اخبار داغ

گزارش دانا از آئین افتتاح هم‌زمان ۱۴ طرح اقتصاد مقاومتی؛

به همت سازمان بسیج در روز کارآفرینی و اشتغال، ۱۴ طرح گروه‌های اقتصاد مردمی در کشور آغاز به کارکردند

به همت سازمان بسیج در روز کارآفرینی و اشتغال، ۱۴ طرح گروه‌های اقتصاد مردمی در کشور آغاز به کارکردند
امروز یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه، آیین افتتاحیه روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی با حضور سردار رئیس سازمان بسیج مستضعفین به‌صورت ارتباط تصویری با سپاه‌های استانی و بسیج سازندگی ۱۴ استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ آیین افتتاحیه روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی امروز یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به‌صورت ارتباط تصویری با فرماندهان و مسئولان سپاه‌های استانی و بسیج سازندگی ۱۴ استان برگزار شد.

سرتیپ پایدار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این آیین اظهار کرد: در شرایط کنونی و برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، هیچ راهی جز افزایش کار، تولید و اشتغال مولد نداریم، گفت: مقوله ارتقای بهره‌وری در موضوعات مختلف، یک ضرورت انکارناپذیر و یک امر علمی اثبات شده است؛ به‌عنوان نمونه، در حوزه کشاورزی، می‌توان با پیاده‌سازی راهکارهای ارتقای بهره‌وری، تولید محصولات را افزایش داد و از این طریق، منابع درآمدی قابل‌توجهی را برای کشاورزان ایجاد کرد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه می‌توان باهمت و روحیه جهادی، گره‌های پیچیده در حوزه‌های اقتصادی را باز کرد، گفت:
کشور ما دارای منابع و امکانات غنی و فراوانی است و لازم است که ما با تلاش و مجاهدت خود، به نحو احسن از این منابع و امکانات در جهت حل مسائل و مشکلات کشور استفاده کنیم.

سردار سلیمانی با اشاره به‌ضرورت توجه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی سراسر کشور به مقوله «ارتقای بهره‌وری» گفت: باید الگوهای ارتقای بهره‌وری در عرصه‌های مختلف، عملیاتی، تکثیر و هدف‌گذاری شوند؛ چراکه یقین داریم با استفاده بهینه از منابع، مشکلات پیشروی اکثر استان‌ها در حوزه اشتغال برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به دستاوردهای اخیر کشور در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری، عنوان کرد: در حال حاضر، ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری در برخی استان‌ها نظیر فارس، بوشهر و... فراهم است و لازم است که این ظرفیت را در دیگر استان‌های کشور نیز تقویت کرده و آن را توسعه دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ضرورت دارد که هر استان به قطب تولید یک یا چند محصول تبدیل شود، گفت: لازمهٔ این مهم، حمایت از افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نقاط مختلف کشور است.

گفتنی است در این نشست که سردار «تقی‌زاده» مسئول سازمان بنیاد تعاون بسیج نیز در آن حضور داشت، مسئولان بنیاد تعاون بسیج برخی استان‌ها از جمله ایلام، قم، گلستان، کرمان، خراسان رضوی، لرستان، قزوین، کرمانشاه و هرمزگان به‌صورت ارتباط تصویری، به ارائه گزارش‌هایی پیرامون جدیدترین دستاوردهای استان خود در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری پرداختند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فتح در این نشست به ظرفیت‌های متعدد استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: طرح‌های اجرایی گروه اقتصاد مردمی با حمایت بنیاد تعاون بسیج و بسیج سازندگی سپاه فتح باهدف تقویت زنجیره تولید، توزیع، بازاریابی و حذف واسطه‌ها در استان راه‌اندازی می‌شوند.

گفتنی است، گروه اقتصاد مردمی، باهدف رفع مسائل گلوگاهی، افزایش بهره‌وری حداکثری و پایدارسازی، مشاغل در حوزه‌های کشاورزی و مشاغل خرد و خانگی از دی‌ماه سال ۱٤۰۱ فعالیت خود را با ۳ شرکت رشد پایدار ایرانیان کرانه نیلگون افق و یاس نوین پارسه آغاز نموده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) گفت: تاکنون ۲۳ کارگاه در زمینه‌های قالیبافی، خیاطی، گل‌دوزی، جوراب‌بافی و نانوایی در راستای اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده و هر کارگاه با حدود ۸ تا ۱۰ نفر اشتغال‌زایی به‌صورت مستقیم در حال فعالیت هستند.
فولادی ادامه داد: واحد تولیدی با حمایت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم علیه‌السلام در استان چهارمحال‌وبختیاری به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: برخی از کارگاه‌ها با مشکل سرمایه در گردش یا تسهیلات مواجه بودند که از محل تسهیلات اشتغال‌زایی اقتصاد مقاومتی مورد حمایت قرار گرفتند و با حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر اشتغال مستقیم راه‌اندازی شدند.

سرهنگ بهروز جانشین سپاه ثارالله استان در نشست آیین افتتاحیه روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی  در کرمان گفت: بالاترین مسئولیت امروز بسیج حل مسائل و مشکلات و چالش‌های پیشروی کشور است.

وی گفت کمک به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و الگوسازی برای مردم از برنامه‌های مهم بسیج در این  حوزه است.

آقای اویسی مدیر تعاملات شرکت کرانه نیلگون افق بنیاد تعاون بسیجت گفت:  یکی از این ۱۴ طرح کربوهیدرات به استان کرمان است که یک مزرعه شصت هکتاری اصلاح بذر کشاورزی است که با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده و به‌عنوان یک مزرعه الگویی در منطقه فعالیت می‌کند.



قنبری جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در آئین افتتاح این طرح‌ها با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی پرداخت و اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای ۹۵۰ هزار هکتار زمین زراعی قابل‌کشت است که سالانه با تولید حدود ۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور رتبه اول را در محصولات نخود و جو، رتبه دوم را در ذرت دانه‌ای و آفتاب‌گردان و رتبه سوم چغندرقند را دارد.

وی به طرح افتتاح شده در قصرشیرین اشاره کرد و گفت: این طرح به‌عنوان یک نمونه موفق با کشت ۱۴۰ هکتار، تا سال آینده تا سطح ۵۰۰ هکتار افزایش داده می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به مزیت‌های این طرح، گفت: این طرح در مسیر طرح گرمسیری قرار دارد و ان‌شاءالله با افزایش بسترها در بخش دام سبک و پرورش ماهی‌های گرم آبی می‌توان قطب تولیدات این محصولات شود.

وی استفاده از ظرفیت بازارچه مرزی قصرشیرین را جهت صادرات بستر خوبی دانست و گفت: هدف این طرح‌های گروه اقتصاد مردمی رفع مسائل گلوگاهی، افزایش بهره‌وری حداکثری و پایدارسازی مشاغل خرد و خانگی است.

بخشی از سخنان سردار سلیمانی در حاشیه این برنامه

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه