اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

اراده استوار دولت شهید رئیسی در عزل ناکارآمدها/چرا در دولت روحانی مدیران ناکارآمد ابقا می شدند؟

اراده استوار دولت شهید رئیسی در عزل ناکارآمدها/چرا در دولت روحانی مدیران ناکارآمد ابقا می شدند؟
اراده جدی دولت شهید آیت الله رئیسی بر عزل مدیران ناکارآمد در حالی عملیاتی شد که دولت روحانی، هیچ گاه بر مدار برخورد با مدیران ناکارآمد حرکت نکند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی از ابتدای آغاز به کار دولت و حتی در ایام تبلیغات انتخاباتی بارها از گشت ارشاد مدیران گفت و اینکه در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل دولت، گشت ارشاد مدیران را راه اندازی خواهد کرد.

رئیس جمهور شهید همان زمان گفت: «ما گشت ارشاد خواهیم داشت اما نه برای مردم، برای مدیران! از ابتدای انقلاب افرادی بودند که بیشترین بهره از آزادی را برده و حرف‌های ساختار شکنانه را می‌زدند و تا به آنها حرفی زده می‌شد گلایه می‌کردند که آزادی نیست!»

این وعده شهید رئیسی در دوران تبلیغات انتخابات واکنش های بسیاری را به دنبال داشت، بسیاری بر این باور بودند که عزل مدیران ناکارآمد امری محال است و گشت ارشاد برای رصد عملکرد مسئولان دولتی نه تنها اراده بلکه عزم جدی را می طلبد که تحقق آن شدنی نیست.

به باور بسیاری رانت و لابی برخی مدیران مانع اصلی برکناری و عزل آنها از مسئولیت خواهد بود ولو اینکه ناکارآمدی آنها برای مردم و کشور دردسرهای جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

با این حال، اما استواری دولت در اجرای این وعده، نتایج دیگری را به نمایش گذاشت.

دولت سیزدهم در رصد مدیران دولتی و برکناری مسئولان ناکارآمدی پرونده قابل دفاعی از خود ارائه کرد تا از این طریق بسیاری از ساختارهای معیوب در سیتم اجرایی اصلاح شود.

برکناری 10 مدیر ناکارآمد در استان مازندران

در جریان یکی از آخرین سفرهای استانی رئیس جمهور شهید پیش از وقوع حادثه بالگرد، شهید آیت الله رئیسی به  استان مازنداران رفت و پس از آن اخبار رصد عملکرد مدیران این استان منتشر شد.

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در حساب توییتری خود اعلام کرد:

«گشت ارشاد مدیران وظیفه ارزیابی و تشخیص نسبتِ مدیران با خدمت به مردم را به عهده دارد و در سفرهای استانی یکی از بخشهای فعال و اثربخش است.
گشت ارشاد مدیران بنا به خواست مردم و وعده دولت، مصمم‌ است و در سفر مازندران نیز حداقل ۱۰ مدیر را تاکنون در دستور برکناری قرار داده است.»

بحران سیل در مشهد و برکناری مدیر ناکارآمد

مدیر بحران شهرداری مشهد به دلیل ناکارآمدی و نداشتن برنامه‌ریزی در زمان بحران با دستور استاندار و رئیس ستاد بحران استان خراسان رضوی عزل شد.

پس از بارش شدید باران در مشهد و وقوع سیل، در اردیبهشت سال جاری، یکی از خبرنگاران مشهد در تماس با این مدیر از عملکرد این ستاد سوال کرد، اما وی سیل‌گرفتگی برخی مناطق در شهر را انکار و آن را یک آب‌گرفتگی جزئی در چند منطقه بیان کرد همین امر موجب تصمیم قاطع دولت شهید رئیسی بر عزل او شد.

در ماجرای وزیر جهاد کشاورزی هم دولت با استعفای وی موافقت کرد تا طبق صلاحدید دستگاه قضایی و مطابق قانون با هرگونه تخلف صورت گرفته در این حوزه برخورد شود.

به موجب این اقدام قوه قضائیه حکم 3 سال حبس را برای ساداتی نژاد تعیین کرد.

عزل مدیران ناکارآمد استان خوزستان در هفتمین سفر استانی رئیسی

در جریان سفر استانی هفتم رئیس جمهور شهید به مقصد خوزستان، 16 نفر از مدیران ناکارآمد دولتی در این استان از جمله مدیر کل جهاد کشاورزی، مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر کل راه آهن، مدیر کل منابع طبیعی، مدیر کل راه و شهرسازی و رئیس ادامه امور مالیاتی برکنار شدند.

تصمیم گیری درباره عزل ناکارآمدها در سفرهای استانی

فرآیند رصد مدیران ناکارآمد در حالی از سوی دولت در طول 3 سال انجام شد که حسن درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور چندی پیش در اظهاراتی اعلام کرد: حدود 90 نفر از مدیران دولتی برکنار شدند.

وی این را هم گفت که عده ای به خاطر عملکرد ناکارآمد و عده ای به خاطر مغایرت عملکردشان با گفتمان دولت سیزدهم از مسئولیت برکنار شدند.

این در حالی است که سخنگوی دولت نیز در واپسین روزهای سال گذشته در اظهارتی گفته بود: در عموم سفرهای رئیس جمهور تصمیماتی برای برکناری مدیرانی که روحیه تحول خواهی و همراهی با دولت را ندارند، گرفته می شود و به صورت مستمر همین تصمیم گیری ها ادامه خواهد داشت.

اراده جدی دولت سیزدهم بر عزل مدیران ناکارآمد در حالی عملیاتی شد که دولت قبل، هیچ گاه بر مدار برخورد با مدیران ناکارآمد حرکت نکند.

وعده پسابرجامی روحانی با مدیران ناکارآمد روحانی عقیم ماند!

حسن روحانی با وجود آنکه به مردم وعده گشایش های اقتصادی در دوران پسابرجام را داده بود، اما حضور وزرای ناکارآمد به ویژه در بخش های اقتصادی موجب شد کشور در حوزه اقتصاد با چالش بزرگی رو به رو شود که آثار آن امروز بعد از گذشت بیش از 3 سال از پایان عمر دولت قبل همچنان گریبان گیر کشور باشد.

روحانی بر ابقا مدیران ناکارآمد اصرار داشت تا جایی که حتی نزدیکانش هم در تغییرذ تصمیم وی ناتوان بودند.

اکبرترکان از نزدیکان حسن روحانی با انجام یک نظرسنجی در صفحه شخصی خود در توییتر درخصوص ترمیم کابینه دولت روحانی اشاره کرد که گفته بود: «اَرِنج» تیم روحانی باید تغییر کند.

او نتیجه نظرسنجی را که حاکی از جایگزینی مدیران جوان و کارآمد به جای مدیران پیر و فرسوده و ناکارآمد بود، منتشر کرد.

از نمایندگان مجلس تا فعالان اقتصادی و ائمه جمعه و اعضای خبرگان رهبری به اشکال مختلف از رئیس جمهور درخواست کردند که مدیران ناکارآمد را در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی تمام عیار قرار دارد، عزل کند اما مرغ روحانی یک پا داشت.

سیل ویران گر خوزستان و استانداری که پشتش گرم بود!

در پاییز سال 99 بارش شدید باران در استان خوزستان موجب آب گرفتگی معابر و سیل ویران گر در این استان شد.

مردم سیل زده خوزستان، مدیریت ناکارآمد مسئولان شهری و استانی به ویژه «غلامرضا شریعتی» استاندار وقت را یکی از علت‌های اصلی وقوع و تکرار این حادثه می‌دانند. با این حال ، اما دولت عزم جدی برای ابقای شریعتی داشت تا جایی که همان زمان بسیاری از کاربران فضای مجازی از ادبیات کنایه آمیز از اصرار دولت برای حفظ شریعتی در استانداری خوزستان استفاده می کردند.

ناکارآمدی وی در استانداری خوزستان و فشار افکار عمومی سرانجام منجربه آن شد که با تصمیم دولت وقت شریعتی از استانداری خوزستان به سازمان ملی استاندارد نقل مکان کند تا یک دهن کجی بزرگ از سوی دولت روحانی به افکار عمومی باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه