اخبار داغ

کاخ سفید:

آمریکا و اسرائیل در مورد هدف مشترک شکست حماس در رفح توافق کردند

آمریکا و اسرائیل در مورد هدف مشترک شکست حماس در رفح توافق کردند
آمریکا اعلام کرد که در مذاکره با مقام‌های صهیونیستی نسبت به تحولات در رفح ابراز نگرانی کرده و طرفین در مورد «شکست حماس در رفح» توافق کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاخ سفید پنجشنبه شب در بیانیه‌ای درباره این نشست مجازی اعلام کرد: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز (پنجشنبه) جلسه گروه مشاوره راهبردی آمریکا-اسرائیل برای مشاوره در مورد مجموعه‌ای از مسائل در سایه حمله بی‌سابقه موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل را برگزار کرد.

این بیانیه افزود: طرف اسرائیلی تحت هدایت ران درمر مشاور امور راهبردی و تزاچی هانگبی مشاور امنیت ملی اسرائیل بود.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: گفت‌وگوها در چارچوب گروه کوچکی برای بحث در مورد حمله ایران و تلاش‌های جمعی برای تقویت بیشتر دفاع اسرائیل از طریق قابلیت‌های پیشرفته و همکاری با ائتلاف بزرگی از شرکای نظامی آغاز شد.

این بیانیه افزود که سالیوان همچنین طرف اسرائیلی را از تحریم‌های جدید و اقدامات دیگر علیه ایران مطلع کرد.

کاخ سفید افزود: طرفین همچنین در مورد رفح گفت‌وگو کرده و در مورد هدف مشترک شکست حماس در رفح توافق کردند. شرکت‌کنندگان آمریکایی در این گفت‌وگوها نسبت به اقدامات مختلف در رفح ابراز نگرانی کرده و شرکت‌کنندگان اسرائیلی توافق کردند که این نگرانی‌ها را مد نظر قرار داده و تحت نظارت گروه مشاوره راهبردی گفت‌وگوهای بیشتری میان کارشناسان انجام شود. شرکت‌کنندگان بزودی بار دیگر ملاقات خواهند کرد.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که هدف اصلی از این نشست مجازی صحبت در مورد رفح و در میان گذاشتن نگرانی‌ها آمریکا در مورد حمله زمینی بزرگ به این شهر است.

بنی گانتس وزیر جنگ پیشین و عضو کابینه جنگ کنونی رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب مدعی شد که این رژیم قصد حمله زمینی به رفح را دارد.

وی گفت: جنگ علیه حماس ادامه دارد و نیروهای ارتش اسرائیل همزمان در غزه، کرانه باختری و لبنان می‌جنگند.

این مقام صهیونیست در ادامه مدعی شد که این رژیم قصد بازگشت به خان یونس را دارد و برنامه حمله به رفح به قوت خود باقی است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه