اخبار داغ

روسیه بدنبال پاسخ به حمله اوکراین؛ کیف: جنگ در باخموت ادامه دارد

روسیه بدنبال پاسخ به حمله اوکراین؛ کیف: جنگ در باخموت ادامه دارد
کیف هرگونه ارتباط با رویدادهای منطقه مرزی بلگورود روسیه با اوکراین را تکذیب کرد و زلنسکی بار دیگر تاکید کرد نبرد در شهر باخموت همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آندری یوسف، سخنگوی اطلاعاتی اوکراین گفت که دو ارتش ضد کرملین روسیه موسوم به ارتش آزادی روسیه و ارتش داوطلب روسیه در حال انجام عملیاتی در داخل بلگورود هستند تا منطقه ای امنیتی برای حفاظت از غیرنظامیان اوکراینی ایجاد کنند.

این سخنگو افزود: آنچه به عنوان ناآرامی توصیف می شود نه تنها در منطقه بلگورود، بلکه به قول او در تمام سرزمین های روسیه افزایش خواهد یافت.

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار استان بلگورود روسیه گفت: در نتیجه حمله یک گروه خرابکار اوکراینی به این استان مرزی 8 نفر مجروح شدند و سیستم عملیات ضد تروریسم در بلگورود فعال شده است.

فرماندار بلگورود گفت: یک گروه خرابکار ارتش اوکراین وارد منطقه گریگورون شده است. نیروهای مسلح روسیه به همراه مرزبانان در روزگواردیا (گارد ملی) و سرویس امنیت فدرال روسیه تمام اقدامات لازم را برای مقابله با تهاجم احتمالی انجام می دهند.

گلادکوف گفت: ما در حال انجام عملیات تخلیه هستیم و بخش بزرگی از مردم منطقه مورد نظر را ترک کرده اند. ما با وسایل حمل و نقل خود به کسانی که (حمل و نقل) ندارند کمک می کنیم. وی ابراز امیدواری کرد که سربازان ما به زودی ماموریت خود را به پایان برسانند و دشمن را نابود کنند.

گروهی که خود را ارتش آزادی روسیه می نامند مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

سخنگوی کرملین دوشنبه گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از تهاجم ادامه دار به خاک روسیه توسط خرابکاران از اوکراین مطلع شده است.

سلاح ها می آیند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پس از شرکت در نشست گروه ۷ در ژاپن و سفر به عربستان سعودی برای شرکت در نشست اتحادیه عرب، به اوکراین بازگشت.

زلنسکی در نوار ویدئویی که روز دوشنبه در قطار ضبط شد، گفت: سلاح های بیشتری برای جنگنده های ما وجود خواهد داشت. سپس وی مروری بر نشست آتی ناتو در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، در ژوئیه آینده ارائه کرد و گفت: ما هر کاری می توانیم انجام می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که تصمیمات در این اجلاس همان تصمیماتی است که برای ما کارساز است.

به گفته زلنسکی، ابتکارات سیاست خارجی اوکراین به ثمر نشسته است. وی افزود: هر بار نتایج بیشتری برای اوکراین حاصل خواهد شد.

زلنسکی در اجلاس اتحادیه عرب در عربستان سعودی و بعداً در نشست سران G7 در ژاپن، که در آن تعهد اصولی از ایالات متحده برای تحویل جت های جنگنده F-16 دریافت کرد، خواستار حمایت از آنچه او به عنوان مبارزه دفاعی اوکراین توصیف کرد، شد.

شایان ذکر است که ایالات متحده در جریان اجلاس سران گروه 7 در ژاپن، چراغ سبز برای آغاز آموزش خلبانان اوکراینی بر روی جنگنده های آمریکایی اف-16 نشان داد، خواسته ای که کیف از مدت ها قبل از متحدان خود خواسته بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه