اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

۲۴ هزار شهید پایتخت به‌عنوان محور اصلی مقاومت ملت ایران هستند

۲۴ هزار شهید پایتخت به‌عنوان محور اصلی مقاومت ملت ایران هستند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ۲۴ هزار شهید پایتخت به‌عنوان محور اصلی مقاومت ملت ایران هستند، ادامه داد: از دیگر پیامدهای انقلاب اسلامی تغییر هندسه قدرت بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار غلامرضا سلیمانی امروز صبح در مراسم یادواره خانواده‌های چند شهید در سالن همایش‌های برج میلاد گفت: در طلیعه دهه فجر رویداد بزرگی به همت کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت در حال برگزاریست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برنامه‌های کنگره ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت گفت: شهدا جان خود را فدای انقلاب و اسلام کردند و در مقابل دشمنان انقلاب به میدان آمده و ایستادند و مقاومت و پایمردی نمودند و باعث شدند انقلاب اسلامی از گذرگاه‌های سختی عبور کند.

وی درباره مولفه و دستاوردهای داخلی در راستای پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خون شهدا باعث ساقط شدن حکومت موروثی و سلطنتی شد و سنت غلط و جابرانه و استبدادی که چندین هزار سال در ایران همه مقدرات را در چنگال خود گرفته بود، ریشه‌کن کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به روی کار آمدن رژیم پهلوی افزود: در این چند هزار سال بود که یک کشور و قدرت خارجی مثل استعمار پیرانگلیس در کشور ما پادشاه تعیین کرد و ملت ایران هیچ نقشی در این تحولات نداشت، انقلاب اسلامی این وضع را ریشه‌کن کرد و انتخابات به جای حکومت موروثی جایگزین شد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی یک نظام علوی و عاشورایی است که مهمترین دستاورد انقلاب است، ملتی که آمد در میدان و با تاسی به مکتوب امام حسین(ع) انقلاب را پیش برد و به نتیجه رساند، الگویی چون انتخابات و همه‌پرسی را برگزید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: جمهوری اسلامی به‌عنوان یک الگوی جدید مورد توجه مسلمانان و آزادی‌خواهان قرار گرفته است و این ثمره خون شهیدان شماست.

وی عنوان کرد: امروز در دنیا نظام مقدس جمهوری اسلامی که برگزیده ملت ایران است و در راس آن حکیم فرزانه ولی‌مسلمین هدایت انقلاب اسلامی را برعهده دارد و در واقع سکان کشتی انقلاب را در قانون اساسی که ملت ایران آن را به‌عنوان یک اصل انتخاب کرده است، این ثبات و پایداری را برای انقلاب اسلامی محقق کرد که هم اکنون در دنیا و در بین تلاطم‌های سیاسی و نظامی و امنیتی، ملت ایران با اطمینان خاطر در حال پیش رفتن در گام دوم انقلاب و در حال پیش‌روی به سوی تحقق تمدن نوین اسلامی در نزدیکی قله قرار گرفته است.

سردار سلیمانی با اشاره به جهاد تبیین و پیامدهای بین‌المللی پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی مفهوم قدرت را تغییر داد و جنگ نرم را جایگزین جنگ سخت کرد و ملت ایران با رهنمودهای امام راحل با قدرت، ایمان، روحیه شهیدپرور و غلبه خون بر شمشیر باعث پیروزی انقلاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی از اول تکیه‌اش به قدرت نرم و مردم و تبیین و روشنگری بوده و خواهد بود امروز ما تحقق قدرت نرم و تبدیل شدن آن به قدرت سازنده در مقابل چشمان خود شاهدیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: آمریکایی که بیش از ۵۰ درصد قدرت نظامی را در اختیار دارد و در کنار آن رژیم استعمارگر انگلیس و رژیم کودک‌کش و جعلی صهیونیستی با همه توان نتوانستند بر مردم مظلوم فلسطین و غزه مسلط شوند در حالی که این مردم را ظالمانه به شهادت رساندند، این یعنی تحقق راهبرد انقلاب اسلامی که مبدأ آن امام راحل بوده، محقق‌کننده آن ملت بزرگ ایران و شهدای آن هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۰۰۰ شهید تهران به‌عنوان محور اصلی مقاومت ملت ایران هستند، ادامه داد: از دیگر پیامدهای انقلاب اسلامی تغییر هندسه قدرت بود و انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان یک کشور راهبردی در اولین گام از دست آمریکایی‌ها خارج کرد، ۶۰ هزار مستشار آمریکایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما حضور داشتند و امورات و مردم کشور را به سمت و سوی منافع خود می‌بردند و می‌خواستند دارایی‌های ملت ایران را در اختیار کامل آمریکایی‌ها قرار دهند بنابراین اولین اقدام ملت بزرگ ایران در پیروزی انقلاب اسلامی، تغییر هندسه قدرت بود.


سردار سلیمانی افزود: آسیا با محوریت ایران اسلامی در حال قدرت گرفتن است، خروج آمریکا از افغانستان نشان‌دهنده آن است که نتوانستند نظام سیاسی را به نظام فرهنگی تبدیل کنند و تمام سلاح‌های خود را برجای گذاشتند و از افغانستان فرار کردند و عده‌ای از انها حدود ۲۵۰۰ نفر در عراق باقی ماندند و اکنون امریکایی‌ها اعلام کردند در حال برنامه‌ریزی هستند که نیروهای نظانی خود را از سوریه خارج کنند و با مسئولان عراق صحبت کنند و نیروهای خود را از عراق نیز خارج کنند این یعنی تحقق پیروزی قدرت نرم انقلاب اسلامی بر قدرت سخت نظام استکباری.

وی با اشاره به رشادت‌ها و ایثار شهدا در تمامی دوران‌ها و شرایط مطرح کرد: جمهوری اسلامی باید به‌عنوان تکیه‌گاه ملت‎های مسلمان و آزادی‎خواه باقی بماند، خانواده‌های چند شهید بیشترین مقاومت و صبر و بردباری را داشتند و برای ما الگو شدند، فرهنگ ایثار و شهادت حلال مشکلات ما در منطقه است و هروقت در این مسیر قدم نهادیم به موفقیت‌های بزرگی نائل شدیم، امید است ما نیز بتوانیم راه شهدا را تداوم ببخشیم و ادامه دهیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه