اخبار داغ

سیدافقهی در گفتگو با دانا:

دولت بعد نمی تواند به میراث دولت آیت الله رئیسی در «جبهه مقاومت» پشت کند

دولت بعد نمی تواند به میراث دولت آیت الله رئیسی در «جبهه مقاومت» پشت کند
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در جبهه مقاومت میراث سنگینی به جای گذاشتند گفت: دولت و وزیر خارجه بعدی نمی تواند به راحتی به این میراث پشت کند.

هادی سید افقهی، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان تمام عمر، تجربیات و سابقه خدماتی خود را وقف محور مقاومت و به خصوص مسئله فلسطین کرد، گفت: حمایت دکتر امیرعبداللهیان از جبهه مقاومت و مسئله فلسطین موضوعی است که نه تنها در داخل کشور بلکه رهبران و گروه های مجاهد فلسطینی و حتی لبنانی و سوری هم به آن اذعان دارند.

وی با بیان اینکه برخورد شهید امیرعبداللهیان با محور مقاومت برخورد سلیقه ای نبود ادامه داد: وی در مسیری قرار گرفت که آن مسیر را امام راحل، مقام معظم رهبری و آیت الله شهید رئیسی ترسیم کردند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه چارچوب اصلی سیاست های ایران در زمینه سیاست خارجی را وزارت امور خارجه تعیین نمی کند تاکید کرد: ممکن است برخی بگویند پس چرا در دولت قبل رویکرد به حوزه منطقه و جبهه مقاومت به گونه ای که در دولت سیزدهم با شاهد بودیم، نبود؛ باید گفت اولویت دولت های مختلف در این زمینه متفاوت است.

سید افقهی با اشاره به اینکه در برخی دولت ها اولویت مسائل بین المللی و غرب است ادامه داد: طوفان الاقصی و وعده صادق نشان داد اگر مسئله خاورمیانه که مسئله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین، مورد حمایت قرار نگیرد و حقوق فلسطینیان احقاق نشود، توجه به مسائل دیگر اثری نخواهد داشت.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان ضرورت توازن بین میدان و دیپلماسی را به خوبی درک کرده بود تاکید کرد: مسئله فلسطین جوهره سیاست های خارجی جمهوری اسلامی ایران است و شهید امیرعبداللهیان به خوبی توانست مسئله میدان و مجامع بین المللی مانند اتحادیه عرب و شورای امنیت را مهندسی کند.

سید افقهی با اشاره به اینکه شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در جبهه مقاومت میراث سنگینی به جای گذاشتند و دولت و وزیر خارجه بعدی نمی تواند به راحتی به این میراث پشت کند تاکید کرد: در شرایط حساس کنونی پیش بینی می شود دولت آینده و وزیر خارجه بعد با همین حساسیت مسئله فلسطین و جبهه مقاومت را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه نقش ایران در وعده پیروزی فلسطین روشن است گفت: بعد از عملیات وعده صادق معادله بازدارندگی عوض شد و دولت بعدی نیز با همین میراث و ظرفیت مسیر را ادامه خواهد داد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه