اخبار داغ

در پی برگزاری انتخابات؛

پیروزی مخالفان اردوغان در انتخابات شهرداری استانبول و آنکارا

پیروزی مخالفان اردوغان در انتخابات شهرداری استانبول و آنکارا
حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه موفق شد در انتخابات محلی این کشور در شهرهای استانبول و آنکارا پیروز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ انتخابات محلی و شهرداری های ترکیه روز یکشنبه 12 آبان ماه برگزار شد. در این انتخابات که با مشارکت بیش از 77 درصدی از 61 میلیون واجد شرایط رای دهی برگزار شد، با پیروزی حزب جمهوری خلق در شهرهای مهم این کشور از جمله آنکارا، استانبول، ازمیر، حاتای، بورسا، آنتالیا و آدانا پایان یافت.

اردوغان در واکنش به شکست حزب خود در رقابت‌های محلی گفت: «نتوانستیم نتایج دلخواه را در انتخابات محلی به دست آوریم. این انتخابات برای ما پایان نیست بلکه نقطه عطفی‌ست،» و افزود: «چرخه انتخاباتی که اقتصاد را فرسوده کرده، اکنون به پایان رسیده.»

پس از شمارش اکثر آرا، رقیب سیاسی او، اکرم امام‌اوغلو، توانست با اختلافی ۱۰ درصدی در رقابت برای شهرداری استانبول، پیشتاز شود. هم‌زمان حزب جمهوری خلق او موفق شد آنکارا را حفظ کند، و علاوه بر آن، ۱۵ کرسی دیگر برای شهرداری در شهرهای سراسر کشور به دست آورد.

امام اوغلو اواخر روز یکشنبه به هزاران طرفدار خوشحال خود گفت: «کسانی که پیام ملت را درک نمی‌کنند، در نهایت شکست خواهند خورد،» و افزود: «امشب ۱۶ میلیون شهروند اهل استانبول، هم به رقبای ما و هم به رییس‌جمهور پیام دادند.»

اردوغان نیز طی سخنانی با پذیرش این شکست گفت: پیام ملت را از صندوق های رای گرفتیم. نتایج انتخابات را ارزیابی و با جسارت، خود انتقادی را دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه تا سال 2028 که دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری است، 4 سال زمان باقی مانده، گفت: در این دوره تلاش می کنیم اشتباهاتمان را جبران کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه