اخبار داغ

ایران در فاز کاهش تعهدات برجام قرار دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی: فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است

رئیس سازمان انرژی اتمی: فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است
معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسلامی روز سه‌شنبه در بدو ورود به چهارمحال و بختیاری در فرودگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران افزود: جلسه شورای حکام از روز گذشته شروع شده است، آژانس بین المللی انرژی اتمی هر سه ماه یک بار به شورای حکام و ۶ ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل گزارشی درباره فعالیت هسته‌ای ایران ارائه می‌دهد و موضوع انطباق یا عدم انطباق فعالیت هسته‌ای ایران با برجام محور اصلی گزارش است.

به گفته وی،‌ گزارش هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است،‌ بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

اسلامی تصریح کرد: در بخش پادمان یک روال طبیعی برابر ضوابط پادمان و NPT داریم و آژانس در ایران مستقر می باشد و بازرسی‌های خود را انجام می‌دهد و براساس همین ضوابط ، کار جریان دارد و هیچ موقع متوقف نبوده است و متوقف نخواهد شد.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت : بخش دوم برجام است، طبیعی است که در این بخش طرفینی وجود دارد که تعهداتی داشته‌اند و به آن عمل نکرده‌اند به ویژه آمریکا که به تعهداتش عمل نکرد و از برجام خارج شد و اجازه نداد دیگران با ایران همکاری کنند.

وی یادآورشد:‌ ما هم طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، متعهد هستیم در صورتی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند، شرایط فعلی به وجود می آید. در صورتی که اگر آنها به تعهدات خود عمل کنند، جمهوری اسلامی هم به تعهدات برجامی در خصوص بندهایی که برای برخی محدودیت‌ها وجود دارد، عمل خواهد کرد.

به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی ، جمهوری اسلامی ایران طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام به تعهدات خود عمل می‌کند و هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.

معاون رییس‌جمهور در خصوص سفر خود به استان یادآور شد: استاندار چهارمحال و بختیاری دعوت کرد تا از سایت‌های پرتودهی استان بازدیدی داشته باشیم و دوم اینکه عزیزان در استان مراسم یادبودی برای امام راحل، شهدای خدمت و شهیدان استان برگزارمی کنند که در این نشست ها شرکت می‌کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه