اخبار داغ

گزارش دانا از اختتامیه همایش توانمندسازی تبیین گران طلاب خواهر؛

حضور فعال، باسواد رسانه‌ای در فضای مجازی امروز از وظایف طلاب خواهر است

حضور فعال، باسواد رسانه‌ای در فضای مجازی امروز از وظایف طلاب خواهر است
اختتامیه دوره توانمندسازی بانوان طلبه بسیجی با عنوان «توانمندسازی کنشگران جهاد تبیین» امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور در سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ امروز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه دوره توانمندسازی بانوان طلبه بسیجی با عنوان «توانمندسازی کنشگران جهاد تبیین» به کار خود خاتمه داد.

مینا بیابانی - مسئول سازمان بسیج جامعه زنان در این همایش بزرگ به اساتید، مبلغان و طلاب خواهر بسیجی منتخب سراسر کشور اظهار کرد: مؤسساتی در جهان وجود دارد که با عنوان خیرخواهی کارهای سیاسی انجام می‌دهند و توضیح داد: یکی از این مؤسسات به نام «ولوم» است که در جهت دین‌زدایی از جامعه اسلامی فعالیت می‌کند.

گزارش تصویری/ اختتامیه همایش توانمندسازی تبیین گران طلاب خواهر بسیجی

وی افزود: در کنار این مؤسسه؛ مؤسسات و بنیادهای دیگری وجود دارد که با این مجموعه اهداف مشترک داشته و به دنبال دین‌زدایی از جامعه اسلامی هستند. برای نمونه در پاکستان این‌ها مرکزی را دارند که برای دموکراتیک‌سازی زنان برنامه دارد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان تأکید کرد: هزینه این برنامه‌ها و ارتقا توانمندی رهبری زنان برای دموکراتیک‌سازی کشورهای خودشان توسط بنیادهای نیمه پنهان دولتی و مرتبط با آمریکا، انگلیس و هلند تأمین می‌شود و حتی بودجه این برنامه‌ها در مجلس این کشورها تصویب می‌شود.

بیابانی یادآور شد: بنیاد ولوم به دنبال ترویج فمینیست و جلوگیری از ایدئولوژی ‌سازی است. طبیعی است که اینها از قدرت جهان اسلام ترس دارند. وقتی انقلاب اسلامی پیروز می‌شود و انقلاب به اهداف خودش می‌رسد دشمن ترس خواهد داشت.

وی افزود: در ۳۰ سال گذشته راهبرد صهیونیسم بین‌الملل نسبت به موضوع زنان مسلمان دارای یک چرخش شد. تا دهه هشتاد راهبرد دشمنان این بود که مستقیماً احکام و تفکرات دینی مسلمانان را مورد هجمه قرار دهند مثل حجاب زنان مسلمان که مورد تمسخر قرار می‌دادند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان بیان کرد: از سه دهه گذشته اینها تغییر ۱۸۰ درجه‌ای داشتند و راهبرد تحقیر را کنار گذاشته و به سمت استحاله از درون و مسخ تدریجی رفتند. در واقع این مؤسسات با تشکیل شبکه‌ها و آموزش افراد به همراه تعامل، زنان کشورهای مسلمان محتواهای اسلامی را از ذهن زنان بیرون و سپس تفکرات غربی را به آن تزریق می‌کنند. اینها به این نتیجه رسیدند که یک بانوی مسلمان چنانچه حجاب هم داشته باشد مهم نیست؛ بلکه ذهن آن را باید از محتوای اسلامی خالی کرد؛ زیرا پس از آن با یک تلنگر می‌توان اعتقاد و حجاب را از او گرفت. در اغتشاشات سال گذشته شاهد بودیم که خیلی راحت کشف حجاب صورت گرفت و به ولایت‌فقیه هم توهین شد.

وی ابراز کرد: وقتی یک بانویی نماز می‌خواند و در حین نمازخواندن یک حیوانی که در شریعت ما از آن پرهیز می‌کنیم در سجاده آن بازی می‌کند نشان می‌دهد این همان تهی کردن تفکر اسلامی از ذهن است که نتیجه راهبرد دشمن است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان با معرفی مؤسسه آلترناتیو ایکس تصریح کرد: این مؤسسه قصد دارد زنان حوزه اسلام را به سمت تفکرات فمینیستی ببرد. این مؤسسه در لندن ثبت و در ظاهر به دنبال کار خیرخواهانه است. همانند بسیاری از مؤسساتی که با عنوان‌های خیرخواهانه کارهای خلاف خود را به‌پیش می‌برند.

بیابانی اضافه کرد: توانمندسازی تشکل‌های محلی که در کشورهای مسلمان برای زنان فعالیت می‌کنند هدف آنها است. آنها در زمینه توسعه دموکراسی، برابری جنسیتی و بهبود اقتصادی زنان کم‌برخوردار فعالیت می‌کنند. در جاهایی این مؤسسات بین‌المللی انجمن‌های پژوهشی هم برای اقدامشان در یک کشور تأسیس کردند تا بتوانند راهی برای ورود به افکار زنان پیدا کنند.  

حجت‌الاسلام مجتبی فاضل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران نیز به‌عنوان سخنران بعدی این همایش سراسری در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد با اشاره به اینکه اگر تلاش‌های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس نبود امروز ما این میزان قدرت را در جهان نداشتیم، اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس تحریم بودیم؛ ولی امروز خوشبختانه در صنایع دفاعی به یک بلوغ رسیده‌ایم؛ باوجوداینکه در تحریم هستیم.

وی ادامه داد: در مقابل همه حق‌گویان، همیشه شاهد تحریم باشید، همان‌طور که پیامبر اکرم (ص) در تحریم قرار داشتند. خدا این دنیا را برای شخص پیامبر اکرم (ص) خلق کرد و حتی قبل از خلق آدم و حوا، نور پیامبر (ص) در عالم بود. این منبع رحمت تمام تلاشش بر این بود که مردم از جهل بیرون بیاورد و این امر در نسل ایشان همه ظهور و بروز کرد که نمونه بارز آن امام حسین (ع) که در این مسیر جان خود را هم فدا کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده است به ظالمین نباید اعتماد کرد؛ زیرا آتش پشت آنان است، بنابراین باید از فرصت‌های پیش‌آمده نهایت استفاده را بکنیم و نه‌تنها خودمان ایستادگی کنیم، بلکه مردم را همه باید با خود همراه کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: اگر امروز رهبری بر جهاد تبیین تأکید دارند به‌خاطر اهمیت آن است که در این زمینه باید ابتدا تلاش کرد مخاطب را شناخت تا بتوان از تعالیم بلند قرآن استفاده و در عرصه تبلیغ مردم را به سمت خداجویی هدایت و جامعه را از فساد دور کرد.

حجت‌الاسلام فاضل با اشاره به اهمیت تبلیغ در بین طلاب خواهر یادآور شد: یک طلبه باید جدای از به‌روز بودن قاعده‌مند باشد، قرار نیست یک طلبه خواهر از زندگی خانوادگی و زناشویی خود بزند به‌خاطر اینکه می‌خواهد کار تبلیغ کند، هر چیزی باید سر جای خودش باشد.

وی با بیان اینکه بانوان حوزوی باید در بخش‌های پژوهشی مشارکت کنند، اظهار کرد: در امر تبلیغ ممکن است سختی‌هایی باشد؛ اما نباید عقب نشست. سواد رسانه‌ای و حضور فعال در فضای مجازی یکی از اهداف ما است و باید این موضوع را جدی گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پایان درباره اهمیت بسیج و حضور طلاب خواهر در بسیج گفت: هر مدرسه علمیه ما باید یک پایگاه بسیج باشد، مکانی که تفکر بسیجی داشته باشد می‌تواند موفق باشد. پس معنایی ندارد که یک طلبه بسیجی نباشد؛ چون همه ما بسیج و خادم‌ مردم هستیم.

در پایان این برنامه بهادری جهرمی در جمع طلاب خواهر حاضر شد و از این حمایش و نمایشگاه جانبی آن دیدن کرد و از طلاب برتر خواهر و کنشگران موفق این حوزه تقدیر شد.

گزارش تصویری/ اختتامیه همایش توانمندسازی تبیین گران طلاب خواهر بسیجی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه