اخبار داغ

صف آرایی جمهوریخواهان در برابر دموکرات‌ها در جنگ غزه

مجلس نمایندگان آمریکا دربرابر شورای امنیت سازمان ملل؛رای گیری برای مخالفت با آتش‌بس در غزه

مجلس نمایندگان آمریکا دربرابر شورای امنیت سازمان ملل؛رای گیری برای مخالفت با آتش‌بس در غزه
به رغم نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، نه تنها قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس در غزه اجرا نشده بلکه مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده میلادی درباره قطعنامه ای در حمایت از اسرائیل و مخالفت با درخواست برای آتش بس رای گیری می کند؛ در حالیکه حتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آتش‌بس فوری را ضروری می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با تشدید حملات جمهوری‌خواهان به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل موضع وی در قبال اسرائیل و در حالی که دموکرات‌ها به شدت از استراتژی نظامی اسرائیل انتقاد می‌کنند، مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده قرار است به قطعنامه‌ای که حامی اسرائیل است رای دهد که با درخواست‌ها برای آتش‌بس در غزه مخالف است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش داد: این قطعنامه نمادین موسوم به حمایت از «حق دفاع از خود» اسرائیل در جنگ خونین آن علیه حماس و مخالفت با تلاش‌ها برای اعمال فشار یک طرفه بر اسرائیل در رابطه با غزه، از جمله درخواست برای آتش‌بس فوری است.»

رأی گیری در مورد این قطعنامه که ممکن است برخی از دموکرات ها را با مشکل مواجه کند، یک هفته پس از کشته شدن امدادگران سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در حملات هوایی اسرائیل انجام می شود که موجب اعتراض و تشدید انتقاد دموکرات ها از دولت اسرائیل شد.

نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان و ده ها دموکرات دیگر کنگره در نامه ای به بایدن و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، "نگرانی و خشم مشترک" خود را از این حمله ابراز کردند. آنها از رهبران آمریکا خواستند تا از ارسال بسته های تسلیحاتی به اسرائیل تا پایان تحقیقات کامل خودداری کنند.

کاخ سفید ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با چهارم آوریل ۲۰۲۴ با اعلام گفتگوی تلفنی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره محتوای این مذاکرات تلفنی گفت: «بایدن تاکید کرد که آتش بس فوری برای تثبیت و بهبود وضعیت انسانی و حفاظت از غیرنظامیان بی گناه ضروری است و از نخست وزیر اسرائیل خواست تا به مذاکره کنندگان خود اجازه دهد تا بدون تاخیر توافقی را برای آزادی گروگان ها به خانه منعقد کنند.»

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه