اخبار داغ

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در گفت و گو با دانا:

حمایت از شعر اولی ها و بانوان شاعر در "مطلع" و "تماشا"

حمایت از شعر اولی ها و بانوان شاعر در "مطلع" و "تماشا"
میلاد عرفان پور مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در خصوص حمایت این مرکز از شاعران کتاب اولی و بانوان شاعر، از دوره های تخصصی حوزه هنری خبر داد.

میلاد عرفان پور مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درخصوص فعالیت های اخیر این مرکز و دوره "مطلع" گفت: هدف گذاری دوره "مطلع" حمایت از شاعرانی است که اولین گام خود را برای انتشار اولین مجوعه خود برداشته اند و هدف ما ارتقائ این مجموعه شعرها و شاعرها است و همچنین انتشار این مجموعه شعر ها در بهترین وضعیت و با ترویج مناسب که 20 کتاب از میان بیش از 160 کتاب که به دست ما رسیده بود انتخاب شده است و ماه هاست که صاحبان این مجموعه شعرها و جوانانیکه که صاحب این تالیف ها و شعر ها هستند با اساتید راهنما و مشاوران جلسات متعدد نقد و بررسی و چکش کاری تک تک ابیات را داشته اند که هشت تا از این مجموعه ها به طور کامل جلسات نقد و بررسیشان تمام شده و اساتید راهنما به تصویب نهایی رسانده اند و به ارزیابی نهایی دوباره هم گذاشته شده اند و تایید نهایی را گرفته اند و به ناشران سپرده شده اند.

وی ادامه داد: برخی از این انتشار ها را سوره مهر و برخی را انتشارات شهرستان ادب با نشان مطلع منتشر می کنند و اولین بار است که چنین اتفاقی رخ داده است و بسیار مبارک است و باقی کتب مراحل ارزیابیشان ادامه پیدا میکند و در ماه های آینده منتشر می شوند.

عرفان پور در خصوص اهداف این طرح گفت: طبعا خروجی این اتفاق چند هدف مهم است؛ اول اینکه مجموعه شعرها و کتب اولی که در کشور منتشر میشود در یک سطح کیفی بهتری خواهند بود و نقد و بررسی که همیشه بعد از انتشار انجام می شد ما قبل از انتشار انجام دادیم و اینکار سبب پختگی هم مجموعه و هم شاعر می شود و خیلی از شاعران در سیر چکش کاری کتابهایشان دانسته هایی را به دست آوردند و تجاربی را کسب کردند که شاید در سال های گذشته شاعریشان به آن ها نرسیده بودند . هم شاعران آموزش دیدند و هم مجموعه ها غنی شدند و کارشناسان خوب کشور با نسل جوان درگیر شدند و این هم افزایی بین نسل جوان و نسل گذشته انقلاب اسلامی رخ داده است. انشالله در ترویج این کتاب های مطلع بتوانیم گام ویژه ای را برداریم به خصوص در زمانه ای که مجموعه های شعر از اقبال کمی برخوردار هستند و خریدار کمتری دارند. 

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری دوره آموزشی "تماشا" را یکی دیگر از کارگاه های شعر حوزه هنری عنوان کرد و در این خصوص گفت: این دوره یک دوره آموزش تکمیلی است که ویژه بانوان نخبگان شعر انقلاب اسلامی است که 60 عضو داریم و در این دوره که ماهی یکبار برگزار میشود کلاس های تکمیلی و تخصصی را به صورت فشرده برگزار می کنیم و همه این بانوان یک سیر مطالعاتی را می گذارند که از بین اینها هم به دوره مطلع اضافه می شوند و برخی هم از قبل، عضو دوره مطلع هستند و خروجی دوره "تماشا" شاعران توانمند تری در حوزه بانوان است.

میلاد عرفان پور درباره هدف اصلی دوره توانمندسازی شاعران بانو گفت: هدف ما پر کردن سه خلا بود؛ هم شاعران شاخص و برجسته و جریان ساز در حوزه بانوان کم داریم و هم مدرس شعر و هم منتقد شعر که خدارو شکر کارهای خوبی صورت گرفته است و استقبال خوبی از طرف بانوان صورت گرفته است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه