اخبار داغ

گزارش دانا از افتتاحیه نمایشگاه سراسری پایگاه‌های بسیج اسوه؛

به همت سازمان بسیج مساجد و محلات، نمایشگاه بچه‌های حاج‌قاسم افتتاح شد

به همت سازمان بسیج مساجد و محلات، نمایشگاه بچه‌های حاج‌قاسم افتتاح شد
امروز شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ با حضور سردار معروفی و بابااحمدی نمایشگاه پایگاه‌های اسوه مقاومت بسیج سراسر کشور در قالب ۹۰ غرفه در مجموعه ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در آیین افتتاح نمایشگاه پایگاه‌های اسوه مقاومت بسیج سراسری که امروز با سخنرانی سرتیپ پاسدار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین و سردار حیدر بابااحمدی، معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین کار خود را با نمایش دستاوردهای ۹۰ پایگاه منتخب اسوه کشوری آغاز کرد.

گزارش تصویری/ افتتاحیه نمایشگاه و جشنواره سراسری پایگاه های مقاومت اسوه

شایان‌ذکر است، نمایشگاه پایگاه‌های اسوه همه ساله جهت‌نمایش توانمندی‌های بسیج در مساجد و محلات  برگزار می‌شود و در رقابتی از بین ۶۰ هزار پایگاه مقاومت بسیج، تعداد محدودی از آنان به‌عنوان اسوه منتخب شده و دستاوردهای آنان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

این پایگاه‌ها در این نمایشگاه که امسال بچه‌های حاج‌قاسم نامیده شده است، پایگاه‌ها نسبت به ارائه خدمات فرهنگی، امدادی، عرضه صنایع‌دستی بومی محلی و محصولات مشاغل خانگی و... برای بازدید و استفاده مردم اقدام می‌شود.

در جریان برپایی این نمایشگاه‌ها در سراسر کشور با همراهی بسیجیان عضو پایگاه‌های مقاومت کشور نسبت به ارائه عملکرد در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، ورزشی، علمی، اقتصاد و اشتغال‌زایی و کمک به مردم و توزیع بسته‌های معیشتی اقدامات زیادی در کشور تبیین می‌گردد.

سردار حیدر بابااحمدی، معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین در آیین افتتاحیه این جشنواره سراسری که امسال بچه‌های حاج‌قاسم نامیده شده است، اظهار کرد: امسال هم در راستای تحقق سند اعتلای بسیج و کشف استعدادها و معرفی الگوهای موفق به سایر رده‌ها، جشنواره سراسری اسوه در سه سطح حوزه‌ای، استانی و کشوری برگزار شد.

۹۰ پایگاه مقاومت بسیج در نمایشگاه امسال میزبان بازدیدکنندگان هستند

وی با تأکید بر اینکه همه پایگاه‌های کشور به‌نوعی اسوه هستند، افزود: در مرحله اولیه و مقدماتی در سطح حوزه‌ها و استانی هزاران نمایشگاه در سراسر کشور برپا شد که با ارزیابی صورت‌گرفته از عملکرد پایگاه‌های مقاومت، پایگاه‌های برتر به مرحله استانی راه یافته‌اند و در مناسبت‌های مختلف مثل هفته دفاع مقدس و...شاهد برگزاری نمایشگاه و جشنواره استانی اسوه بودیم که به توفیق الهی این نمایشگاه سراسری به‌واسطه وسع فضایی و امکاناتی با حضور ۹۰ پایگاه مقاومت بسیج برتر از سراسر کشور برپا شد درحالی‌که پایگاه‌های اسوه ما عددی بسیار بزرگ‌تر از این تعداد بود.

بابااحمدی توضیح داد: این نمایشگاه از تاریخ ۳۰ دی‌الی دوم بهمن‌ماه در مجموعه فرهنگی، ورزشی ۵ آذر در سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود و در همان روز آیین اختتامیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: پایان‌بخش این نمایشگاه، برگزاری جشنواره مشترک سراسری اسوه است و ان‌شاءالله از پایگاه‌های منتخب اسوه و سایر عوامل مؤثر و همکار در اعتلای پایگاه‌های مقاومت بسیج نظیر امامان جماعت، هیئت‌امنا، خادمین مساجد، خیرین، دستگاه‌های اجرایی و... که با حمایت‌های خود نقش مؤثری در ارائه خدمات مؤمنانه با مرکزیت مساجد و محوریت پایگاه‌های مقاومت بسیج به آحاد جامعه داشته‌اند، تجلیل خواهد شد.

وی در پایان تأکید داشت: البته حمایت‌هایی از طریق سازمان بسیج و بنیاد تعاون و سایر دستگاه‌ها از برگزیدگان این نمایشگاه و حتی پایگاه‌های اسوه‌ای که در این نمایشگاه حضور ندارند در سراسر کشور در دستور کار بسیج مستضعفان قرار خواهد گرفت و عملکرد پایگاه‌های برتر به‌عنوان اسوه در سطح کشور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سرتیپ پاسدار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین به‌عنوان سخنران اصلی این برنامه اظهار کرد: اسوه در بسیج یک معنای عمومی دارند و در نهایت معنای بسیج همان اسوه بودن است و هر کس در راه خدا و وطن قدم بر می‌دارد در واقع اسوه است.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن با جسم ما کار ندارد؛ بلکه با عملیات روانی، جنگ ادراکی و شناختی در بستر فضای مجازی فعالیت می‌کند گفت: دشمن شبانه‌روز برای ما برنامه داشته و می‌خواهد ما را شکست دهد، اما هوشمندی ملت ایران و در رأس آن بسیجیان سبب شده دشمن همچنان شکست‌خورده این میدان باشد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: با هوشیاری همه مردم و بسیجیان یکی از خروجی‌های این نظام امروز شما فرزندان حاج‌قاسم هستید که با همان تفکر موجب ایمن‌سازی نظام و معنی ما توانستیم هستید.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌داند که نمی‌تواند ورود سخت به ایران داشته باشد، افزود: امروز زمین، دریا و هوا برای دشمن این کشور مسدود است و دشمن با نامردی و عملیات انتحاری به مقابله با ما آمده است؛ اما باید بداند اگر از هرکجا حماقت کند، همان مکان را گورستان او خواهیم کرد.

معروفی ادامه داد: دشمن امروز، ارادت ملت را هدف قرار داده است و باید «امام‌شناسی»، «دشمن‌شناسی» باشیم.

وی افزود: وحدت، تولید قدرت برای نظام و انقلاب است و در حال حاضر، از آب‌ونان واجب‌تر است؛ زیرا دشمن به دنبال انشقاق قومی و مذهبی است.

وی در ادامه به بیان نکاتی پیرامون شهید سلیمانی پرداخت و پس از بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار وی را الگو بچه‌های حاج‌قاسم نامید و از نام‌گذاری این نمایشگاه تقدیر نموده و اضافه کرد: آنچه شهید حاج‌قاسم سلیمانی را زیبا کرد، اندیشه زیبای ایشان بود که او را به این جایگاه رسانده است.

وی با اشاره به اینکه امروز شهید سلیمانی یک فرصت برای نظام است، بیان داشت: دشمن به دنبال زدن یک شخصیت تراز ایران اسلامی بود تا فراموش شود؛ اما شهادت ایشان، دل‌ها را زنده کرد و باوجوداینکه این شهید در بسیاری از استان‌ها تشییع نشد بیش از ۲۵ میلیون نفر در تشییع پیکر ایشان شرکت کردند.

وی افزود: اگر پیکر ایشان به سایر استان‌ها می‌رفت، رقم تشییع‌کنندگان این عزیز به بالاتر از ۴۰ میلیون نفر می‌رسید و امروز شاهد این موضوع هستیم که عشق به ایشان همه محور مقاومت را فراگرفته و تصویر ایشان در منازل شیعه و سنی نصب است.

معروفی افزود: شهید حاج‌قاسم سلیمانی محصول نظام و انقلاب و محصول تربیت امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب است و این شهید، ولایت باوری را در عمل نشان داد.

مکتب شهید سلیمانی با عملکرد پایگاه‌های اسوه تکثیرمی شود

وی با بیان اینکه همه فرماندهان سپاه از جمله خود او با افتخار خاک‌پای بسیجیان را می‌بوسند، گفت: ما به دنبال تکثیر حاج‌قاسم سلیمانی هستیم؛ نه تولید فرمانده سپاه قدس یا تولید نیروی سپاه قدس و باید حاج قاسم‌ها برای این کشور ساخته شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: وقتی رهبر انقلاب، حاج‌قاسم سلیمانی را «مکتب» اعلام کرده‌اند، نباید فقط خاطره این شهید والامقام بیان شود؛ بلکه باید نظام‌های این مکتب تولیدشده و بر اساس آن کارکرد.

وی یکی از نظام‌های مکتب حاج‌قاسم را نظام ولایی عنوان کرد و ادامه داد: نظام ولایی حاج‌قاسم، ولایت‌پذیری نیست؛ بلکه ولایت باوری است؛ نظام ولایت باوری یعنی منتظر فرمان و فتوای ولی‌فقیه نباشیم؛ بلکه ببینیم چه چیزی مدنظر ایشان است و مطابق با همان عمل کنیم.

معروفی خاطرنشان کرد: برخی به حاج‌قاسم می‌گفتند سوریه زمین سوخته است و به ایران برگرد؛ اما ایشان می‌دانست که چه چیزی مدنظر مقام معظم رهبری است و ایستاد و داعش را از سوریه بیرون کرد تا حرف ولی‌فقیه بر روی زمین نماند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: حاج‌قاسم سلیمانی ۴ ماه قبل از شهادت، بیت الزهرا کرمان را وقف کرد و ایشان در صفحه آخر این موقوفه نامه می‌نویسد: این بیت الزهرا موقوفه صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام‌الله علی‌ها) است؛ هر کس منبر و روضه و مرثیه می‌خواند، باید محب اهل‌بیت (ع) و محب امام خمینی (ره) و امام خامنه ای باشد که نشان‌دهنده ولایت باوری ایشان است و با این موقوفه نامه، برخی از افرادی که راه را کج رفته بودند، برگشتند و توبه کردند.

وی در پایان از خداوند برای همه جوامع اسلامی به‌خصوص بسیجیان و تداوم فعالیت‌های پایگاه‌های اسوه توفیق خواست.

در پایان این برنامه نمایشگاه عملکرد این پایگاه‌ها در آیینی افتتاح شد.

 

گزارش تصویری/ افتتاحیه نمایشگاه و جشنواره سراسری پایگاه های مقاومت اسوه

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه