اخبار داغ

نخست‌وزیر ارمنستان:

هنوز بر سر تعیین حدود مرزی با باکو به توافق نرسیده‌ایم

هنوز بر سر تعیین حدود مرزی با باکو به توافق نرسیده‌ایم
نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان روز چهارشنبه با حضور در جلسه پرسش و پاسخ با نمایندگان، در مجلس این کشور گفت: هنوز بر سر تعیین حدود مرزی با باکو به توافق نرسیده‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از تارنمای خبری آرمن پرس، پاشینیان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تعیین حدود مرزی در واقع ایجاد مرزهای جدید نیست بلکه کمیسیون‌های تعیین مرز ما با هدف احیای مرزهای موجود فعالیت می‌کنند.

نخست‌وزیر ارمنستان به نمایندگان این کشور، گفت: در صورت متقاعد شدن ما با برقراری صلح پایدار، آماده‌ایم تا به صورت متقابل، تمام شکایت‌های خود علیه جمهوری آذربایجان را در دادگاه‌های بین‌المللی پس بگیریم اما هنوز بر سر تعیین حدود مرزی با باکو به توافق نرسیده‌ایم.

به نوشته تارنمای خبری آرمن پرس، پاشینیان هفته گذشته آمادگی خود برای پذیرش درخواست‌های باکو برای خروج بدون قید و شرط ارامنه از چهار روستا را اعلام کرد.

این بیانیه موجب محکومیت شدید وی از سوی رهبران مخالفان دولت و نگرانی جدی ساکنان چندین روستای منطقه «تاووش» شد که تحت تأثیر این عقب‌نشینی قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که همزمان با زمزمه‌هایی درباره واگذاری این چهار روستا به جمهوری آذربایجان، پاشینیان در این باره تاکید کرد: هرگز بحثی در مورد واگذاری هیچ‌یک از روستاهای ارمنی در منطقه «تاووش» به جمهوری آذربایجان وجود ندارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه