اخبار داغ

سرلشکر سلامی:

شعارهای ملت ایران در دانشگاه‌های آمریکا تکرار می‌شود

شعارهای ملت ایران در دانشگاه‌های آمریکا تکرار می‌شود
فرمانده کل سپاه گفت: امروز شعارهای ملت ایران در دانشگاه‌های آمریکا تکرار می‌شود و آنچه آنها پژواک می‌کنند، از فرهنگ غنی و منزلت قوی ایران نشات گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی طی سخنانی در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاههای کشور با اشاره به یاد و نام بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام پیام‌آور آزادی، عدالت و استقلال بود و در دوره ای این موارد را مطرح کرد که جهان از این مسائل تهی شده بود و او با اعجاز خود این مفاهیم را به واقعیت‌های عینی تبدیل کرد. ما را از اسارت مدرن نجات داد و مجد اسلام را احیا کرد و خورشید اسلام جلوه‌گر شد.

وی ضمن تسلیت شهادت جمعی از مسئولان نظام از جمله آیت‌الله رئیسی در مسیر خدمت رسانی به مردم اظهار داشت: صاحب نظران سیاسی عالم در توصیف انقلاب ما آن را یک تحول ژئوپلیتیک در فضای جنگ سرد و دو قطبی جهان می دانند. انقلاب اسلامی ایران تنها یک تحول در جهان نبود بلکه ساختن یک مبدا برای یک حرکت تاریخی بود که باعث تقسیم جهان و ایران به دو بخش قبل از انقلاب و بعد از انقلاب شد. ایران قبل از انقلاب وابسته بود و 40 هزار مستشار آمریکایی آن را در بخش های مختلف سیاسی، نظامی و فرهنگی اداره می‌کردند.

 سردار سلامی گفت: امام آمد و ضلع جدیدی از قدرت را به این هندسه اضافه کرد و دکترین موجود را فرو ریخت. به استقلال رسیدن ایران، موازنه قدرت در جهان را بهم ریخت و امام با انقلاب خود نشان داد مکاتب غرب و‌ شرق نمی توانند نسخه واقعی برای آزادی، استقلال و کرامت ملتها باشند.

وی ادامه داد: امام آمد تا مکتب اسلام را به الگویی برای حکومتداری تبدیل کند و این مسئله زنگ خطری برای مستکبرین بود و برای همین است که شرق و غرب برای از بین بردن آن بسیج شدند.

فرمانده سپاه پاسداران یادآور شد: از آن روز تا الان دشمنان ما سیاستها و راهبردهای خود را با استفاده از تمام تجربیاتشان به کار گرفتند تا ایران را  تسلیم و سازش بکشانند.

وی خاطرنشان کرد: جنگ 8 ساله یکی از خطرناکترین وقایع اسلام و ایران بود که همه زورگویان دنیا تمام قدرت خود را در آن به کار گرفتند تا ایران محاصره شده را به تسلیم بکشانند اما جوانان ما به صحنه آمدند، ایستادند و جنگ را ناباورانه به پیروزی رساندند. جنگ نقطه ای بود که ایران به قدرت خود افتخار کرد و اراده یک ملت بود که بر سلاح و قدرتهای عالم غلبه کرد.

سردار سلامی گفت: بعد از آن، توطئه پشت توطئه رخ داد و ما یک لحظه از جنگ خارج نشدیم بلکه شکل و مدل آن تغییر کرد. تحریم، تهاجم فرهنگی، فتنه ها، عملیات روانی تهاجمات رسانه ای، مستمراً ادامه یافت به طوری که اگر هر کدام از این حوادث برای یک کشور بزرگ رخ می داد آن را از پا می انداخت اما ما ماندیم و با رهبری رهبر انقلاب به مسیر پیشرفت ادامه دادیم.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: رمز جاودانگی این ملت، توکل به خدا و ایستادن پای حرف رهبرشان بود. دشمنان تلاش کردند ایران را منزوی کنند اما امروز ایران در معادلات سیاسی در جهان  و منطقه اثر مستقیم دارد. آیا در منطقه امنیت منطقه بدون ایران قابل حل است؟

سلامی با اشاره به حضور نمایندگاه بیش از 60 کشور در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی و نیز برنامه سازمان ملل برای گرامیداشت یاد و خاطر رئیس جمهور کشورمان، تصریح کرد: آیا این کشور منزوی شده است؟ این کشور در عملیات وعده صادق، آشکارا و بدون مخفی کاری و با علم به اینکه یک قدرت سیاسی فراتر از رژیم صهیونیستی در مقابل قرار دارد، دست به عملیات موشکی زد. عظمت این عملیات، افتخار آفرین است.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی نظیر مصر، انگلیس، ژاپن و دیگران به دنبال منصرف کردن ما بودند،  خاطرنشان کرد: همه‌ نگران و‌ ما آرام بودیم و برای همه سناریوهای احتمالی دشمن و غلبه بر آن آمادگی داشتیم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این نشان قدرت ماست. ما با این عملیات جنگ را به داخل خاک دشمن کشاندیم و از آن عبور کردیم.

وی ادامه داد: ما شرافتمندانه می‌جنگیم و مردم ایران هم به محض شنیدن خبر شلیک موشک‌ها با شادی به خیایان‌ها آمدند. ما تنها ملتی هستیم که نسبت به جنگ آرام و مطمئن هستیم و دلهره نداریم.

سلامی خاطرنشان کرد: ما به هر جنگی ورود کردیم، موفق‌تر و قوی‌تر خارج شدیم، در جنگ اقتصادی، نبرد ما منجر به خودکفایی و استقلال اقتصادی شد. ما با یک نرخ زمانی در تغییرات مواجهیم در حالی که در تحریم و محاصره قرار داریم. ما از فتنه داخلی، استحکام داخلی را ساختیم و از فشار سیاسی، گشودن درب روابط با کشورهای دوردست را آغاز کردیم.

سلامی ادامه داد: ما به برکت تحمل ملتمان که مشکلات را تحمل و هضم کردند توانستیم به این درجه از قدرت بازیایی موقعیت خود تحت هر فشاری برسیم و این برای ملت ما یک مشخصه منحصر به فرد است.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: امروز فرضیه احتمال جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران و گزینه های روی میز ابطال شده است. برای همین می بینید تحولات اقتصادی مستقل از پیامدهای سیاسی و نظامی در کشور حرکت خود را ادامه  می‌دهد و آمادگی برای سرمایه گذاری در کشور بالاترین ظرفیت را دارد چون جنگ علیه کشور فرضیه باطلی است.

وی خاطرنشان کرد: این موارد به برکت خون های پاک شهدا به دست آمده است؛ شهدایی که هجرت از خانه را مقدمه جهاد قرار دادند و سنگرها را خالی نکردند.

سلامی با اشاره به اینکه همه امید ما به جوانان این سرزمین است، خاطرنشان کرد: باید با اراده و مصمم برای ساختن هرچه بهتر ایران قدرتمند، همت خود را به کار بگیرید. ایران امروز یک قدرت جهانی است. ایران شکست ناپذیر است. ایران برای رسیدن به هدف های خود مصمم و در حال حرکت است. امروز شعارهای ملت ایران در دانشگاه‌های آمریکا تکرار می‌شود و آنچه آنها پژواک می‌کنند از  این فرهنگ غنی و منزلت قوی ایران نشات گرفته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: امروز دشمنان ما یعنی آمریکایی‌ها‌، صهیونیست ها و بخش‌هایی از اروپا در انزوا قرار دارند  و به لحاظ اخلاقی و سیاسی سقوط کردند و رفتارشان برخلاف شعارهایشان است اما ایران به عنوان یک کشور شرافتمند، مستقل و با فرهنگ قوی در جهان امروز شناخته می شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه