اخبار داغ

هانی زاده در گفتگو با دانا:

تهدیدات انگلیس توخالی است/ روباه پیر استعمار هیچ اقدامی علیه محور مقاومت نمی تواند انجام دهد

تهدیدات انگلیس توخالی است/ روباه پیر استعمار هیچ اقدامی علیه محور مقاومت نمی تواند انجام دهد
کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اتهام زنی انگلیس گفت: روباه پیر استعمار هیچ اقدامی علیه محور مقاومت نمی تواند انجام دهد و این تهدیدات، تهدیدات توخالی است.

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اتهام زنی انگلیس به ایران درباره ارتباط با عملیات گروه‌های مقاومت در منطقه اظهار داشت: با توجه به اقدامات اخیر انصرالله و ارتش یمن در تنگه باب‌المندب و توقیف برخی کشتی های حامل اسلحه و مهمات برای رژیم صهیونیستی، طبیعتا شرایط این رژیم امروز به لحاظ توانمندی نظامی در مرحله بسیار پایینی قرار گرفته است و احتمال شکست کامل ارتش رژیم صهیوینستی در عملیات طوفان الاقصی وجود دارد.

وی با اشاره به شرایطی که در حال حاضر در تنگه باب‌المندب در دریای سرخ حاکم است، تصریح کرد: تسلط انصارالله و ارتش یمن بر تنگه باب‌المندب استراتژي آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای اروپایی را به شدت دچار نگرانی کرده است، به دلیل اینکه در طول ۷۷ روز گذشته  آمریکا، آلمان و هم انگلیس به شدت در کنار رژیم صهیوینستی قرار داشتند و انواع سلاح کشتار جمعی را در اختیار این رژیم قرار دادند.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: اخیرا هم برخی کشتی های عبوری حامل اسلحه برای اسراییل، توسط انصارالله هدف قرار گرفته است، به همین دلیل انگلیس یک نوع فرافکنی و اتهام زنی علیه ایران را آغاز کرده و تهدید در این زمینه داشته اند.

هانی زاده با تاکید بر اینکه انگلیسی ها کوچکتر و ضعیف تر از آن هستند که بخواند دست به ماجراجویی بزنند، گفت: روباه پیر استعمار هیچ اقدامی علیه محور مقاومت نمی تواند انجام دهد و این تهدیدات، تهدیدات توخالی و بیهوده است.

گفتنی است؛ روز گذشته وزیر خارجه انگلیس بامداد یکشنبه ایران را به انجام «فعالیت‌های مخرب» در بریتانیا و منطقه غرب آسیا متهم کرد.

کامرون در مصاحبه با روزنامه «تلگراف» تهدید کرد: «ما باید با متحدان همکاری کنیم تا مجموعه‌ای از اقدامات بازدارنده علیه تهران را ایجاد کنیم».

وی با بیان اینکه انگلیس نگران حملات ارتش یمن به کشتی‌های صهیونیستی است، مدعی شد: «باید پیام روشنی به ایران ارسال شود که حملات به کشتی‌ها تحمل نخواهد شد».

طبق این گزارش، وزیر خارجه انگلیس در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود همچنین افزود: «حماس، حوثی‌ها و حزب‌الله عوامل ایران هستند و ثبات را در سراسر جهان تضعیف می‌کنند».

پیش از این نیز نماینده انگلیس در نشست شورای امنیت ادعا کرده بود که ایران از طریق فعالیت‌های بی ثبات کننده و حمایت از گروه‌های نیابتی از جمله حماس، حزب الله و جهاد اسلامی، تهدیدی علیه منطقه به‌شمار می‌رود.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن رد ادعاهای مقامات انگلیس درباره ارتباط ایران با حملات انجام‌شده در دریای سرخ، بار دیگر اعلام کرد گروه‌های مقاومت از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند.

خبرنگار : فاطمه میرزاآقایی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه