اخبار داغ

کاربرد ورق ضد سایش st52 در چیست؟ چرا باید از ورق ضد سایش st52 استفاده کنیم؟

کاربرد ورق ضد سایش st52 در چیست؟ چرا باید از ورق ضد سایش st52 استفاده کنیم؟
ورق فولادی از تجهیزات کاربردی برای ساخت انواع اجزای سازه‌ای، سقف‌ها، ماشین آلات و حتی لوازم خانگی محسوب می‌ شود. از آنجایی که سایش و خوردگی مهمترین دشمن ورق های فولادی است، ورق ضد سایش ایده‌ای کاربردی و جذاب خواهد بود. ورق هایی مانند ورق ضد سایش st52 که از مقاومت بالایی در برابر ساییده شدن، ضربه و خوردگی برخوردارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ورق فولادی از تجهیزات کاربردی برای ساخت انواع اجزای سازه‌ای، سقف‌ها، ماشین آلات و حتی لوازم خانگی محسوب می‌ شود. از آنجایی که سایش و خوردگی مهمترین دشمن ورق های فولادی است، ورق ضد سایش ایده‌ای کاربردی و جذاب خواهد بود. ورق هایی مانند ورق ضد سایش st52 که از مقاومت بالایی در برابر ساییده شدن، ضربه و خوردگی برخوردارند.

در این مطلب قصد داریم به معرفی ویژگی ها، مزایا و کاربردهای ورق ضد سایش st52 بپردازیم. همچنین نگاهی به قیمت روز و بهترین روش خرید این ورق کاربردی خواهیم داشت. پس اگر به دنبال آشنایی با مشخصات فنی، کاربرد و خرید ورق ضد سایش st52 هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

ورق st52

ورق ضد سایش st52 چیست؟

ورق فولادی یک نوع صفحه فلزی است که ضخامت آن نسبت به طول و عرض بسیار کمتر است. ورق یا صفحه فولادی معمولاً به واسطه حرارت دهی شمش‌های فولادی و طی فرآیند خاص شکل دهی که به آن نورد می‌گویند، تولید می‌شود. استانداردهای مختلفی برای ساخت ورق وجود دارد. یکی از مهمترین آن ها st52 است. ورق ضد سایش st52 نیز یکی از ورق های تولیدی تحت این استاندارد می باشد.

بارزترین ویژگی ورق st52

ورق ضد سایش st52 درصد کربن پایین تری نسبت به سایر ورق های فولادی دارد. همین امر سبب افزایش استحکام و تحمل فشار ورق شده است. از طرفی دیگر وجود درصدهای قابل توجهی از منگنز و سیلیسم، خاضیت ضدسایش و ضدخوردگی به ورق بخشیده است. از این رو مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و فشار همچنین مقاومت خوب در مقابل سایش و اکسیداسیون، بارزترین ویژگی ورق st52 است.

کاربرد ورق ضد سایش st52

طبیعتاً کاربرد ورق ضدسایش st52 در شرایطی است که احتمال آسیب پذیری در برابر خوردگی یا ساییده‌ شدن وجود دارد. گستردگی شرایط در معرض سایش باعث شده تا دامنه استفاده از ورق st52 نیز گسترده باشد. از جمله موارد کاربرد ورق ضد سایش st52 عبارتند از:

  • صنایع دریایی نظیر کشتی سازی و ساخت سازه های اسکله ای

  • ساخت قطعات خودرو و انواع ماشین آلات صنعتی

  • مناسب برای ساخت مخزن تحت فشار و لوله ها

  • استفاده در ساخت اسکلت سازه های فلزی، پل و توربین ها

  • استفاده از ورق ضد سایش st52 در ساخت ابزار و انواع لوازم خانگی

  • ساخت انواعع سوله و تجهیزات بالابر، ریل قطار و تجهیزات کشاورزی

مشخصات فنی ورق ضد سایش st52

  • مقاومت کششی و فشاری این نوع ورق ها فوق العاده بالاست. مقاومت فشاری ورق st52 در حدود 520 مگاپاسکال است. مقاومت کششی نیز بسته به نوع و گرید ورق ضد سایش در حدود 490 تا 630 پاسکال است. این رنج از مقاومت ها، عدد قابل توجهی محسوب می شود.

  • از حیث ابعاد و اندازه نیز گریدهای مختلفی از ورق st52 تولید و به بازار عرضه می شود. از ورق های با ضخامت پایین گرفته تا ورق های ضخیم برای کارهای سنگین و پرفشار صنعتی.

  • وجود انواع مختلفی از ورق st52 در راستای استفاده بهینه تر از مشخصات و مزایای استاندارد st52. ورق st52 نرمالایز یا st52-3n و ورق st52-3u از جمله ورق های پرکاربرد در این خصوص می باشد.

  • جوشکاری، پرس کاری و قابلیت شکل پذیری ورق ضد سایش st52 مطلوب و رضایت بخش است. از آن جا که در بسیاری از صنایع نیاز به جوشکاری وجود دارد، استاندارد st52 این مورد را به خوبی لحاظ کرده است.

استاندارد ساخت ورق ضد سایش st52

برای تولید ورق ضد سایش st52 از استانداردهای معتبر ASTM، DIN و JIS استفاده می شود. استاندارد DIN 17100، DIN EN 10027، EN 10025:1990 و EN 10025-2 از جمله آن هاست.

چرا باید از ورق ضد سایش st52 استفاده کنیم؟

شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که از میان این همه ورق فولادی چرا باید از ورق ضد سایش st52 استفاده کنیم؟ پاسخ چندان سخت نیست! زیرا همان طور که اشاره شد، سایش و خوردگی مهمترین دشمن ورق فولادی به شمار می رود. به ویژه اگر ورق فولادی در معرض چنین شرایطی قرار داشته باشد.

اگر نگاهی به لیست کاربردهای ورق فولادی بیندازید، احتمالاً تأیید می کنید که در بسیاری از موارد سایش و خوردگی همنشین ورق فولادی است! پس اگر بخواهیم کارایی و دوام سازه، ابزار و ماشین آلات خود را ارتقا دهیم، باید به فکر حل این مشکل باشیم. ورق ضد سایش st52 به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر چنین شرایطی، انتخابی هوشمندانه و ایده آل است.

ورق ضد سایش st52

قیمت ورق ضد سایش st52

بدون شک مهندسان و فعالان حوزه ساخت نگاه ویژه ای به قیمت خرید ورق st52 دارند. بررسی نمودار قیمتی این ورق حاکی از تغییرات و نوسانات هفتگی و روازنه است. علت آن نیز تأثیرگذاری فاکتورهای متعدد بر قیمت ورق ضد سایش st52 است.

  • تغییر قیمت جهانی فولاد، نوسان ارز و لار به دلیل مسائل اجتماعی یا سیاسی، قیمت تولیدات فولادی را دستخوش تغییر می‌کند.

  • میزان عرضه و تقاضا در بازار آهن آلات عامل تعیین کننده دیگری بر قیمت ورق st52 است. کاهش عرضه یعنی کم شدن تولید کارخانه و یا واردات و به دنبال آن افزایش تقاضا، بالارفتن قیمت را به همراه دارد.

  • مشخصات فنی ورق ضد سایش، هزینه های جانبی مثل انبارداری، ارسال دیگر فاکتورهای مؤثر بر قیمت ورق ضد سایش st52 است.

  • مرکز فروش ورق نیز به دلیل کاهش واسطه، درنظرگیری تخفیف و یا شرایط ویژه ثبت سفارش می تواند در خرید ورق st52 قیمت مناسب مؤثر باشد.

روش های خرید ورق ضد سایش st52

برای خرید ورق st52 روش های مختلفی وجود دارد. خرید حضوری یکی از این روش هاست که درکنار مزایایی مثل مشاهده محصول از نزدیک، محدودیت های زیادی دارد. زمان مراجعه خاص و محدود به ساعت مشخص و ثبت سفارش در تناژ بالا از جمله آن هاست.

یکی از بهترین روش های خرید ورق st52 خرید از شرکت های بازرگانی و تجاری فعال در حوزه آهن آلات است. چراکه هم محدودیت در زمان ثبت سفارش ندارد، هم اینکه در تناژ کم و زیاد می توان خرید کرد. از طرفی دیگر شرکت های معتبر فروش ورق های فولادی، به دلیل کاهش فاصله تولیدکننده و خریدار قیمت مناسبی ارائه می کنند. همچنین امکان مقایسه قیمت، دریافت قیمت لحظه ای و مشاوره خرید را فراهم کرده اند.

چگونه ورق ضد سایش st52 را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنیم؟

اگر برای خرید ورق ضد سایش st52 به دنبال شرکتی معتبر و تخصصی هستید، ما در آلور فولاد با تعهد و تخصص و با کمال افتخار در کنارتان خواهیم بود. اما چرا آلور فولاد؟ چون آلور فولاد یک مجموعه تخصصی، جوان و با انگیزه برای ارائه بهترین خدمات در زمینه آهن آلات است. چون در سایت آلور فولاد به آدرس www.alverfoolad.com می توانید قیمت روز انواع ورق آهن و ورق آلیاژی مانند: ورق st52 ، ورق سیاه st37 ، ورق a516، ورق a283 و سایر قاطع فولادی را دریافت کنید. همچنین از مشاوره تخصصی رایگان بهره مند شده و سفارش خود را با بهترین کیفیت و قیمت در جای جای ایران تحویل بگیرید.

برای اطلاع از شرایط ثبت سفارش و یا قیمت ورق ضد سایش st52 می توانید با تلفن 88668214-021 تماس بگیرید.

قیمت ورق st52

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه