اخبار داغ

دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی در گفتگو با دانا:

دستاوردهای انقلاب اسلامی| قرارگاه امید؛ نقش برجسته در تغییر زندگی زندانیان و ترویج ارزش‌های جهادی

دستاوردهای انقلاب اسلامی| قرارگاه امید؛ نقش برجسته در تغییر زندگی زندانیان و ترویج ارزش‌های جهادی
سید عباس حسینی اظهار کرد: جهادگران این قرارگاه همیشه معتقد بودند که نباید زندانیان و خانواده‌هایشان را فراموش کنیم؛ بلکه همواره باید امید داشته باشیم که آنان با اقدامات مختلف به جامعه بازگردند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید عباس حسینی از اهالی استان مرکزی، مهندس عمران مدرس دانشگاه است و تاکنون چند کتاب را تالیف کرده است. از سال 89 واردگروه ها و کارهای جهادی شده، به طوری اکنود خود او مدیر یک گروه جهادی با نام شهید لاجوردی است.

سید عباس حسینی در خصوص شروع به کار قرارگاه شهید لاجوردی می گوید: قریب به چندین سال از راه اندازی و شروع فعالیت  این قرارگاه میگذر و فعالیت های زیادی برای ارئه خدمت به زندانیان را برعهده دارد.

وی افزود جهادگران این قرار گاه همیشه ایمان داشته اند و بر این باور بوده اند که نباید زندانیان و خانواده های آنها فراموش شوند ، بله باید به آنها امید داد تا با شوق بیشتر به آغوش خانواده و جامعه بازگردند.

دبیر قرارگاه شهید لاجوردی گفت: راه اندازی این قرارگاه نور امیدی را در دل زندانیان  روشن کرد چرا که این افراد فکر میکردند که جامعه دیگر آنها را نمیپذیرد ، اما جهاد گران این قرارگاه تمام تلاش خود را بر این داشتند تا هر آنچه که در توان دارند برای بازگشت این افراد  به آغوش خانواده و جامعه به کار گیرند و افدامات قابل تو جهی را نیز انجام دادند.

حسینی با اشاره با این که گروه جهادی در  عرصه های مختلف  تربیتی، معیشتی، فرهنگی، پزشکی، عمرانی و ... فعالیت دارد گفت: ما اولین گروه جهادی در کشور هستیم که  از تمام ظرفیت ها به خصوص در حوزه زندان و خانواده های زندانیان فعالیت داشته ایم و ثمره اش این است که تعداد زیادی از همان افراد  در حال حاضر به گروه جهادی پیوسته و مشغول فعالیت هستند.

دبیر قرارگاه شهید لاجوردی با اشاره به اینکه امروزه مشاهده میشود که تین طرح جدید در اقدامات جهادی به عنوان یک الگو و نمونه جدید کار جهادی در استاتن مرکزی به سایر استان های کشور معرفی شده است ؛ افزود : راه اندازی قرارگاه جهادی شهید لاجوردی در سایر استان ها خود گویای این موضوع اس که این اقدام ، برکلات فراوانی در راستای دستیابی به اهداف والای جامعه در تراز اسلامی داشته است.

وی خاطر نشان کرد : رویکرد اصلی و اساسی قرارگاه برا این اصل استوار است که اقداماتی که صورت میگیرد بر پایه حفظ کرامت زندانیان بوده و تلاش شده است که کرامت آن ها نادیده نشود.

سید عباس حسینی تاکید کرد:گروه جهادی ما به دنبال ایده‌ها و کارهای نو در این زمینه است،در این راستا، یکی از فعالیت‌های اخیر گروه جهادی، برگزاری یک رویداد مذهبی به نام "رزمایش پدرانه" به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) بوده، که در آن خانواده‌های زندانیان شناسایی و حمایت شده‌اند. این اقدامات با استقبال گسترده خانواده‌ها و مردم روبه‌رو شده و امیدواری به زندگی بیشتری برای آن‌ها را به همراه داشته است.

وی در پایان گفت : همچنین، طبق برنامه‌هاتصویری از یک اجتماع پایدار و توسعه‌یافته را برای آینده مد نظر قرار داده‌ایم که شامل ایجاد شغل‌های پایدار برای زندانیان و افرادی با سوابق کیفری، مانند شرکت‌ها و کارخانجاتی است که توسط دکتر کار آفرینان و خیران راه اندازی  شده‌اند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه