اخبار داغ

نشست خبری هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است»/ اقدام درباره کتاب یک حرکت ملی و همگانی است

نشست خبری هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است»/ اقدام درباره کتاب یک حرکت ملی و همگانی است
نشست خبری ۳۱ امین دوره هفته کتاب عصر امروز شنبه ۲۰ آبان ماه با حضور علی رمضانی دبیر ستاد هفته کتاب و نماینده سایر دستگاه های مرتبط با «هفته کتاب» در سالن سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری ۳۱ امین دوره هفته کتاب عصر امروز شنبه ۲۰ آبان ماه با حضور علی رمضانی دبیر ستاد هفته کتاب و نماینده سایر دستگاه های مرتبط با «هفته کتاب» در سالن سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر هفته کتاب با اشاره به شعار هفته کتاب (آینده خواندنی است) گفت: همه تلاش ما این بود تا شعاری انتخاب شود تا در همه روزهای سال از ان الگو گرفته و آن را به کار بریم و امیدواریم طرح این شعار باعث ایجاد یک فضای گفتمانی در حوزه کتاب شود.

وی افزود: ما در یتاد هفته کتاب بنا داریم تا تا رویکرد کلی برنامه هایمان توجه ویژه به حوزه «کودک و نوجوان» باشد و همه این ها از طراحی پوستر تا اجرای برنامه ها به آن دقت شده تا عملیاتی شود.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: امیدواریم با اقداماتی که توسط همه دستگاه های مختلف صورت می گیرد هدف این دوره از هفته کتاب کشور، همه گیر و همگانی شود. اقدام درباره کتاب یک حرکت ملی و همگانی است که نیاز به تلاش همه دستگاه ها به خصوص اصحاب رسانه دارد.

در ادامه این برنامه حیاتی معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور از اهم برنامه های این نهاد درخصوص هفته کتاب گفت: ما در نهاد کتابخانه های عمومی کشور سعی کردیم با نشان هدهد سفید و با تمرکز بر حوزه کودک و نوجوان برنامه های خود را ارائه دهیم؛ حضور مدیران نهادهای کتابخانه های کشور در نمازجمعه های هر شهر و ارائه گزارش به مردم، برگزاری ششمین دوره کارتون کتاب، افتتاح ۲۱ کتابخانه و بخشودگی جریمه های دیرکرد، پویش اهدای کتاب، برگزاری نشست های تخصصی با موضوع کتاب، کتابت قرآن کریم توسط اعضای کودک و نوجوان نهاد نمونه برنامه های ما برای هفته کتاب است.

در ادامه آرمان پور نماینده انجمن ناشران کتاب دانشگاهی نیز اهم برنامه های این انجمن برای هفته کتاب را بدین شرح اظهار کرد؛ برگزاری جشنواره ملی نشر دانشگاهی، برگزاری دوره آموزشی یک روزه برای ارتقای سطح دانش ناشران، تجلیل از ناشر پیشکسوت دانشگاهی و کتاب های برگزیده این حوزه.

اسماعیل جان علی پور مدیرکل مجامع، تشکل ها و فعالیت‌ های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد سخنران بعدی این نشست بود که به ذکر برنامه های این معاونت در هفته کتاب پرداخت.

وی گفت: توجه به فعالین حوزه کتاب تقریبا از زمان نمایشگاه کتاب سال قبل آغاز شد و تلاشمان این بود که اتفاقات حوزه کتاب در سال گذشته رویکرد مردمی تری داشته باشد و همه این فعالیت ها حالا به هفته کتاب امسال رسیده است.

جان علی پور در ادامه اهم برنامه های این معاونت را اینگونه توضیح داد: برگزاری دوره کتابخوانی و روش های ترویج برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، رویداد روستا و عشایر دوستدار کتاب در قالب ۱۳ جشن مردمی، اعلام شهر «سمنان» به عنوان پایتخت کتاب ایران، ایجاد یک سامانه ملی با عنوان «جام باشگاه کتابخوانی» کودکان و نوجوانان کشور.

اما فروغی نماینده انجمن ناشران کودک و نوجوان نیز در ادامه این نشست از مهمترین برنامه های این انجمن برای هفته کتاب گفت: نشستی جهت آشنایی همکاران این حوزه با امور مالیاتی، آسیب شناسی رفتاری کتاب کودک، بایدها و نبایدها در ترجمه کتاب کودک، برگزاری کارگاه زندگی کودکان در عصر دیجیتال و حقوق آنان، چالش های چرخه فروش کتاب های کودکان و نوجوانان.

در ادامه دیگر نمایندگان ستاد هفته کتاب نیز به ذکر مهمترین برنامه های خود در این هفته پرداختند. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه