اخبار داغ

ژاپن تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال می‌کند

ژاپن تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال می‌کند
نخست‌وزیر ژاپن ضمن ابراز همبستگی با دولت اوکراین اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه نهادها و افراد دولتی روسیه اعمال خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از المیادین، رسانه‌های ژاپنی بدون ارائه جزییات اعلام کردند که هم‌زمان با آغاز سومین سال درگیری بین اوکراین و روسیه، دولت این کشور قصد دارد تحریم‌های جدیدی علیه دولت روسیه اعمال کند.

شبکه ان‌اچ‌کی به نقل از فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد نبردهای طولانی اوکراین را در وضعیت «سختی» قرار داده است و اکنون نشان دادن همبستگی با کی یف حیاتی است.

نخست وزیر ژاپن همچنین اعلام کرد که حمایت از اوکراین جزو اولویت های اصلی ژاپن در سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

همچنین گروه کشورهای هفت (G۷) دیروز شنبه پس از پایان نشست مجازی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که قصد دارند سخت‌گیری‌ها درباره تعیین سقف قیمت برای فروش نفت روسیه را شدیدتر کنند.

در این بیانیه آمده است «ما به اعمال فشار قابل توجه بر درآمدهای روسیه از انرژی و سایر کالاها ادامه خواهیم داد. ما به برداشتن گام ها برای تشدید رعایت و اجرای سقف قیمت نفت ادامه خواهیم داد.»

در بخش دیگری از بیانیه گروه کشورهای هفت تأکید شده است که «در حالی که برای حفظ ثبات عرضه (نفت) تلاش می کنیم، به نقض سقف قیمت ها پاسخ خواهیم داد، از جمله با اعمال تحریم های اضافی علیه کسانی که در حین حمل و نقل نفت روسیه و علیه شبکه هایی که روسیه برای استخراج درآمد اضافی از نقض سقف قیمت ایجاد کرده و اقدامات فریبکارانه ای انجام می دهند.»

در این بیانیه همچنین تأکید شده که گروه هفت برای کاهش درآمد روسیه از فلزات تلاش خواهد کرد.نشست سران گروه هفت دیروز شنبه به صورت مجازی برگزار شد.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه