اخبار داغ

فرمانده سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران:

استان تهران میزبان رویداد سراسری سواد رسانه می‌شود

استان تهران میزبان رویداد سراسری سواد رسانه می‌شود
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: استان تهران مرداد ماه امسال میزبان برگزاری رویداد سراسری کشوری سواد رسانه خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز؛ سردار احمد ذوالقدر اظهار کرد: امروزه در بمباران خبری رسانه‌ها و در شرایطی که دشمنان و معاندان انقلاب و ایران اسلامی با به‌کارگیری ابزار رسانه و سیاه‌نمایی به دنبال ایجاد روحیه یأس و ناامیدی نسبت به انقلاب و آینده نظام جمهوری اسلامی در بین مردم هستند، اهمیت سواد رسانه بیش از پیش مشهود شده است.

وی بیان کرد: مجهز نبودن جامعه به دانش سواد رسانه و عدم بهره‌مندی از قدرت تشخیص واقعیات موجب می‌شود افراد تحت تاثیر شایعات کذب و هیجانات زودگذر قرار گیرند و صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد شود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران خاطرنشان کرد: در مقابل آموزش سواد رسانه و کسب مهارت تحلیل و توجه به زوایای پنهان و پیدای اخبار، امکان تشخیص اخبار واقعی و کذب را فراهم می‌آورده و افراد را از نیات رسانه‌ها در نشر اخبار نادرست و به دور از واقعیت مطلع می‌سازد.

سردار ذوالقدر ادامه داد: همچنین آموزش سواد رسانه زمینه کنشگری فعال در فضای مجازی را فراهم می‌آورد، تا کاربران این فضا دیگر پذیرای جذب هر خوراک محتوایی مسموم و ناسالمی نباشند.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، سازمان بسیج با هدف ایفای نقش در جهاد تبیین و فراگیر شدن سواد رسانه، رویدادی کشوری با این موضوع را برگزار می‌کند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران تصریح کرد: از دیگر اهداف برگزاری رویداد سواد رسانه‌ای، آمایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در این زمینه در بین فعالان فضای مجازی بسیج در سطح کشور است.

سردار ذوالقدر افزود: با آغاز به کار دبیرخانه این رویداد، استان تهران مرداد ماه امسال میزبان برگزاری رویداد سراسری سواد رسانه خواهد بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه