اخبار داغ

گزارش دانا از اختتامیه دومین رویداد سراسری سواد رسانه ای؛

مسلم معین: در جنگ رسانه هم مثل کرونا، ویروس‌های رسانه‌ای باید کنترل شوند

مسلم معین: در جنگ رسانه هم مثل کرونا، ویروس‌های رسانه‌ای باید کنترل شوند
مراسم اختتامیه دومین جشنواره سواد رسانه‌ای امروز در سالن باغ ملی شهر قدس تهران با حضور مقامات و مسئولان و دبیران (نسرا) از سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ مراسم اختتامیه دومین جشنواره سواد رسانه‌ای امروز پنج‌شنبه ۱۹ مرداد از ساعت ۱۵ در سالن باغ ملی شهر قدس تهران با حضور مقامات و مسئولان و دبیران "نسرا" از سراسر کشور برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین سخنران ویژه این مراسم بود در این مراسم سردار ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا و مسلم معین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج، فرماندار شهر قدس و فعالان حوزه فضای مجازی حضور دارند. همچنین در این مراسم از خانواده شهید صدرزاده و شهدای امنیت و دفاع مقدس و همچنین مدرسان برتر تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم سید مهدی میرداماد (از مداحان اهل‌بیت) برای حاضران نوحه‌سرایی کرد و مجلس حس و حال حسینی گرفت.

فیلم اجرای مداحی سید مهدی میرداماد در اختتامیه دومین رویداد سراسری سواد رسانه ای

سربازان فضای مجازی امروز در صف اول دفاع هستند

 

جنگاوری فعالان انقلابی فضای مجازی موجب تغافل برخی مسئولان از مسئولیت‌شان شده‌ است/ بخشی از عملکرد دستگاه قضایی در ماه‌های اخیر، تاثیرگذاری عملیات روانی دشمن را بیشتر کرد

 

مسلم معین در آئین اختتامیه دومین رویداد ملی سواد رسانه‌ای اظهار کرد: دشمن از رسانه‌های شیمیایی و تلویزیون‌های میکروبی برای هدف قرار دادن قلب و روح جوانان و خانواده‌های ما استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: البته جبهه دشمن اوضاع سرخورده و افسرده‌ای داشته و در مقابل روحیه ملت ایران در عرصه‌های مختلف فضای رو‌به جلو و پرنشاطی دارد که از مصادیق آن می‌توان به راهپیمایی پرخروش ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن و عزاداری‌های دهه محرم اشاره کرد.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج کشور ادامه داد: البته معتقدیم رزمندگی و جنگاوری فعالان فضای مجازی در جبهه جنگ نرم و فضای مجازی، خوش‌خیالی را برای عده‌ای از مسؤولان ایجاد کرده و موجب تغافل آن‌ها از مسؤولیت‌های‌شان شده است.

 

معین خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های جوان و انقلابی در عرصه‌های مختلف پای کار آمده و دشمن را شکست داده و تارانده است، اما نباید این جهادگری آنان موجب تغافل برخی مسؤولان در عرصه‌های دیگر شود، از این‌رو در کنار همه اقدامات ایجابی و رو به جلو در حوزه فضای مجازی باید در این باره نیز مطالبه‌گری شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت پیشین به صورت تعمدی شاهد زمین گذاشتن بسیاری از پروژه‌های فضای مجازی بودیم، افزود: از این‌رو انتظار می‌رفت در فضای جدید این عقب‌ماندگی تاریخی با شتاب و نگاه رو به جلو جبران شده است.‌

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج کشور ادامه داد: با وجودی که فعالان فضای مجازی جبهه انقلاب در حوزه جنگ رسانه فعال هستند، اما مسؤولان نمی‌توانند کانال‌کشی ویروس رسانه‌ای را متوقف کنند و به جای خودکفایی زیرساخت‌های اساسی در این حوزه، از ابزار ناکارآمد فیلترینگ استفاده می‌کنند.

معین در همین راستا گفت: به نظر می‌رسد همچنان دست‌هایی از دولت گذشته می‌خواهند در دوره جدید مرکز ملی فضای مجازی نیز مسیر را به انحراف بکشانند.

وی با اشاره به وجود برخی انتقادات در حوزه قانونگذاری، گفت: بخشی از عملکرد دستگاه قضایی در ماه‌های اخیر تاثیرگذاری عملیات روانی دشمن را بیشتر کرد.

 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج کشور بیان کرد: آیا قرار است فعالان عرصه فضای مجازی جانباز جنگ شوند اما برخی سلبریتی‌ها برای جمهوری اسلامی مسئله‌سازی کرده و در قبال ادعاها و موضوعاتی که مطرح می‌کنند، پاسخگو نباشند؟ اینگونه عملا زمینه توفیق جنگ ‌رسانه‌ای دشمن مهیا می‌شود.

 

چرا اسناد سلبریتی‌ای که خواهر خود را به زندان انداخت زودتر منتشر نکردید؟

معین در بخش دیگری از سخنانش گفت: وقتی می‌دانستید سلبریتی سردسته جریان هرزه زن، زندگی، آزادی در سال ۱۴۰۰ خواهر و مادر خود را روانه زندان کرده است چرا همان موقع این موضوع را به اطلاع مردم نرساندید که او در ۱۴۰۱ برای جمهوری اسلامی مدعی حقوق زنان این سرزمین نشود.

وی با تاکید با اینکه دوران بزن در رو برای دشمن در عرصه فضای مجازی تمام می‌شود، افزود: ما در کنار مردم مانده و آن‌ها را در عرصه جنگ نرم تنها نمی‌گذاریم.

 

آموزش بیش از ۳ هزار مدرس سواد رسانه‌ای در سال‌های اخیر

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیش از سه هزار مدرس سواد رسانه‌ای در سال‌های اخیر در سراسر کشور آموزش دیده و در حال فعالیت هستند.

معین درباره برگزاری دومین رویداد ملی سواد رسانه‌ای نیز تصریح کرد: سال گذشته در فراخوانی برای استعدادهای حوزه سواد رسانه، بیش از ۲۲۰۰ اثر به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که از میان آن‌ها قریب به ۲۷۰ اثر برگزیده شده و در نهایت ۲۱ اثر به رویداد پایانی راه یافتند.

 

سردار احمد ذوالقدر، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) در این مراسم اظهار کرد: یقین دارم که با این جمع و برنامه و محتوای غنی که از وحدت ملی و دینی داریم، تهاجم دشمن در حوزه فضای مجازی که برای تفرقه بین افراد، اقوام، ملل و زبان‌ها به‌عنوان یک آرزو برای خود دیده، به ثمر نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه باید از فناوری و برتری‌های رسانه که برای رشد و فهم بشر فراهم است در راستای حقیقی استفاده کنیم، گفت: در دوره‌های مختلف نیز دانش بشری برای تعالی بوده است و باید از آن خوب استفاده کرد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) ادامه داد: اجتماع و اراده جوانان که اکنون شاهدش هستیم به‌عنوان عاملی برای وحدت و انسجام کشور مؤثر خواهد بود.

سردار حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج به‌عنوان سخنران بعدی اظهار کرد: امروز جبهه تمام‌عیار دشمنان در مقابل حقیقت دین و انقلاب اسلامی ایستاده است، افزود: بزرگ‌ترین جهاد امروز برای اسلام، قرآن، کرامت اسلامی، شرافت، انسانیت، ناموس‌پرستی و... در حوزه جهاد تبیین است و شما فعالان فضای مجازی در صف اول این تبیین قرار دارید.

وی با اشاره به اینکه باید برای استحکام درونی در خود و جامعه تلاش کنید، بیان کرد: امروز چیزی که جامعه را متزلزل می‌کند، عدم استحکام است؛ و استحکام باید ابتدا در وجود خود ما و پس از آن در جامعه ایجاد شود.

سردار معروفی با تأکید بر اینکه در این راستا و در حوزه جهاد تبیین باید ارادت و ارده داشته باشیم، افزود: در اتفاقات سال قبل مشاهده کردیم که خیلی‌ها به ولی خدا ارادت داشتند؛ اما ارده حمایت از ولی خدا را نداشتند و حاضر نشدند به میدان آمده و جامعه را با خود همراه کنند.

وی با بیان اینکه ارادت و اراده هر دو در کنار هم لازم است و هیچ‌کدام از اینها به‌تنهایی جواب نمی‌دهد، تأکید کرد: عکس این موضوع هم صادق است و در این حوزه داشتن ارادت هم ضرورت دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با ابراز اینکه اگر بخواهیم مکتب شهید سلیمانی را ترویج داده و آن را تفسیر و تبیین کنیم ابتدا باید آن را به‌درستی بشناسیم، تأکید کرد: باید حاج‌قاسم را شناخت تا بفهمیم امام مسلمین امام خامنه‌ای چرا این سرباز تربیت شده خود را، مکتب اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس در کشور به‌اندازه حضرت آقا شهید سلیمانی را نشناخته است، افزود: پنج گذشت در وجود حاج‌قاسم نهادینه شده بود و این شهید بزرگوار را به شخصیت تراز انقلاب اسلامی تبدیل کرده بود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی گذشت از گناهان داشت، گفت: این گذشت باعث شده بود حاج‌قاسم طهارت داشته باشد؛ شهید سلیمانی اهل گناه نبود، ایمان حقیقی و حسن‌ظن به خدا داشت؛ حسن‌ظن به خدا در وجود شهید سلیمانی نهادینه شده بود و بالاترین قدرت را خدا می‌دانست.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی از جان و مال و آبروی خود گذشته بود و هر کس گذشت‌ها را در خود نهادینه کند به مقام حاج‌قاسم خواهد رسید، افزود: در کنار همه اینها ایمان واقعی، بصیرت، صبر، ولایت باوری  و صدق در اخلاص هم در وجود سردار سلیمانی نهادینه شده بود.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج با بیان اینکه دو اصل امام‌شناسی و دشمن‌شناسی پایه بصیرت است که سردار سلیمانی این دو اصل در خود نهادینه کرده بود و هرگز از مسیر ولایت خارج نشد، ادامه داد: متأسفانه هنوز نمی‌توانیم نسخه‌های امام امت را اجرایی کنیم؛ چون با مؤلفه امام‌شناسی به آن نگاه نکرده و با نگاه سیاسی و حزبی به آن نگاه می‌کنیم.

سردار سرتیپ حسین معروفی در پایان خاطرنشان کرد: باید حاج‌قاسم را تولید و تکثیر کنیم و این شدنی است و ظرفیت و فرصت تحقق این امر برای انقلاب اسلامی وجود دارد.

محمدرضا شهبازی به‌عنوان چهره سال سواد رسانه‌ای معرفی شد

در آئین اختتامیه دومین رویداد ملی سواد رسانه‌ای کشور، محمدرضا شهبازی به‌عنوان چهره سال سواد رسانه‌ای معرفی و تجلیل شد.

گفتنی است، محمدرضا شهبازی مجری برنامه «پاورقی» و برنامه «سیدخندان» شبکه دو سیما بود، این نویسنده و مجری تلویزیونی، سابقه نویسندگی فیلمنامه سریال وضعیت زرد را نیز در کارنامه خود داد و یکی از مجریان انقلابی و طنزپردازان ایرانی است که از نوجوانی وارد عرصه فرهنگی و طنز شده است.

به گزارش راه دانا؛ از بین بیش از ۳ هزار اثر ارسالی به دبیرخانه دومین رویداد ملی سواد رسانه‌ای افراد ذیل به‌عنوان برگزیده معرفی شدند و از آنها تجلیل شد.

نجیب پورکریم از استان آذربایجان شرقی نفر اول بخش اینفوگرافی
سبحان غیث محمدی از استان ایلام نفر دوم بخش اینفوگرافی
افشین حسینی از استان سیستان و بلوچستان نفر سوم بخش اینفوگرافی
محمدحسن ابوالحسنی از تهران بزرگ نفر سوم بخش پوستر
محمدکریم ابراهیمی از استان کرمان نفر اول بخش موشن‌گرافی
محمدامین ملک ثابت از استان یزد نفر دوم بخش موشن‌گرافی
حسین کرم‌خانی از استان ایلام نفر سوم بخش موشن‌گرافی
سیده مریم سیادت از استان سمنان نفر اول بخش سخنرانی
رضا یوسف‌زاده از استان تهران نفر دوم بخش سخنرانی
عبیدالله رئیسی از استان سیستان و بلوچستان نفر سوم بخش سخنرانی
حدیث قاسمی منش از استان لرستان شایسته تقدیر
فائزه شفیعی از تهران بزرگ نفر سوم در بخش کتاب
فاطمه مکبریان از استان سمنان شایسته تقدیر در بخش اپلیکیشن

در پایان مراسم از برگزیدگان رویداد ملی سواد رسانه‌ای و از خانواده معظم شهدای مدافع حرم مصطفی صدرزاده و شهید عباس آبیاری و شهید مدافع امنیت مرتضی ابراهیمی تجلیل و از چهره سال سواد رسانه‌ای کشور قدردانی شد.

فیلم اجرای سرود در دومین رویداد سراسری سواد رسانه ای

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه