اخبار داغ

هشدار روسیه؛ فرضیه پایان جهان با حمله هسته‌ای

هشدار روسیه؛ فرضیه پایان جهان با حمله هسته‌ای
وزارت دفاع روسیه با اعلام دفع حمله فرامرزی توسط گروه‌های مسلح، به فرضیه فزاینده پایان جهان با حمله هسته‌ای اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت دفاع روسیه گفت: از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در ۱۵ ماه پیش در یکی از بزرگترین تهاجمات از خاک اوکراین، دو گروه مسلح که گفته می شود ضد کرملین و مشغول جذب روس های مقیم خارج از کشور هستند مدعی شدند که حمله در منطقه بلگورود روسیه در مرز اوکراین رخ داده است.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که دوشنبه گذشته حمله به منطقه مرزی روسیه با خودروهای زرهی را دفع کرده و بیش از ۷۰ ناسیونالیست اوکراینی را کشته و بقیه را وادار کرد به عقب نشینی کرده است.

این سازمان اعلام کرد که نیروهایش، جنگجویان دشمن را محاصره کردند و با حملات هوایی، آتش توپخانه و مداخله مؤثر واحدهای مرزی آنها را شکست داده اند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر گفته بود که با سازمان‌های مجری قانون همکاری می‌کند تا منطقه گریورون در بلگورود پس از نفوذ یک گروه خرابکار اوکراینی، همکاری کند.

در تحولی دیگر، ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار استان بلگورود روسیه گزارش داد که پهپاد ناشناسی یک وسیله انفجاری را در جاده ای در این استان پرتاب کرده است.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از مقامات محلی روسیه تایید کرد که در حملات به این استان یک نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند و استاندار این استان از لغو سیستم ضد تروریسم خبر داد.

فرماندار بلگورود گفت که ده‌ها ساختمان آسیب دیده و برق ۱۴ روستا قطع شده است و مقامات روسیه غیرنظامیان را از ۹ شهر در مرز با اوکراین تخلیه کرده اند.

تجهیز اوکراینی ها برای نبرد

از سوی دیگر، اوکراین هرگونه ارتباط با حمله به استان روسیه را رد کرد و هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین نیز گفت که وضعیت بلگورود یک بحران داخلی در روسیه است.

مالیار افزود که مهاجمان، شهروندان روسیه هستند که به گفته وی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دلیل جنگ با اوکراین ناراضی هستند.

در این زمینه، دو گروه از جنگجویان روسی ضد پوتین مسئولیت حمله به بلگورود را بر عهده گرفتند و این دو گروه پیش از این نیز طی ماه های گذشته مدعی تهاجم مسلحانه به روسیه شده بودند.

هر دو گروه در بیانیه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، گفتند که جنگجویان آنها شکست نخورده‌اند و در این حمله هیچ خسارتی متحمل نشده‌اند.

دولت اوکراین گفته است که اوضاع را زیر نظر دارد اما هیچ ارتباطی با آنها ندارد.

موضع آمریکا

در واشنگتن، کاخ سفید اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی در مورد حمله بلگورود ندارد و خاطرنشان کرد که به نظر می رسد گروه های روسی هوادار جنگ در اوکراین پشت این نبرد باشند.

وی افزود که واشنگتن از هرگونه حمایت از حمله به خاک روسیه جلوگیری می کند و بر اطمینان از اینکه اوکراین می تواند از خود دفاع کند متمرکز است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه