اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:

اعزام 4 تیم مدیریت بحران به مناطق سیل‌زده استان اصفهان

اعزام 4 تیم مدیریت بحران به مناطق سیل‌زده استان اصفهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اعزام چهار تیم نظارتی از عوامل مدیریت بحران استان خبر داد و گفت: یک تیم به محدوده شهرضا و مهیار و تیمی به اردستان و تیمی دیگر به نطنز اعزام شدند و یک تیم نیز به کاشان می‌رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور شیشه‌فروش در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز»؛ با اشاره به فعالیت سامانه بارشی شب و روز گذشته در استان اصفهان گفت: ما پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی کرده بودیم و ۲۷۰ تیم در مناطق مختلف استان متشکل از عوامل فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و ادارات راه و پایگاه‌های امدادی اورژانس و هلال‌احمر و نیروهای آتش‌نشانی و خدمات شهری شهرداری‌ها در همهٔ مناطق فعال بوده و استقرار داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: پلیس‌راه در جاده‌ها و پلیس راهور در شهرها، تیم های امدادخودرویی و هواشناسی هم مرتب اطلاع‌رسانی کرده و هشدارها را از چند روز قبل دادیم، مرخصی‌ها لغو شد و همه افراد در مأموریت‌های خود بودند.

*خوروبیابانک در صدر بارش‌های استان

وی با اشاره به گزارش هواشناسی میزان بارندگی‌ها را در ۲۴ ساعت گذشته را اینگونه بیان کرد و گفت: بارش‌ها در اردستان ۲۹ میلیمتر، خور و بیابانک ۳۸ میلیمتر، کاشان ۱۳ میلیمتر، شهرضا ۱۹ میلیمتر، گلپایگان ۲۳ میلیمتر، نطنز ۱۵ میلیمتر، خوانسار ۳۰ میلیمتر، زواره ۲۹ میلیمتر، مهاباد اردستان ۲۵ میلیمتر، بادرود ۲۲ میلیمتر، دهاقان ۲۰ میلیمتر که اینها مربوط به ایستگاه‌های شهری است و در ارتفاعات ایستگاه‌هایی داشتیم که تا ۴۰ میلیمتر هم در بعضی از مناطق مانند آران و بیدگل ثبت کردند.

شیشه‌فروش ادامه داد: در میمه سه میلیمتر، مبارکه 10 میلیمتر و اصفهان پنج میلیمتر  بارش‌ رخ داد و منجر شد شمال و شرق استان بارش‌ها رگباری و تگرگ باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: خاصیت بارش‌های رگباری هم ایجاد روان آب و سیلاب و گل‌ولای است که در شهرستان‌های اردستان، کاشان، بخشی از نطنز بود و با شدت کمتری در برخی از مناطق نایین و خودرو بیابانک شاهد این پدیده بودیم.

*جاری شدن سیل از تنگه قاپوچی عامل سیلاب در مهیار شهرضا

وی گفت: بارش‌ها تا صبح دیروز ادامه داشت و شهرضا در منطقه مهیار گزارش رسید که مقداری سیلاب و روان آب‌ها از بالادست منطقه مهیار به نام تنگه قاپوچی که از این تنگه بارش‌های سیلابی وارد شد و باعث شد در ساعاتی، صبح دیروز محور اصلی مهیار به شهرضا سیلاب جاری شود و تردد خودروها به کندی صورت بگیرد و بین شهرک رازی و دشت مهیار ترافیک سنگینی ایجاد شد.

وی اذعان کرد: ما بلافاصله اطلاع‌رسانی کردیم و تیم های مدیریت بحران و عوامل راهداری و نیروهای فرمانداری حضور پیدا کردند و هدایت سیلاب را به دشت انجام دادند و با میراب زاینده‌رود هماهنگ شد که بتوانند بخشی از آب‌ها را به کانال زاینده‌رود هدایت کنند تا خسارتی وارد نشود و به‌تدریج کنترل ترافیک در این محدوده در حال انجام است.

وی اضافه کرد: به راه‌آهن استان فارس اطلاع دادیم که ایمن‌سازی مسیر راه‌آهن را در مسیر مهیار انجام دهند و آب‌گرفتگی در بخشی از مناطق روستایی منطقه مهیار انجام شد که کنترل شد و همچنان نیروها در حال تخلیه آب‌گرفتگی‌ها هستند.

شیشه‌فروش ادامه داد: همچنان در منطقه اردستان در بخش مرکزی در دو، سه قنات در روستاهای مهران دخت و ظفرقند آبگرفتگی داشتیم و در بخش زواره قنات تریکاباد دچار آسیب شد و 40 رأس گوسفند هم آب برد و چند منزل قدیمی تخریب شدند؛ در قسمت مهاباد اردستان آبشستگی پل راه آهن را داشتیم که به اداره کل راه آهن یزد اعلام کردیم که ایمن‌سازی پل را انجام دهد و خوشبختانه قطار به سلامت عبور کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: تیم مدیریت بحران شهرستان اردستان آنجا هستند، بخشداری، دهیاران و آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب هماهنگ کردیم پمپ از شهرداری‌های دیگر بیاورند تا آب‌گرفتگی زیر پل راه‌آهن را خالی کنند.

*خسارت سیل به مزارع و راه‌های مهاباد

شیشه‌فروش ادامه داد: روستاهای رحمت‌آباد، دولت‌آباد و جعفرآباد بخش مهاباد آب‌گرفتگی مزارع را داشتیم و در بخش اردستان خسارت به راه‌ها، مزارع و باغ‌ها و معابر و قنوات و چند منزل مسکونی خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری درمورد نایین نیز گفت: در جاده انارک هم ریزش کوه و هم ریزش کناره راه داشتیم که با نیوجرسی اقدام به بستن لاین کردند و با همکاری پلیس‌راه الان عبور و مرور جاری است و مشکلی ندارد.

وی اضافه کرد: در خوروبیابانک بارندگی‌ها باعث آب‌گرفتگی در شهر و روستاها شد و خسارتی به راه‌ها و مزارع وارد شد ولی فعلاً مشکلی نداریم. همچنین در نطنز روستای صالح آبا سیل د کنترل شد و درحال حاضر مشکی خاصی نیست.

*رفع خطر سیلاب در کاشان

شیشه‌فروش با اشاره به خسارات ناشی از سیل در کاشان گفت: در کاشان سیلاب‌هایی که از محل‌های مختلف به آنجا وارد شده بود از حوزه آبریز قهرود و حوزه پایین دست دره و در حوزه شهری در محور امام رضا، باقرالعلوم و روستاهای حیدر باعث سرریز شدن رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب در شهر شده که با همکاری آتش‌نشانی و هلال‌احمر و عوامل راهداری رفع خطر شد و الان هم در حال جمع‌آوری گل‌ولای هستند.

*اعزام 4 تیم ارزیاب به مناطق سیل‌زده استان

شیشه‌فروش ادامه داد: در آران و بیدگل هم در بخش مهاباد روستاهای محمدآباد و حسین باددار بیشترین خسارات در باغات و معابر داشتیم؛ بنابراین سیلاب در این مناطق بیشتر و خسارت در بخش کشاورزی باغ‌ها، قنوات و معابر شهری و روستایی بود و تعدادی منزل مسکونی بود که همهٔ این مناطق آب‌گرفتگی و تخلیه انجام شد و تعدادی از آن‌ها آسیب دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اعزام چهار تیم نظارتی از عوامل مدیریت بحران استان خبر داد و گفت: یک تیم به محدوده شهرضا و مهیار و تیمی به اردستان و تیمی دیگر به نطنز اعزام شدند و یک تیم نیز به کاشان می‌رود.

وی تأکید کرد: ما به بنیاد مسکن، راهداری، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب، شرکت برق و گاز و منابع طبیعی ابلاغ کردیم که در شهرستان‌ها ارزیابی خسارات را انجام داده و راه‌ها را ایمن‌سازی کنند و در بخش کشاورزی تنها راهکار این است که بانک کشاورزی با بیمه خسارات را جبران کند.

*تداوم بارش‌های رگباری در استان

شیشه‌فروش افزود: در بخش مسکن هم بنیاد مسکن باید مسکن‌های خسارت‌دیده را در سامانه ثبت کرده و از محل صندوق حوادث ساختمان طبیعی خسارات را پیگیری و جبران کند.

وی گفت: هشدارهای لازم به مسافران داده شده که در جاده‌ها نباشند و با مشکلی مواجه نشوند و پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها تا فردا پس‌فردا هم به‌صورت رگباری سامانه به‌شدت دیروز ادامه داشته باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه