اخبار داغ

صاحب‌نظر روس:

آمریکا، اسرائیل را پس از حمله ایران مهار خواهد کرد

 آمریکا، اسرائیل را پس از حمله ایران مهار خواهد کرد
رئیس مرکز خاورمیانه موسسه مطالعات استراتژیک روسیه گفت: هرچند اسرائیل می‌گوید که به حمله ایران پاسخ خواهد داد اما به نظر من، ماجراجویی‌های تل‌آویو توسط ایالات متحده که مطلقا به جنگ جدیدی نیاز ندارد،‌ مهار خواهد شد چرا که به انتخاب مجدد جو بایدن به ریاست‌جمهوری آمریکا آسیب می‌زند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از خبرگزاری تاس، ولادیمیر فیتین یکشنبه در مصاحبه با این رسانه روس افزود: از این رو، پاسخ اسرائیل به حمله ایران را در آینده نزدیک نباید انتظار داشت.

ایران نمی‌توانست حمله به کنسولگری خود را بدون پاسخ بگذارد

این صاحب نظر روس تصریح کرد:‌هیچ یک از طرف‌ها در این درگیری علاقه ای به یک جنگ بزرگ در منطقه ندارند که منجر به عواقب غیرقابل پیش بینی شود؛ در عین حال، ایران نمی‌توانست حمله به کنسولگری خود در سوریه را بی پاسخ بگذارد، بنابراین باید کاری انجام می داد، در غیر این صورت با سؤالاتی دربرابر جامعه خود و نیز کل جامعه مسلمانان روبرو می‌شد.
وی ادامه داد: حمله موشکی و پهپادی ایران به اهدافی در اسرائیل، حداکثر کاری است که ایران می‌خواست در شرایط فعلی انجام دهد و تهران تمایل دارد که سطح مناقشه در همین نقطه متوقف شود.

حمله به کنسولگری ایران‌، تکنیک نتانیاهو برای نجات خود بود

رئیس بخش علوم سیاسی دانشگاه اقتصاد پلخانوف روسیه نیز در این باره گفت: نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) می‌داند که در جریان عملیات غزه، حتی با تلفات عظیم، عملاً چیزی به دست نیامده است، زیرا در شرایط فعلی، حمله به نمایندگی دیپلماتیک ایران در سوریه، تکنیکی بود که نتانیاهو برای نجات خود و اسرائیل از وضعیت فعلی به آن اقدام کرد تا آمریکا را به این مناقشه بکشاند.
آندره کوشکین افزود: پس از حمله ایران، اسرائیل آمریکا را تحریک خواهد کرد که به ظاهر از طرف اسرائیل وارد مناقشه خاورمیانه شود و در واقع، دامنه رویارویی را به درگیری مسلحانه مستقیم گسترش دهد.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: واشنگتن به صراحت از تشدید بیشتر اوضاع در خاورمیانه حمایت نمی کند، اما دیگر نفوذ کافی در منطقه برای جلوگیری از آن و اجتناب از مشارکت در درگیری ندارد.
این تحلیلگر خاطرنشان کرد: امروز ایالات متحده قادر به کنترل کشورهای خاورمیانه نیست، زیرا ذهنیت آنها به طور قابل توجهی تغییر یافته است و دیگر نمی توانند امیدوار باشند که اسرائیل عامل نیابتی آمریکا باشد و آنچه را که به او گفته شده انجام دهد.
کوشکین در پایان گفت: بنابراین جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ممکن است نتانیاهو را برای توقف درگیری کنونی متقاعد کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه