اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

آغاز نخستین جشنواره فرهنگی هنری «معروف»/ امر به معروف فراخوانی جمعی برای عزت عمومی جامعه است

آغاز نخستین جشنواره فرهنگی هنری «معروف»/ امر به معروف فراخوانی جمعی برای عزت عمومی جامعه است
نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی «معروف» با حضور آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حجت الاسلام طاهری آکردی دبیر ستاد و اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره امروز سه شنبه ۱۴ آذرماه در سالن جلسات این ستاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی «معروف» با حضور آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حجت الاسلام طاهری آکردی دبیر ستاد و اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره امروز سه شنبه ۱۴ آذرماه در سالن جلسات این ستاد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه توکلی دبیر جشنواره با اشاره به اتفاقات و اغتشاشات سال گذشته گفت: رسانه های معاند تلاش داشتند تا این اتفاقات و موضوعاتی نظیر گشت ارشاد را به ستاد امر به معروف گره و سنجاق کنند و اذهان عموم جامعه را نسبت به فعالیت های این ستاد بدبین کنند. لذا ما سعی کردیم تا اهداف و سیاست گذاری های ستاد را از طریق هنر و برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری به عموم مخاطبان خود عرضه کنیم.

وی افزود: نخستین جشنواره ملی «معروف» در 8 بخش فیلم (بلند و کوتاه)، عکس، پویانمایی و انیمیشن، رسانه و فضای مجازی، هنرهای تجسمی، ادبیات و پزوهش و با شعار «حکمرانی عادلانه» از امروز کار خود را آغاز کرده و بر اساس پیش بینی های ما اختتامیه این جشنواره در اواخر بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف اصلی جشنواره تولیدات آثار فرهنگی هنری با محوریت امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود. ما به همراه اعضای ستاد جشنواره تمام تلاشمان این است که بخش های مختلف جشنواره در سال های بعد به دبیرخانه های جداگانه ای با بعد بین المللی تبدیل شوند تا تاثیرگذاری بالاتری داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره گفت: مقوله امر به معروف و نهی از منکر بیشتر مفهومی انسانی و اخلاقی است تا موضوعی اسلامی و اساسا هرچیزی که برای سعادت جامعه نیاز باشد، معروف و هر چیزی را که نباید انجام داد، شکل منکر به خود می گیرد. بایدها و نبایدهای جوامع در همه دنیا وجود دارند و نظام اسلامی از ابتدا این را جزء سبک زندگی بشر قرار داده است.

وی افزود: امروز اصلی ترین ابزار بشر رسانه است. فیلم و شبکه های اجتماعی امروزه منبرهای جدید اسلام هستند و ما باید بهترین استفاده را از این ابزارها کنیم. برگزاری جشنواره های ملی یکی از سیاست های اصلی ستاد است تا آنچه را که می خواهیم در قالب هنر عرضه کنیم. ابلاغ پیام دین، شراکت با اهل بیت (ع) است و اگر بتوانیم حرف حق و معروف و بایدهایی را که به تعالی جامعه می انجامد، از طریق هنر اظهار کنیم، موفق بوده ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره ادامه داد: اصل امر به معروف این است که «بی تفاوت نباشیم» و تمام تلاش ما این است که هنرمندان بتوانند نسبت به مسائل مختلف بی تفاوت نباشند و مبلغ خوبی ها و ارزش ها باشند.

در ادامه جلسه آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: یکی از توقعاتی که از جامعه هنری در اذهان وجود دارد این است که مساله مهدویت و عدالت جهانی که زمینه ساز ظهور است، در افکار و امیال و رفتار ما جهت داشته باشد. ما در روزها و ایام شهادت حضرت زهرا(س) هستیم. هنرمندان ما باید حقیقت هنر را در گفتار و رفتار حضرت زهرا(س) جست و جو کنند و در تحکیم خانواده و حکومت ولایی و در اذهان و قلوب تثبیت کنند.

وی ادامه داد: خطبه فدک حضرت زهرا(س) به لحاظ هنری، همه زیبایی های علمی، عرفانی و عقلانی را در خود جای داده است. بخشی از این خطبه روانشناسی سیاسی است که چگونه یک جامعه و حاکمیت به دلایلی رفتار سقوط را طی می کند؛ بخش دیگر این خطبه روایت هایی از شخصیت علی (ع) است. امید است که هنرمندان ما بتوانند از ابعاد مختلف این خطبه بهره بگیرند و در قالب فیلم و سریال و آثار هنری بتوانند جاذبه های این خطبه را به تصویر کشند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: هنرمندان در برجسته کردن جریان امر به معروف و نهی از منکر باید با هنر خود جریان ساز و پیشرو باشند و بستری فراهم کنند تا مردم حول یک محور اصلی جامعه را به سمت تعالی رشد دهند. مصلحت عمومی بر این است که همه به دنبال عزت و سربلندی جامعه باشند. امر به معروف فراخوانی جمعی برای سربلندی و عزت عمومی جامعه است و هنرمندان می توانند نقش والایی در این مسیر داشته باشند.

در انتهای این جلسه از پوستر نخستین جشنواره فرهنگی هنری «معروف» با حضور اصحاب رسانه رونمایی شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه