اخبار داغ

‌مشکل ثبت سفارش به نهاده‌های کشاورزی رسید

‌مشکل ثبت سفارش به نهاده‌های کشاورزی رسید
به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، باتوجه به موانع ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات نهاده، نامه‌ای به رئیس مجلس و رئیس‌جمهور ارسال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی اظهار کرد: که به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص مشکلات ثبت سفارش و عدم همکاری در تخصیص ارز برای واردات نهاده نامه‌ای به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس نوشته‌ است.رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس افزود: اگر تا شنبه پیش‌ِرو نتیجه‌ای از این نامه‌ها حاصل نشود، کمیسیون کشاورزی ورود می‌کند و تصمیم قاطعی خواهد گرفت. وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با تولید کنندگان و وارد کنندگان کالاهای اساسی داشتیم آنها اقرار کردند که مشکلات ثبت سفارش و تخصیص ارز وجود دارد‌.

وی با بیان اینکه در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» حمایت از تولید‌کنندگان کشور امری ضروری است، ‌گفت که بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله گندم با بیماری‌هایی درگیر هستند که برای تامین آنها نیاز به واردات است، این در حالی است که آفات و بیماری تا 40 درصد می‌تواند تولید را کاهش دهد.
 
عسکری تاکید کرد که مصرف نهاده‌های کشاورزی در این فصل از نظر کود و سم در اوج زمانی خود است و اگر تامین نشود تولید به شدت آسیب خواهد دید.
 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه