اخبار داغ

هرآنچه باید برای چیدمان دکوراسیون اتاق مدیریت بدانید!

هرآنچه باید برای چیدمان دکوراسیون اتاق مدیریت بدانید!
اتاق مدیریت یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک شرکت محسوب می‌شود که به منزله کارت ویزیت محل کار بوده و تمامی ملاقات‌های مهم و تصمیمات نهایی در این مکان گرفته خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اتاق مدیریت یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک شرکت محسوب می‌شود که به منزله کارت ویزیت محل کار بوده و تمامی ملاقات‌های مهم و تصمیمات نهایی در این مکان گرفته خواهد شد. دکوراسیون و طراحی چیدمان آن نیز باید به گونه‌ای انجام شود که نسبت به دیگر بخش‌های محل کار متفاوت بوده و با سبک و مدل سازمانی نیز سازگار باشد. در حال حاضر ترکیب‌های چیدمان مختلفی برای این اتاق وجود دارد که هر کدام از آن‌ها با هدف راحتی و رضایت مدیران انجام گرفته است. در ادامه این مطلب قصد داریم ضمن معرفی دکوراسیون اتاق مدیریت به باید‌ها و نباید‌های مربوط به آن بپردازیم.

اهمیت طراحی و دکوراسیون اتاق مدیریت

اتاق مدیریت در هر سازمانی نسبت به بخش‌های دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و به همین دلیل طراحی دکوراسیون آن نیز باید نسبت به دیگر فضا‌های محیط کار متفاوت باشد. همچنین نقش این فضا در تصمیم‌گیری‌های مهم اداری بر کسی پوشیده نیست. بسیاری از قرار ملاقات‌های مهم و رفت و آمد افراد سرشناس اغلب در این اتاق صورت می‌گیرد. به همین دلیل می‌توان دیزاین اتاق مدیریت را یک اصل اساسی و مهم در یک اداره در نظر گرفت.

در طراحی این فضا از دکوراسیون و مبلمان متفاوتی نسبت به بخش‌ها و اتاق‌های فضای اداری استفاده می‌شود تا مراجعه‌کنندگان تفاوت این اتاق و حضور بالاترین فرد مجموعه در آن را به خوبی درک کنند.

استفاده از دکوراسیون فضای باز برای اتاق مدیریت

یکی از بهترین ‌ایده‌ها برای طراحی دکوراسیون بخش مدیریت استفاده از فضای باز و این نوع دکوراسیون است. در این سبک با قرار دادن بخش مدیریت در مرکز، افراد دیگر در اطراف و در فضای آزاد به فعالیت مشغول هستند. فضا‌ها اغلب به وسیله پارتیشن شیشه‌ای از یکدیگر جدا شده و بدین ترتیب حریم خصوصی تیم مدیریت با دیگر افراد فعال در مجموعه حفظ خواهد شد.

همچنین مدیریت می‌تواند به راحتی اعضای تیم خود را زیر نظر گرفته و عملکرد آن‌ها را ارزیابی کند. البته استفاده از این نوع دکوراسیون بیشتر برای شرکت‌های تازه تاسیس و نوپا و یا تیم‌های داخلی شرکت مناسب است که سرپرست تیم را در بخش جداگانه‌ای از سایر اعضای تیم نگه می‌دارد. بسته به نوع محیط کار و فضای کاری کارکنان ممکن است چندان مورد پسند نباشد.

انتخاب اتاق مناسب برای مدیریت

قبل از اجرای دکوراسیون اتاق مدیریت باید در ابتدا یکی از اتاق‌های دفتر کار برای این کار اختصاص داده شود. معمولاً از اتاق‌های قرار گرفته در انتهای راهرو به عنوان اتاق مدیریت استفاده می‌شود. زیرا فاصله آن از بقیه اتاق‌ها بیشتر بوده و بدین ترتیب از سکوت بیشتری برای برگزاری جلسات برخوردار خواهد بود.

دلیل دیگر، استفاده از راهرو برای نظارت بر فعالیت کارمندان است. بنابراین بهتر است با انتخاب اتاق مناسب برای مدیریت، قدم اول را برای اجرای دکوراسیون اداری شیک و رعایت اصول و استاندارد‌های طراحی بردارید.

میز و مبلمان موجود در دکوراسیون اتاق مدیریت

یکی از اجزای بسیار مهم قرار گرفته در اتاق مدیریت، میز مدیر است که نوع و طراحی آن می‌تواند برخی خصوصیات اخلاقی و ویژگی‌ها را نشان دهد. بنابراین انتخاب میز مدیریت مناسب در زمان طراحی دکوراسیون می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

مبلمان به کار رفته در اتاق مدیر نیز تأثیر بسیار زیادی روی زیبایی محیط داشته و همچنین بر دکوراسیون این اتاق نیز تأثیر مطلوبی خواهد داشت. به عنوان مثال در فضا‌های کوچک‌تر بهتر است محل برگزاری جلسات و اتاق مدیر در یک مکان قرار بگیرد. بدین ترتیب می‌توان از سبک‌های طراحی متفاوتی برای این اتاق استفاده کرد. معمولاً مبلمان قرار گرفته در اتاق مدیریت مخصوص مهمانان بوده و انتخاب مبلمان مناسب به نوعی نشانه احترام مدیر به ارباب رجوعان خواهد بود.

استفاده از نورپردازی مناسب برای دکوراسیون اتاق مدیریت

یکی دیگر از اجزای بسیار مهم در طراحی و دیزاین اتاق مدیریت، استفاده از نورپردازی مناسب با استفاده از هالوژن‌ها و یا لوستر است. انتخاب این دسته از تجهیزات با توجه به محیط، به دقت بسیار زیادی نیاز دارد. همچنین نورپردازی باکیفیت به نوعی تکمیل‌کننده دکوراسیون اتاق مدیریت محسوب می‌شود.

به دلیل انجام فعالیت‌های مهم در این فضا معمولاً افراد به نور بیشتری برای خواندن و یا نوشتن نیاز خواهند داشت. توجه به کیفیت و استاندارد نورپردازی در این محیط نیز مهم است. نور مناسب و استاندارد و چراغ‌های به کار رفته در فضای اتاق مدیر معمولاً به گونه‌ای طراحی می‌شوند که باعث آزردگی و خسته شدن چشم افراد حاضر در اتاق نشده و همچنین راندمان کاری آن‌ها را افزایش دهند. تنظیم دقیق نور چراغ‌ها در فضای مورد نظر به دقت زیادی نیاز دارد.

استفاده از قفسه و کتابخانه برای طراحی اتاق مدیریت

بخش دیگری از طراحی دکوراسیون این فضا، به استفاده از قفسه‌ها، فایل‌ها و کتابخانه در این اتاق مربوط است. معمولاً این تجهیزات با هدف مرتب شدن محیط و طبقه‌بندی فضای اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین در زمان طراحی دکوراسیون این فضا از فایل و کتابخانه‌های همجنس با میز مدیریت استفاده می‌شود. استفاده اصولی از کتابخانه و کمد‌ها در دکوراسیون اتاق مدیر نشان دهنده نظم و ترتیب در سیستم کاری آن اداره خواهد بود. ضمن اینکه از آشفتگی این فضا جلوگیری خواهد کرد.

دیگر اکسسوری‌های به کار رفته در طراحی اتاق مدیر

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در طراحی دکوراسیون بخش مدیریت و طراحی داخلی اداری، به کارگیری لوازم دکوری و اکسسوری‌های مختلف در محیط کار است. به عنوان مثال استفاده از سبک دکوراسیون شیشه‌ای و یا چوبی می‌تواند به نوعی تکمیل‌کننده اجزای مختلف اتاق مدیریت باشد.

استفاده از رنگ مناسب برای این اتاق متناسب با سبک طراحی، به کارگیری تابلو‌های زیبای هنری و انواع مجسمه‌ها و دیگر لوازم تزیینی از جمله دیگر نکات مهم برای طراحی این فضا است. برخی از این اکسسوری‌ها نیز می‌توانند روی میز مدیریت قرار بگیرند.

استفاده از تابلوهای مختلف برای دیوار

بسته به سبک دکوراسیون و حوزه کاری شرکت، استفاده از تابلو‌های چشم‌نواز با ظاهر لوکس و مدرن و یا حاوی جملات انگیزشی می‌تواند به عنوان اکسسوری تکمیل‌کننده دکوراسیون اتاق مدیریت باشد. با توجه به اهمیت دفتر مدیران به عنوان مکانی برای جلسه با شرکای تجاری و قرار ملاقات‌های مهم و همچنین نشان دهنده تصویر برند مورد نظر، استفاده از رنگ‌های جذاب برای این اتاق نیز بسیار مهم است. معمولاً رنگ‌های متناسب با دکوراسیون و اجزای قرار گرفته در آن از قبیل پرده، قفسه‌ها و مبل‌ها برای این فضا انتخاب می‌شود.

به کارگیری گیاهان طبیعی در دفتر کار

در کنار کلیه لوازم و تجهیزات مورد استفاده در دکوراسیون هر اداره‌ای، استفاده از گلدان‌ها و گل‌های طبیعی می‌تواند به نوعی حس تازگی و لطافت را در محیط ایجاد کرده و روی روحیه مراجعه‌کنندگان و کارکنان نیز مؤثر باشد.

همچنین گیاهان طبیعی می‌توانند با تصفیه هوای محیط روی بهره‌وری کارکنان نیز تاثیر داشته باشند. به همین دلیل می‌توان از گیاهان طبیعی همسو با دکوراسیون و چیدمان داخلی اداره استفاده کرد. گل و گیاهان طبیعی یکی از اجزی مهم در زنده نشان دادن بخش‌های مهم یک کسب و کار خواهند بود.

نتیجه‌گیری

انتخاب دکوراسیون مناسب برای طراحی اتاق مدیریت به عوامل مختلفی از قبیل نوع کسب و کار و اهداف آن بستگی دارد. هر یک از اجزای قرار گرفته در اتاق مدیریت می‌تواند نشان دهنده جایگاه و شخصیت مدیر در آن کسب کار بوده و فضا را به یک قطب اصلی در یک شرکت یا اداره تبدیل کند.

طراحی یک نسخه منحصر به فرد از دکوراسیون برای اتاق مدیران این فضا را به مکانی مدرن، صمیمانه و شیک تبدیل خواهد کرد و به نوعی بازگوکننده سیاست‌های این بخش در دکوراسیون اتاق مدیریت خواهد بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه