اخبار داغ

اولین همایش ملی علوم و فناوری های نوظهور و شالوده شکن برگزار شد

اولین همایش ملی علوم و فناوری های نوظهور و شالوده شکن برگزار شد
اولین همایش ملی علوم و فناوری های نوظهور و شالوده شکن در حوزه های دفاعی و امنیتی صبح امروز در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اولین همایش ملی علوم و فناوری های نوظهور و شالوده شکن در حوزه های دفاعی و امنیتی صبح امروز ( پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403) با حضور امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد.

از دیگر میهمانان این همایش، میثم فرج الهی رئیس مرکز طرح های کلان پیشران علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

امیر نعمتی: روحیه جهادی برای ورود به فناوری‌های نوظهور در ارتش وجود دارد

در ابتدای این برنامه امیر نعمتی ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار کرد: این ایام، ایام شادی مسلمان است، ایامی است که بزرگواری و کرامت ائمه معصومین را یادآوری می کند و به ما آموزش می دهد که چگونه زندگی را پیش ببریم و عاقبت بخیر باشیم.

وی با اشاره به اینکه اولین همایش ملی علوم و فناوری های نوطهور و شالوده شکن در حوزه دفاعی را در دانشگاه افسری امام علی (ع) با همت مسئولان دانشگاه و پشتیبانی معاونت ها ارتش در حال برگزاری است، افزود: لزوم ایجاد قرارگاه های جهادی که در این حوزه ها که شامل فعالیت ها نوظهور می شود برای کشور ما امری قطعی است و لازم است به این موضوع به صورت جهادی نگاه شود.

امیر نعمتی ادامه داد: اگر این قرارگاه های جهادی تشکیل نشود و به این موضوع مهم به صورت جهادی نگاه نشود از دنیا عقب می افتیم. در نیروی زمینی ارتش قرارگاه جهادی فناوری های نوظهور و شالوده شکن شکل گرفته و این همایش را برگزار کرد.

وی خاطر نشان کرد: جای خوشحالی است که زمانی که این همایش پیشنهاد شد همه سلسله مراتب‌ها ما را کمک کردند و این موضوع این پیام را دارد که در جاهای مختلف این روحیه جهادی برای ورود به فناوری های نوظهور و شالوده شکن وجود دارد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پایان گفت: در این همایش واقعا بالاتر از انتظار مسئولان برگزار کننده همکاری را از سوی معاونت های عطف ارتش و ستاد کل و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه های مختلف دیدیم.

امیر حیدری: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار توسعه فناوری و توجه به پایه های علمی است

در ادامه امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه دانشگاه امام علی (ع) ملقب به فیضیه ارتش است، تأکید کرد: مدیران و مسئولان باید بستری را فراهم کنند تا علومی که در وجود انسان ها قرار داده شده است، شکوفا شود و باری از دوش بشریت بردارند.

وی با بیان اینکه امروز اگر قدرتمندان عالم بی پروا رجزخوانی می‌کنند با زور شمشیر و توان بدنی نیست بلکه مبتنی از علم و دانش است، افزود: امروز اگر در جایی توانسته ایم قدرت افکنی کنیم ریشه در علم دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه عملیات وعده صادق نابودی رژیم صهیونیستی را چند قدم به جلو انداخت، بیان کرد: اگر تهدیدی از جانب این رژیم رخ دهد ما از خاک خودمان پاسخ خواهیم داد و این نشانه علم و اقتدار قوی ایران اسلامی است.

امیر حیدری تاکید کرد: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار توسعه فناوری و توجه به پایه های علمی است و لذا پیچیدگی های امروز بدون توجه به علوم روز حل نمی شود. 

گفتنی است، در این همایش از 4 عنوان کتاب در حوزه های مختلف دفاعی (چکیده مقالات اولین همایش ملی علوم و فناوری های نوظهور و شالوده شکن در حوزه های دفاعی، خلاقیت و نوآوری از منظر فرماندهی معظم کل قوا، منظومه اندیشه دفاعی فرماندهی معظم کل قوا با محوریت نیروهای مسلح و کتاب منظومه اندیشه دفاعی فرماندهی معظم کل قوا با محوریت دوران دفاع مقدس) رونمایی شد و همچنین در حاشیه این همایش دستاورد‌های علمی و فناورانه کشور در حوزه دفاعی و امنیتی به نمایش درآمد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه