اخبار داغ

رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد؛

امکان راه‌اندازی ‌نیروگاه هسته‌ای کوچک مقیاس برای چهارمحال و بختیاری وجود دارد

امکان راه‌اندازی ‌نیروگاه هسته‌ای کوچک مقیاس برای چهارمحال و بختیاری وجود دارد
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: می‌توان نیروگاه هسته‌ای کوچک مقیاس را برای چهارمحال و بختیاری در نظر گرفت، البته سرمایه‌گذاری این امر را می‌توان از طریق اتاق بازرگانی و اتاق اصناف انجام داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسلامی ۱۵ خردادماه در نشست هم‌اندیشی جهت استفاده از ظرفیت‌های انرژی هسته‌ای در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: امروز مسئله فلسطین به مسئله اول جهان تبدیل شده است، به طوری که چهره واقعی حامیان حقوق بشر مشخص و منجر به فروپاشی شد.

وی افزود: همه دانشگاه‌های معتبر دنیا و به ویژه آمریکا دست به اعتراض، اعتصاب و تظاهرات زدند، که این مسئله به معنای بیداری جهان است، البته جریان انقلاب و جبهه مقاومت به این بیداری کمک کرد و امروز انقلاب اسلامی به عنوان پرچمدار آزادی خواهی و تلاش برای عزت، شرف و منزل مردم دنیا توانسته پیشرفت کند.

اسلامی گفت: روح شهدای جبهه مقاومت، مدافعان حرم و شهید آیت‌الله رییسی و همراهان که ضایعه دردناکی بود شاد باشد، شهید بزرگواری که در تاریخ ماندگار شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران باز کردن گره مردم و حجت بودن امر مقام معظم رهبری را از ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار برشمرد و افزود: ترس از خدا همواره در وجودشان بود و در تمام لحظات عمرشان وقف خدمت به مردم بود و در نهایت مردم از ایشان این‌گونه استقبال کردند.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی به واسطه ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها همه جایگاه‌های شماره یک را در بحث پیشرفت در اختیار داشته است، در این ایام باید با شهدا عهد کرد که خستگی‌ناپذیر  برای اعتلای کار حق بیش از پیش تلاش کرد.

اسلامی بیان کرد: نکته مهم سفر و حضور در این استان به دلیل حضور در یادواره شهدا بوده که از مدت‌ها پیش برای آن برنامه‌ریزی شده بود.

وی در ادامه با اشاره به مباحث هسته‌ای، افزود: برخی مسائل فوری و برخی نیازمند برنامه‌ریزی است که باید سرمایه‌گذاری در استان مورد توجه قرار گیرد تا بتوان اقدامی از این طریق انجام داد.

اسلامی گفت: برق هسته‌ای ۲۰ هزار مگاوات در کنار دریا جانمایی شده است، البته نیروگاه کوچک مقیاس را می‌توان برای چهارمحال و بختیاری در نظر گرفت البته سرمایه‌گذاری این امر را می‌توان  از طریق اتاق بازرگانی و اتاق اصناف انجام داد، زیرا برق پاک و پایداری به شمار می‌رود و آلایندگی آن صفر است، کما این‌که در بسیاری از کشورهای دنیا نیروگاه‌های اتمی در حال توسعه هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به موضوع پرتودهی، بیان کرد: مسیر پرتودهی کاملا مشخص و دارای اهمیت بالایی است، از طرفی فرآوری، عمل آوری و ایجاد زنجیره ارزش در اختیار شماست که می‌توان به منظور ایجاد اشتغال تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی به کارگیری شوند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه