اخبار داغ

محمد شریفی مقدم در گفتگو با دانا عنوان شد؛ 

خروج ۱۵ هزار پرستار از چرخه فعالیت طی دو سال گذشته/ بیمارستان‌ها نیازمند جذب ۱۰۰ هزار پرستار است

خروج ۱۵ هزار پرستار از چرخه فعالیت طی دو سال گذشته/ بیمارستان‌ها نیازمند جذب ۱۰۰ هزار پرستار است
دبیر کل خانه پرستار به خروج ۱۵ هزار پرستار از چرخه فعالیت طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: براساس استاندارد بیمارستان ‌ها نیازمند جذب ۱۰۰ هزار پرستار است.

محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره استخدام پرستاران، اظهار داشت: با توجه به شاخص‌های استاندارد که وجود دارد با کمبود پرستار در کشور مواجه هستیم که استخدام حدود ۹ هزار پرستار گره گشا نیست.

بیمارستان ‌ها نیازمند جذب ۱۰۰ هزار پرستار 

وی در ادامه با بیان اینکه براساس شاخص‌ها کشور نیازمند حداقل ۱۰۰ هزار پرستار است، گفت: طی سالیان گذشته براساس تعداد خروجی پرستار از کادر درمان ورودی نداشتیم که این امر سبب شد تا کار پرستاران دو چندان شود، به طوری که می توان گفت پرستاران گاها ۳۶ساعت بدون استراحت کار می کنند.
دبیر کل خانه پرستار با بیان اینکه متاسفانه آخرین آزمون استخدامی که وزارت بهداشت برگزار  کرده مربوز به سال ۱۳۹۹ است، تصریح کرد:  یعنی طی دو سال گذشته آزمون استخدامی برگزار نشده و اگر همین دو سال  را در نظر بگیریم، در هر سال تعدادی از پرستاران نیز از چرخه فعالیت خارج شدند که سبب شده تا با کمبود نیرو مواجه شویم.

خارج شدن ۱۵ هزار پرستار از چرخه فعالیت طی دو سال گذشته 

به گفته شریفی مقدم، طی دو سال گذشته ۱۰ الی ۱۵ هزار نفر از چرخه فعالیت خارج شدند.

برگزاری آزمون استخدامی پرستاران؛ تیرماه

گفتنی است؛ عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفتگویی از برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت در زمینه جذب نیروهای پرستاری در تیرماه اشاره کرد و گفت: سهمیه‌بندی هر استان و هر بیمارستان برای استخدام به تفکیک به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده است و در حال آماده‌سازی دفترچه برای استخدام هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه طبق قرار نهایتا تا پایان خردادماه دفترچه آزمون منتشر می‌شود، گفت: اگر آزمون تیرماه برگزار شود گزینش هم معمولا ۸ تا ۱۲ هفته بعد انجام می‌شود و پیش‌بینی ما این است که تا مهرماه پرستاران جدید سر کار خود بیایند.

امتیاز ویژه برای پرستاران دوران کرونا

به گفته معاون پرستاری وزارت بهداشت؛ بعد از برگزاری آزمون بر اساس نمراتی که هر پرستار کسب کرده است و امتیازاتی که پرستاران شاغل در زمان کرونا به دست آورده بودند، محاسبات انجام می‌شود و سپس فرایند گزینش انجام می‌شود.

عبادی افزود: سقف امتیازات در کمیته منابع انسانی بر اساس میزان فعالیت پرستار در زمان کرونا و بخشی که در آن فعال بوده است، پیش‌بینی خواهد شد، در دوره قبلی سقف امتیازات عدد ۲۰ بود.

عبادی با اشاره به اینکه سهمیه‌ای که سازمان امور استخدامی کشور داده است بر اساس توسعه تخت‌های بیمارستانی بوده است؛ تصریح کرد: یعنی اگر جایی بیمارستان و پروژه جدیدی افتتاح شده باشد، حتما نیرو در نظر گرفته شده است؛ به همین دلیل ممکن است در نقاطی از کشور اگر توسعه تخت هم نداشته باشیم، ظرفیتی هم داده نشده باشد.

 بیشتر بخوانید: 

وعده مسئولان به پرستاران همچنان به قوت خود باقیست/ خم شدن کمر پرستاران زیر فشارکاری

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه