اخبار داغ

امیر سرلشکر موسوی:

مکتب شهید صیاد شیرازی بسیار فراتر از موضوع دفاعی و نظامی است

مکتب شهید صیاد شیرازی بسیار فراتر از موضوع دفاعی و نظامی است
فرمانده کل ارتش گفت: مکتب شهید صیاد شیرازی بسیار فراتر از موضوع دفاعی و نظامی است و تمامی مدیران ما در بالاترین سطوح نیازمند به الگوگیری از شخصیت شهید صیاد شیرازی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همایش علمی اندیشه های دفاعی نظامی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی صبح امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

امیر سرلشکر سیدعبدلرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این همایش با بیان اینکه صحبت درباره شهید صیاد شیرازی کار بسیار سختی است، اظهار کرد: خدا را شاکریم که این فرصت برای ما ایجاد شده تا به اندازه ظرفیت مان بتوانیم از این الگوهای نورانی بهره ببریم.

شهادت بُرنده ترین سلاح در برابر دشمنان متجاوز در زمان دفاع بوده است

وی با بیان اينکه جامعه ما و نسل امروز به شهیدان و شهادت سخت نیازمند هستند، افزود: شهادت بُرنده ترین سلاح در برابر دشمنان متجاوز در زمان دفاع بوده است.

فرمانده کل ارتش با بیان اينکه شهادت اوج ایثار انسان هایی است که در جامعه انسانی برای ادامه حیات خود به شدت به فداکاری و گذشت نیازمند هستند،  گفت: الگوسازی و الگوگیری را شهدا به خوبی در زندگی خود بکار بستند.

سرلشکر موسوی ادامه داد: شخصیت هایی همچون صیاد شیرازی و شهید سلیمانی که دارای مکتب هستند به نظر بنده این مکتب ها بسیار فراتر از موضوع دفاعی و نظامی هستند.

وی با بیان اینکه مکتب شهید صیاد شیرازی بسیار فراتر از موضوع دفاعی و نظامی است، افزود: تمامی مدیران ما در بالاترین سطوح نیازمند به الگوگیری از شخصیت شهید صیاد شیرازی هستند.

الگو گرفتن از شهدا منجر به حل بسیاری از مشکلات می شود

وی با بیان اينکه الگو گرفتن از شهدا منجر به حل بسیاری از مشکلات می شود، گفت: اگر زندگی شهید صیاد شیرازی را مرور کنیم به نکات و ویژگی هایی می رسیم که در زندگی و کار ما موثر است.

سرلشکر موسوی خدا باوری، دین محوری، خودسازی و نظام مند بودن را از ویژگی های شهید صیاد شیرازی برشمرد و گفت: شهید صیاد شیرازی از همه ظرفیت های موجود استفاده می کرد و در هم افزایی و وحدت بسیار تلاش داشت. شهید صیاد شیرازی به شدت به نماز اول وقت اعتقاد داشت چرا که گره گشا بوده و برکات فراوانی در  زندگی به همراه دارد.

وی به دیگر ویژگی های شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و  تاکید کرد: شهید صیاد شیرازی از لحظه به لحظه زندگی خود استفاده می کرد و در به شدت پیگیر امورات و کارها بود. شهید صیاد شیرازی اهتمام جدی به علمی دنبال کردن مسئولیت های خود و به کارگیری حداکثری علم در اجرای ماموریت های محوله بود.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی  زمانی که منافع یک گروه و شخص در تعارض قرار می گرفت قطعا منافع گروه را در نظر می گرفت و ترجیح می داد.

سرلشکر موسوی  با بیان اينکه شهید صیاد شیرازی شجاعت همراه با تدبیر داشت، اضافه کرد: با مطالعه به سیر و زندگی شهید صیاد شیرازی می بینیم که فقط برای رضای خدا کار می کرد و قدم بر می داشت. مکتب شهید صیاد شیرازی فدا کردن برای منافع نظام، انقلاب و رضایت خدا بود.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا، معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی آجا، امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش قلب معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ سید حسام هاشمی جانشین رییس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه