اخبار داغ

بازیکن عراقی هنوز نظر نکونام را جلب نکرده؛

سمیعی: درباره سقف بودجه فقط به استقلال سخت می‌گیرند/ ۲۰۱ میلیارد از پارسال به بازیکنان بدهکاریم

سمیعی: درباره سقف بودجه فقط به استقلال سخت می‌گیرند/ ۲۰۱ میلیارد از پارسال به بازیکنان بدهکاریم
عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال گفت: درباره سقف بودجه نهادهای نظارتی بارها به ما فشار آوردند و این سخت گیری‌ها فقط برای استقلال است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ فرشید سمیعی، عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال پیرامون مشکلات مالی آبی‌پوشان اظهار داشت: متأسفانه با وجود این که استقلال عنوان یک شرکت دولتی را یدک می‌کشد، از بودجه دولتی محروم است اما رقیبانش به بودجه دولتی مسلح هستند. به برخی شرکت‌های دولتی گفتند به استقلال و پرسپولیس کمک کنید اما نگفتند با آن‌ها بیزینس کنید که یک شرکت به وظايفش فراتر از انتظار عمل می‌کند اما متأسفانه شرکتی که باید با استقلال همکاری کند، استدلال می‌آورد که برای بیزینس‌ سودآور نیست!

وی در ادامه بیان داشت: بالای ۸۰ درصد از قراردادهای بازیکنان شاخص فوتبال ایران غیر واقعی است و استقلال بین تیم‌های مدعی یک استثناست که تمام رقم‌هایش واقعی است. آیا قانون‌گذاران ضمانت اجرایی برای آئین‌نامه مصوب خود دارند؟ از آن جایی که می‌دانند استقلال نمی‌تواند درآمدش را زیاد کند، هزینه فوتبال را بالا می‌برند. تیم فعلی استقلال در دوران مدیریت قبل بسته شده و مدیریت باشگاه به همین خاطر نتوانست بازیکنان مدنظر نکونام را جذب کند. بخش اعظمی از سقف بودجه استقلال هم از سال گذشته برای امسال پر شده است.

سمیعی درباره ارقام قراردادی بازیکنان آبی‌پوش و سقف قراردادها عنوان داشت: از سال گذشته حدود ۲۰۱ میلیارد تومان از مطالبات بازیکنان باقی مانده و به آنها بدهکار هستیم. اگر هر چقدر هم هزینه امسال را کاهش بدهیم که این هم مورد پسند هواداران نیست، از عهده اسپانسر خصوصی برنمی‌آید این مقدار زیاد از بدهی‌ها را پرداخت کند. پولی نداریم که سقف قرارداد را رد کنیم و فکر می‌کنم باید هزینه‌هایمان را کاهش هم بدهیم. با توجه به ادامه زمان نقل و انتقالات هنوز هم فرصت برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد.

بیش‌تر بخوانید؛
فاجعه مدیریتی در باشگاه استقلال؛ وقتی قانون‌گذار قائل به اجرای قانون نیست!

وی در این رابطه تصریح داشت: همه رقم‌های باشگاه استقلال که به سازمان لیگ اعلام شده، واقعی است. ببینید، مشکلی که درباره مشکلات مالی باشگاه پیش آمده، تقصیر مدیریت و کادرفنی نیست، اما همه موظف هستند تا سقف را رعایت کنند و چاره‌ای جز این نداریم. بزرگترین مسئله ما سقف است؛ مدام از نهادهای نظارتی تماس می‌گیرند و تذکر می‌دهند که سقف را رعایت کنید. جوادنکونام می‌پرسد که چطور تیم‌های دیگر سقف را رعایت نمی‌کنند و ما هم دیگر جوابی نداریم که به او بدهیم. نکونام یک متعصب استقلالی است که اعتبار و آبرویش را وسط گذاشته. همه ما هم متعهد به حمایت از ایشان هستیم.

عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال در مورد درگیری بین جواد نکونام و علی خطیر که طی روزهای گذشته شایعه شده، اذعان داشت: متاسفانه مشکلاتی از بیرون به ما تحمیل شده. نکونام دو بازیکن را می‌خواهند اما مشکل این جاست که می‌گویند سقف را رعایت کنید. نهادهای نظارتی بارها به ما فشار آوردند و ناراحتی‌مان این است که این سخت گیری‌ها فقط برای استقلال است. با این حال اگر با وحدت و اتحاد پیش برویم و پشت هم باشیم، مدعی قهرمانی خواهیم بود. ما تیم پرستاره‌ای نیستیم، مثل دو سال قبل که پرستاره نبودیم اما قهرمان شدیم. اگر افتراهایی که از بیرون به ما تحمیل شده را کنار بگذاریم، ما توانایی این را داریم که دو بازیکن اضافه کنیم.

وی در پایان راجع به بازیکن عراقی جدید جذب شده گفت: منتظر محمد به تیم اضافه شده و تمرین می‌کند ولی همه بازیکنان و کادرفنی در اختیار سرمربی است که از ایشان استفاده کند یا خیر. اگر کادرفنی او را تأیید کند، قراردادش را ثبت می‌کنیم.

بیش‌تر بخوانید؛
قنبرزاده: پرسپولیس و استقلال قراردادهای بازیکنان خود را ثبت نکرده‌اند

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه