اخبار داغ

نشست خبری رئیس فدراسیون تکواندو؛

ساعی: کیانی موقع خوبی باخت؛ افلاکی از فشارها و استرس‌ها، بیمار شده/ رحیمی: در دوی ۱۰۰ متر، ۵۰ متر از دنیا عقب بودیم

ساعی: کیانی موقع خوبی باخت؛ افلاکی از فشارها و استرس‌ها، بیمار شده/ رحیمی: در دوی ۱۰۰ متر، ۵۰ متر از دنیا عقب بودیم
رئیس فدراسیون تکواندو گفت: خوش‌حالم که ناهید کیانی الان باخت و موقع خوبی بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در نشست خبری صبح امروز خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: در رقابت‌های قهرمانی آسیا توانستیم در ۳ بخش پومسه، کیوروگی و پارا به موفقیت‌های خوبی برسیم. در پومسه ۳ مدال طلا، ۴ نقره و ۴ برنز گرفتیم که نسبت به دوره قبلی نتایج بهتری با تعداد ورزشکار کم‌تر کسب کردیم و نایب‌قهرمان شدیم. در بخش ابداعی هم برای نخستین بار مدال طلا گرفتیم و باید در پومسه قهرمانی جهان تلاش بیش‌تری کنیم. در کیوروگی دوره قبل پنجم شده بودیم و ۳ فینالیست داشتیم اما در این دوره با یک تیم جوان به مسابقات رفتیم و ۳ مدال طلا و عنوان قهرمانی آسیا را پس از ۸ سال به‌دست آوردیم.

وی در ادامه بیان داشت: در سال المپیک این اتفاق افتاده و همه بزرگان تکواندو آسیا در این رویداد حضور داشتند؛ به‌جز وزن ۶۸ کیلوگرم و تکواندوکار ازبک. بهترین مربی آسیا را افلاکی و بهترین بازیکن آسیا را هم حاجی‌موسایی کسب کردند. در بخش پارا هم بچه‌ها افتخارآفرینی کردند؛ قهرمان مردان و زنان شدیم و بهترین مربی تیم زنان و بهترین بازیکنان آسیا هم از ایران شدند. همه بهترین‌ها ازآن ایران شد و این یک روحیه خوبی به کادرفنی و بچه‌های تیم ملی داد. بحث المپیک با مسابقات جهانی و قاره‌ای فرق دارد؛ این مسابقات ملاک ما برای المپیک نیست.

ساعی درباره اهمیت و شرایط المپیک گفت: در المپیک اوزان با مسابقات قاره‌ای فرق دارند و هر ۲ وزن، یک وزن شده و حریفان در المپیک فرق دارند. تلاش می‌کنیم در المپیک هم با مدال برگردیم ولی برای این رویداد ۴ سال زمان نیاز داریم اما ۲ سال و خرده‌ای در تکواندو بوده‌ایم. در این ۲ ساله با فشاری که به فدراسیون، بچه‌ها و کادرفنی آمد توانستیم این سهمیه‌ها را بگیریم. وقتی وارد فدراسیون شدیم، چیزی نداشتیم و بچه‌ها رنک خاصی نداشتند. سهمیه‌های لازم را با تلاش به‌دست آوردیم و کار سختی داشتیم. مجبور بودیم همه اعزام‌ها را برویم و اوایل مشکلات مالی هم داشتیم.

وی پیرامون ضعف کیوروگی زنان و دختران المپین عنوان داشت: از نتیجه زنان راضی نبودیم ولی یکی از دلایلش این است که دست ما مثل بخش آقایان برای جایگزینی بازیکن باز نیست و فشار زیادی روی دختران ما بوده. مثلا تیم قهرمان آسیا که پنجم شد، با این تیم خیلی فرق داشت. بازیکن مشترکی با آن تیم نداشتیم. پسران ما رنک نداشتند و سخت‌ترین قرعه را تجربه کردند. ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده چون در این ۲ سال همه مسابقات را رفتند تا کسب سهمیه و امتیاز کنند، فشار زیادی روی‌شان بود. خستگی روی نتایج تاثیر گذاشت ولی به چیزهایی که خواستیم، رسیدیم. تمام تلاش‌مان را برای ناهید کردیم تا به رنک ۲ برسد که خداراشکر در این جدول قرار گرفت.

وی در این رابطه تصریح داشت: برای مبینا برنامه‌ریزی دیگری داشتیم که خیال‌مان راحت شد که با رقیب رژیم صهیونیستی هم‌گروه نمی‌شود. برای آرین سلیمی یک پله ارتقا در نظر داشتیم که شد و در لحظه آخر به برنامه‌های‌مان رسیدیم. این بسیار سخت بود که به آن چیزی که می‌خواستیم، برسیم. هر دقیقه باید جدول رقبا را چک می‌کردیم. مطابق برنامه پیش رفتیم و ان‌شالله برای المپیک تلاش می‌کنیم.

رئیس فدراسیون تکواندو راجع به وضعیت سلامتی مجید افلاکی گفت: به علت همین پروازها و فشارها و استرس‌ها، بیمار شده و قبل از مسابقات آسیایی یک سمیناری را در کره برای تمام کوچ‌های آسیا شرکت کرد که از کره پس از یک هفته به ویتنام آمدند و فشار زیادی را تحمل کردند. در سالن گرم و شرجی بودیم و سالن تهویه هوا نداشت. شاید بخشی از نتیجه نگرفتن دختران ما به همین دلیل باشد. پس از آن باز هم افلاکی و مداح به ترکیه رفتند ولی خداراشکر او امروز حالش بهتر است و مرخص می‌شود ولی چند روزی در خانه هستند و استراحت می‌کنند. من و رحیمی هم در این چند روزه در اردوی تیم ملی بودیم.

وی در رابطه با ایده‌آلش از المپیک برای تکواندوی ایران گفت: ان‌شالله مدال بگیرند، خستگی از تن‌مان در می‌رود. فقط با مدال راضی می‌شویم. دل همه کارمندان فدراسیون با بچه‌هاست تا در المپیک موفق شوند. هم‌دلی باعث موفقیت می‌شود و به موفقیت در آسیا انجامید‌. هنوز هم بچه‌ها از مسابقات آسیایی ویتنام ریکاوری نشده‌اند چون خیلی وضعیت بدی بود ولی عنوان قهرمانی باعث شد سختی‌ها را تحمل کنیم و ادامه بدهیم.

ساعی در مورد عدم رسیدگی‌ها تصریح داشت: مشکلی از این بابت نداریم و به‌دنبال این نیستیم از جای دیگر برای‌مان کاری کنند تا ما پیش برویم. کمبودها را خودمان برطرف می‌کنیم. خیلی همه امکانات در اختیارمان نیست ولی سعی‌مان را کرده‌ایم. کمیته و وزارت همراه ما هستند و کمک و لطف می‌کنند. شرایط خوبی داریم.

وی در خصوص شرایط نگرانی از وضعیت ناهید کیانی در پاسخ به دانا گفت: خواهش می‌کنم فشار از روی ناهید برداشته شود. ما کنارش هستیم و ما هم نگران شرایطش هستیم ولی بررسی کردیم و دیدیم ورزشکار حق دارد اگر عملکرد همیشگی‌اش را نشان ندهد. او خیلی مسابقه رفته و تنها ورزشکار المپیکی ما از طریق رنکینگ است. او در ۲ جهانی شرکت کرده و بازی‌های آسیایی و گرندپری و گرنداسلم‌ها را رفته. او موقعیت خوبی داشت و حیف بود در قاره‌ای سهمیه بگیرد. خوش‌حالم که ناهید الان باخت و موقع خوبی بود. می‌دانستیم ناهید در افت است. ورزشکار نمی‌تواند ۴ یا ۵ دفعه به اوج آمادگی برسد و ناهید فرازونشیب‌هایی داشت‌، وزن او تغییر کرد و باعث شد او مجبور شود وزن کم کند یا وزن عادی برود. تا همین چند وقت پیش قرار بود ناهید با کیمیا بازی اولش را انجام بدهد. تلاش کردیم این فشار روی ناهید رخ ندهد. البته که ناهید، کیمیا را این دفعه می‌برد ولی در این مدت تلاش کردیم فشاری رویش نگذاریم. در المپیک همه رقبا خوب هستند و کسی را نباید دست‌کم گرفت.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد سهمیه مربی در المپیک اذعان داشت: کمیته با ما کنار آمده و ۲ مرد و ۲ زن به‌عنوان مربی به پاریس می‌بریم. قرار است کارت مربیان را عوض کنیم و مدیریت کنیم. به نفر اول یک میلیارد تومان، نفر دوم ۶۰۰ میلیون و نفر سوم هم ۴۰۰ میلیون تومان پاداش می‌گیرند. تلاش می‌کنیم پولدارتر شویم تا بیش‌تر جایزه بدهیم.

وی درباره برنامه‌های تمرینی گفت: درخواستی از چند کشور برای اردوی مشترک داشتیم ولی فرانسه برای ما مناسب‌تر بود چون آن‌ها در ۲ وزن پایین سهمیه آقایان دارند و ما در ۲ وزن بالا که بتوانیم به هم کمک کنیم. تکواندوی ایران امروز اعتبارش دارد برمی‌گردد به سال‌های قبل. از کشورهای مختلف درخواست اردوی مشترک داریم. از پاریس ۲ نفر از بچه‌ها به مجارستان می‌روند و ۲ نفر دیگر به تونس خواهند رفت.

رحیمی: در دوی ۱۰۰ متر، ۵۰ متر از دنیا عقب بودیم

هم‌چنین اصغر رحیمی، دبیرکل فدراسیون تکواندو نیز در این نشست اظهار داشت: گروه ۲۰ نفره پشت بچه‌های المپین کار می‌کنند. باید صبور باشیم چون این تیم درست می‌شود. تیم ما قهرمان آسیا شد و هیچ‌موقع قهرمانی آسیا را به این سختی ندیده بودم. اکثر المپین‌های سایر کشورها به بچه‌های ما باختند. گفته‌ایم هدف ما المپیک ۲۰۲۸ است ولی در ۲۰۲۴ بدون شانس نیستیم. در این دوی ۱۰۰ متر، از دنیا ۵۰ متر عقب بودیم. کره‌جنوبی هم مثل ما سهمیه گرفته؛ ۴ سهمیه در حالی که ما ۲ گرندپری ۱۰۰ امتیازی را از دست دادیم. این‌طوری نیست که بگوییم یک طلا برای کیانی است. ناهید در وزن تخصصی‌اش نیست و مسائل روحی هم هست. هر ۴ تکواندوکار ما شانس مدال هستند ولی در صدم ثانیه باید ببینیم نتیجه چه است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه