اخبار داغ

حمله تروریستی در مسکو/ بیش از ۱۴ نفر کشته و ۱۴۰ نفر مجروح شدند

حمله تروریستی در مسکو/ بیش از ۱۴ نفر کشته و ۱۴۰ نفر مجروح شدند
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از ۱۴ نفر کشته و ۱۴۰ نفر مجروح شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از اسپوتنیک، تیراندازی در سالن کنسرت شهر «کروکوس» به کشته شدن بیش از ۱۴ نفر منجر شده است.

یک شاهد عینی در گفت وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که که پس از شلیک گلوله‌ها از سوی افرادی با لباس شبه نظامی و پرتاب نارنجک از سوی آنها، آتش سوزی در سالن کنسرت شهر کروکوس آغاز شد.

به گفته این شاهد عینی، سپس افراد حاضر در سالن برای فرار از تیراندازی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آنجا دراز کشیدند و پس از آن شروع به خزیدن کردند که بسیاری از آنها موفق شدند از سالن خارج شوند اما حدقل یکصد نفر در سالن محبوس شده‌اند

وزارت بهداشت منطقه مسکو نیز به اسپوتنیک گفت که در حال حاضر بیش از ۵۰ تیم آمبولانس به منطقه حادثه برای ارائه خدمات پزشکی به همه نیازمندان اعزام شده‌اند.

وزارت شرایط اضطراری مسکو نیز با اعلام اینکه کار برای نجات افراد از پشت بام ساختمان با استفاده از مکانیزم‌های بالابر در حال انجام است، گفت: تاکنون حدود یکصد نفر توسط آتش نشانان از کروکوس خارج شدند.

همچنین اف اس بی (سازمان امنیت فدرال روسیه) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان‌های ویژه اجرای قانون، تمام اقدامات لازم را در رابطه با آنچه در سالن کنسرت کروکوس رخ داد، انجام می‌دهند.

کمیسر حقوق بشر در فدراسیون روسیه نیز جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای آنچه در سالن کنسرت کروکوس اتفاق افتاد را یک حمله تروریستی خواند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه