اخبار داغ

کارگردان نمایش «مسجد و پیرزن»:

استقبال مردم در مساجد از نمایش «مسجد و پیرزن» بی‌نظیر بود/ جشنواره تئاتر شبستان رونق‌دهنده هنر در مساجد است

استقبال مردم در مساجد از نمایش «مسجد و پیرزن» بی‌نظیر بود/ جشنواره تئاتر شبستان رونق‌دهنده هنر در مساجد است
نمایش مسجد و پیرزن کاری از گروه نمایشی شهیده فوزیه شیردل وابسته به کانون انصارالحسین مسجد امام حسین (ع) کرمانشاه و به نویسندگی سیده فائزه هاشمی و کارگردانی بهاره کرمی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهاره کرمی با نمایش «مسجد و پیرزن» به بخش عمومی نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور راه یافته است.

کرمی متولد استان کرمانشاه و حدود دو دهه است که در حوزه تئاتر و در حیطه‌های کارگردانی، نویسندگی و بازیگری فعالیت دارد. وی در رابطه با تئاتر مساجد نیز حدود چند سال است که فعالیت دارد. 
وی در خصوص برگزاری نخستین دوره از جشنواره ملی تئاتر شبستان به خبرنگار دانا گفت: خیلی خرسندیم که این جشنواره در حال برگزاری است. متاسفانه در سال‌ها و دهه‌های گذشته فاصله‌هایی بین هنر و مسجد به وجود آمده که با برگزاری این جشنواره فاصله‌ها کمتر خواهد شد. هنر و مسجد مقوله‌های جداگانه‌ای نیستند و پیوندهایی با یکدیگر دارند.
کرمی میزان استقبال از جشنواره را خوب ارزیابی کرد و گفت: تمامی آثار ارائه شده به جشنواره که در مساجد تهران به اجرا گذاشته شده، مورد استقبال مردم و مخاطبان قرار گرفته است. رسالت ما گروه‌های هنری نیز این است که با مردم ارتباط برقرار پیدا کنیم. البته در برگزاری جشنواره برخی اشکالات و نواقص وجود دارد که اگر در دوره‌های بعد برطرف شود، سطح کیفی و برگزاری جشنواره ارتقا خواهد یافت؛ بالاخره هر جشنواره‌ای در نخستین دوره از برگزاری با مشکلات و نواقصی روبروست و این موضوع طبیعی می‌باشد.
کارگردان نمایش مسجد و پیرزن عنوان کرد: مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری بهترین مکان برای آموختن مهارت‌ها و هنرهای مختلف هستند. در چنین فضاهایی می‌توان به خوبی نیروها را تربیت و آموزه‌های صحیح را به مخاطبان منتقل کرد. مسجد تنها محل برگزاری نمازهای جماعت نیست، بلکه مسجد کانون و پایگاهی برای انجام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی و... است. مسجد باید محل رجوع تمامی اقشار و حل و فصل مشکلات مردم باشد. 
وی همچنین ابراز داشت: فرهنگ و هنر موضوعات مهمی در کشور هستند که در سال‌ها و دهه‌های گذشته با کم‌مهری مواجه شده‌اند. بهترین مکان برای پرداختن به موضوعات فرهنگی و هنری، مساجد هستند و این مکان‌های مقدس می‌توانند به کانون و مراکز برگزاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری همچون این جشنواره تبدیل شوند. همچنین مسجد می‌تواند به مرکزی برای حل برخی از آسیب‌های اجتماعی که امروز جامعه از آن‌ها رنج می‌برد، تبدیل شود. برخی از والدین نسبت به آسیب‌های اجتماعی آشنا نیستند و نمی‌دانند چگونه با آن‌ها مواجه شوند. مسجد محل مناسبی برای ارائه آموزش‌های لازم جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.
کرمی در خصوص نمایش مسجد و پیرزن هم گفت: پیام این نمایش برای عموم مخاطبان از کودکان گرفته تا بزرگسالان این است که در این دنیا همه چیز فانی (از بین رفتنی) است و هیچ چیز ماندگار نیست. آنچه از ما به یادگار می‌ماند، عمل و رفتار نیک است.
وی افزود: استقبال مردم از این نمایش خیلی خوب و فراتر از انتظار ما بود. عموم مخاطبان از این نمایش استقبال کردند. در اجراهایی هم که در مساجد کرمانشاه داشتیم، استقبال‌های خوبی صورت گرفت. خوشبختانه خانواده‌ها نیز از حضور فرزندانشان در گروه‌های هنری و نمایشی راضی و خرسند هستند.
نمایش مسجد و پیرزن کاری از گروه نمایشی شهیده فوزیه شیردل وابسته به کانون انصارالحسین مسجد امام حسین (ع) کرمانشاه و به نویسندگی سیده فائزه هاشمی و کارگردانی بهاره کرمی است.

این تئاتر در روزهای 14، 15 و 16 اسفند در مساجد قاسم بن الحسن (ع)، ابوالصدق، رحمانی، امیرالمومنین (ع)، محمد ابن عبدالله (ص)، صاحب الزمان (عج)، صنیع الدیوان و جامع ثارالله (ع) تهران اجرا شد و در روز 17 اسفند نیز بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد صاحب الزمان (عج) و محمد ابن عبدالله (ص) تهران اجرا خواهد شد.
گفتنی است؛ «نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از 13 الی 18 اسفند 1402 با شعار «مسجد، تئاتر، آگاهی» در سطح مساجد تهران برگزار می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه