل است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که آغاز یک ضد حمله در حال حاضر «غیرقابل قبول» خواهد بود و جان‌ها را به خطر می‌اندازد و کیف منتظر خودروهای زرهی بیشتر غربی برای شروع حمله است.

یوگنی پریگوژین رئیس واگنر، هشدار داد که بدترین سناریوهای مورد انتظار در باخموت در حال رخ دادن است، زیرا او سربازان عادی ارتش روسیه را به دلیل ناتوانی در محافظت از قلمرو تصرف شده مقصر می داند.

به گفته فرماندار محلی روسیه، یک پهپاد اوکراینی به یک انبار نفت در منطقه مرزی بریانسک روسیه حمله کرد اما تلفات جانی نداشت.

قانونگذاران در ایالات متحده، پنتاگون را به تضعیف تعقیب جنایات جنگی روسیه از طریق ممانعت از اشتراک گذاری اطلاعات نظامی ایالات متحده با دادگاه بین المللی کیفری در لاهه متهم کردند.

اوکراین، روسیه و ترکیه در مورد پیشنهادهای سازمان ملل برای تمدید توافقی که اجازه صادرات امن غلات اوکراین را در دریای سیاه می دهد، بحث کردند، اما به نظر می رسد این نشست بدون موافقت روسیه برای تمدید پایان یابد.

رهبران مالی کشورهای توسعه یافته گروه هفت (G7) در نشستی سه روزه در ژاپن در حال بررسی راه هایی برای حمایت از اوکراین و تحت فشار قرار دادن روسیه برای پایان دادن به جنگ هستند. جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت که کشورهای گروه ۷، تا زمانی که طول بکشد برای پایان دادن به جنگ در کنار اوکراین خواهند ایستاد.

زلنسکی گفت که او طرحی را برای اصلاح سیستم جنایی که یک عنصر کلیدی در برنامه‌ها برای تضمین عضویت سریع این کشور در اتحادیه اروپا است، تصویب کرده است.

خبرگزاری های روسی گزارش دادند که دادگاهی در روسیه، شعبه روسی گوگل را به دلیل حذف نکردن ویدیوهای یوتیوب که به گفته آنها تبلیغات و اطلاعات نادرست درباره جنگ در اوکراین را تبلیغ می کند، به پرداخت 3 میلیون روبل (38600 دلار) جریمه کرد.

روسیه به دنبال تحریم بازی های المپیک پاریس است

استانیسلاو پوزدنیاکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه گفت که روسیه به دنبال تحریم مسابقات مقدماتی شمشیربازی برای بازی های المپیک پاریس در سال آینده است، زیرا برخی از شمشیربازان اجازه شرکت در مسابقات را پیدا نکردند.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن گفت: ژاپن از طرح یک میلیارد دلاری برای کمک به کشورهای اطراف اوکراین برای پذیرش پناهجویان از این کشور جنگ زده رونمایی خواهد کرد.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا گفت که بریتانیا موشک های کروز دوربرد را به اوکراین خواهد فرستاد.

کرملین از تصمیم آمریکا برای ارسال دارایی های مصادره شده روسیه به اوکراین انتقاد کرد و گفت که این اقدام غیرقانونی است و برای واشنگتن نتیجه معکوس خواهد داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه