اخبار داغ

در تقابل با امام اوغلو؛

برگزاری انتخابات شهرداری‌های ترکیه؛ تلاش اردوغان برای بازپسگیری استانبول

برگزاری انتخابات شهرداری‌های ترکیه؛ تلاش اردوغان برای بازپسگیری استانبول
انتخابات شهرداری‌های ترکیه از صبح امروز آغاز شده و حزب حاکم عدالت و توسعه به دنبال جبران شکست انتخابات قبلی در شهر مهم استانبول و آنکارا پایتخت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه امروز یکشنبه با تمرکز بر تلاش رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور برای بازپسگیری کنترل استانبول از رقیبش اکرم امام‌اوغلو که قصد دارد پس از شکست‌های تلخ انتخاباتی سال گذشته، اپوزیسیون را بار دیگر به عنوان یک نیروی سیاسی معرفی کند، آغاز شد.

امام‌اوغلو، شهردار استانبول با پیروزی در انتخابات 2019، بزرگترین ضربه انتخاباتی دو دهه قدرت را به اردوغان و حزب عدالت و توسعه وارد کرد. اردوغان در سال 2023 با انتخاب مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری و کسب اکثریت پارلمانی به همراه متحدان ملی‌گرای خود، شکست غافلگیرانه 2019 را تلافی کرد.

نتایج انتخابات محلی امروز یکشنبه می‌تواند کنترل اردوغان بر ترکیه را تقویت کند یا نشان‌دهنده تغییر در چشم‌انداز سیاسی چند پاره آن باشد. به نظر می‌رسد که پیروزی احتمالی امام‌اوغلو، انتظارات برای تبدیل شدنش به یک رهبر ملی در آینده را افزایش خواهد داد.

شعبه‌های اخذ رای در ساعت هفت صبح (به وقت محلی) در شرق ترکیه و در سایر نقاط در ساعت هشت صبح در حالی که بیش از 61 میلیون نفر برای رای دادن ثبت‌نام کرده‌اند، باز شد. رای‌گیری ساعت پنج عصر به پایان می‌رسد و نتایج اولیه تا ساعت 10 شب (10 و نیم شب به وقت تهران) پیش‌بینی می‌شود.

در استانبول، شهر 16 میلیون نفری که اقتصاد ترکیه را هدایت می‌کند، نظرسنجی‌ها حاکی از رقابت تنگاتنگ بین امام‌اوغلو و مورات کوروم، نامزد حزب عدالت و توسعه و وزیر سابق است.

در حالی که جایزه اصلی اردوغان، شهر استانبول است، او همچنین به دنبال بازپس گرفتن آنکاراست.چشم‌انداز سیاسی اردوغان با فروپاشی ائتلاف اپوزیسیون که او در سال گذشته شکست داد، تقویت شده اگرچه امام‌اوغلو همچنان برای رأی‌دهندگان فراتر از طرفداران حزب جمهوری خلق جذب‌کننده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه