اخبار داغ

سرپرست گروه‌های هنری چهار محال و بختیاری با دانا مطرح کرد؛

جشنواره تئاتر شبستان، جوانان را به مسجد نزدیک می‌کند/ نیازمند شکل‌گیری کانون‌های هنری تخصصی در مساجد هستیم

جشنواره تئاتر شبستان، جوانان را به مسجد نزدیک می‌کند/ نیازمند شکل‌گیری کانون‌های هنری تخصصی در مساجد هستیم
برگزیده نخستین جشنواره تاتر شبستان گفت: این جشنواره گام مهمی در نزدیک کردن نوجوانان به مساجد و کانون های مذهبی برداشته است.

به گزارش خبرنگار راه دانا؛ علی قادری که از استان چهار محال و بختیاری در نخستین دوره از جشنواره ملی تئاتر شبستان شرکت کرده و سرپرست چهار گروه هنری این استان در جشنواره است به خبرنگار دانا گفت: استان چهار محال و بختیاری در این دوره از جشنواره با 4 اثر شرکت کرده است که این آثار عبارتند از چادر سفید، مسجد و پیرزن و گلیدا به کارگردانی خانم سمیه نفر و قدم نو رسیده به کارگردانی خانم فاطمه جعفری.

وی با بیان اینکه این 4 اثر در سه بخش عمومی، مهر (ویژه بانوان) و کودک و نوجوان اجرا شد، عنوان کرد: برگزاری این جشنواره رویداد مهمی است و موجب جذب کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به هنر تئاتر به مساجد و محافل مذهبی خواهد شد.

قادری اظهار داشت: باید تلاش کرد تا فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد رونق یابد. متاسفانه در سال‌ها و دهه‌های گذشته فاصله نوجوانان و جوانان با مساجد زیاد شده است که باید به بازسازی این روابط پرداخت. متاسفانه فعالیت‌هایی که در گذشته در مساجد انجام می‌شد، به بیرون از مساجد کشانده شد و این ضربه بزرگی به این نهاد وارد کرد.

وی با بیان اينکه جشنواره ملی تئاتر شبستان یک گام یا یک پله در نزدیک‌سازی نوجوانان و جوانان با مساجد گام برداشته، افزود: سرود تا حدودی به مسجد بازگشته است. باید هنر و نمایش را هم به مسجد بازگرداند. در این رابطه لازم است تا کانون‌های تخصصی نیز در مساجد شکل بگیرد.

گفتنی است؛ جشنواره تئاتر ملی شبستان از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد و رونق بخشیدن به مساجد که مراکز و کانون‌های اصلی در اجتماعات مردمی در شهرهای کوچک و بزرگ و روستاها هستند، برگزار شده است.

در نخستین دوره از برگزاری این جشنواره گروه‌های نمایشی و هنری که وابسته به مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند از سراسر کشور به تهران آمدند و در 14 مسجد منتخب شهر تهران برای مخاطبان و اهالی مساجد به اجرای نمایش پرداختند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه