اخبار داغ

دنیا نمی‌داند چگونه باید خود را اداره کند؛

سردار نقدی: از شهید رئیسی جمله‌ای که با خط ولایت زاویه داشته باشد، نشنیدیم

سردار نقدی: از شهید رئیسی جمله‌ای که با خط ولایت زاویه داشته باشد، نشنیدیم
معاون هماهنگ کننده سپاه با اشاره به شرایط امروز کشور، منطقه و جهان، گفت: تحولاتی در تراز نهضت‌های انبیاء در حال وقوع است و این از ثمرات انقلابی است که امام خمینی (ره) پی‌ریزی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و سالروز قیام پانزدهم خرداد که در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز در جهان شاهد تحولاتی هستیم که هر هزاره یکبار ممکن است اتفاق بیافتد، تحولاتی در تراز نهضت‌های انبیاء در حال وقوع است و این از ثمرات انقلابی است که امام خمینی (ره) پی‌ریزی کرد.

سردار نقدی افزود: رمز این موفقیت بزرگ و پیروزی‌های شگفت‌انگیز در چیست؟ همه می‌دانیم ابزار اصلی اعمال قدرت عبارت است از پول، سلاح و تبلیغات که امام راحل هیچ‌کدام از این‌ها را نداشتند. پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را شاه و آمریکا داشتند، درحالی که هیچ سلاحی در دستان امام و هوادارانش نبود. روزنامه‌ها و نشریات و ابزار تبلیغاتی شامل رادیو و تلویزیون در دستان رژیم شاه قرار داشت و امام حتی یک مجله هم نداشت. تمام نفت و اقتصاد و ثروت کشور دست دشمن بود و امام ثروتی در اختیار نداشت. چطور یک انسانی با دستان خالی آمد، دشمن خود را با همه این قدرت‌ها خلع سلاح کرد؟

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ادامه داد: اگر بخواهیم در یک کلمه رمز و اساس حرکت امام راحل را ترسیم کنیم، باید بگوییم حرکت براساس قرآن و عبودیت پروردگار و قرار گرفتن در جبهه حق در برابر باطل؛ این رمز پیروزی امام خمینی (ره) است. 

وی خاطرنشان کرد: همانند این اتفاق امروز هم در حال روی دادن است. شما اسلحه‌ها، ابزار و ثروت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را با امکانات حماس مقایسه کنید. رسانه‌های طرفین و ثروت و اقتصاد طرفین این جنگ را قیاس کنید، اصلا قابل مقایسه نیست؛ ولی هر روز که می‌گذرد پیروزی طرف به‌ظاهر ضعیف‌تر بیشتر آشکار می‌شود.

سردار نقدی بیان داشت: امروز شاهد هستیم که یک دوقطبی جهانی شکل گرفته است، یک قطب جبهه مستضعفین با نمادهای ایران، فلسطین و یمن و طرف مقابل جبهه مستکبرین با محوریت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و این همان حزب مستضعفین در برابر استکبار جهانی است که امام طراحی کردند و می‌بینیم هر لحظه و هر ساعتی که می‌گذرد، از وزن و قدرت جبهه مستکبرین کاسته شده و کفه جبهه مستضعفین سنگین‌تر می‌شود.

وی افزود: قرآن به ما این را می‌آموزد که همه تاریخ بشر رویارویی همین دو جبهه است و همیشه حق پیروز است. موسی برابر فرعون و ابراهیم برابر نمرود و هر یک از انبیاء در برابر طاغوت عصر خود و امروز محور مقاومت در مقابل صهیونیزم بین‌الملل. دنیا در حال دگرگونی است نه در حد و اندازه روزها و ماه‌ها و حتی قرن‌ها؛ بلکه در ابعاد تحولات هزاره‌هاست. امروز هم شاهد اوج‌گیری جنگ حق و باطل هستیم و همه دنیا در حال متحول شدن است. 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین حرف‌هایی که قرآن به بشر می‌آموزد، این است که اگر ملتی برحق بود و روی حق پافشاری کرد، پیروزی قطعی با اوست؛ زیرا قدرت او در برابر انبوه پول و سلاح و تبلیغات می‌شود قدرت خود خداوند. شما هیچ چیز نداشته باشید فقط کافی است با حق باشید، پیروز هستید. امام راحل این موضوع را فهمید و حق و قرآن را بدون ذره‌ای ایده‌ها و عقاید من‌درآوردی و بدون آنکه ذره‌ای با قرآن زاویه بگیرد، مبنا قرار داد و مردم از همین خط پیروی کردند، پیروز شدند.

وی ادامه داد: ولی بعضی‌ها برای همراه کردن دشمن در ماهواره‌ها و خوشامد آن‌ها در فضای مجازی و استفاده از آن‌ها در جلب افکار عمومی حرف‌هایی جدای از احکام اسلام و خط رهبری از خودشان ابداع می‌کنند، حرف‌هایی را با اسلام و خط اصیل انقلاب اسلامی قاطی می‌کنند، خدا هم آن‌ها را به خودشان وامی‌گذارد و می‌فرماید «فما کان لشرکائهم فلا یصل الی الله و ما کان لله فهو یصل الی شرکائهم». 

سردار نقدی تصریح کرد: رمز پیروزی امام خامنه‌ای و پیروزی‌های امروز بر صهیونیست‌ها هم همین پافشاری بر حق ناب و زاویه نگرفتن با ولایت است. امروز 35 سال از رحلت امام راحل گذشت و کسی نمی‌تواند کوچک‌ترین زاویه‌ای بین مواضع حضرت آقا با امام راحل پیدا کند. 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهید آیت‌الله رئیسی هم، همین مرام را داشت، برخلاف روسای قبلی که هر کدام برای خودشان خطی متفاوت از رهبری داشتند، در این سال‌ها حتی جمله‌ای که با خط ولایت زاویه داشته باشد، از ایشان نشنیدیم.

سردار نقدی تصریح کرد: مسئله ولایت‌مداری رئیس جمهور شهید از مسئله خدمتگذاری او به‌ مراتب مهم‌تر بود؛ چون مبنای خدمتگذاری او هم ولایتمداری او بود. برای اجرای تدابیر ولایت و برای ایجاد امید در دل مردم به آن‌ها خدمت می‌کرد؛ نه جمع کردن رأی برای خود.

وی افزود: اگر کسی به او می‌گفت فلان کار را نکن یا فلان حرف را نزن، رأی تو ریزش می‌کند، صریحاً در پاسخ این افراد می‌گفت این حرف شما شرک است ما باید برای خدا کار کنیم. 

سردار نقدی اظهار داشت: همین عملیات «طوفان‌الاقصی» که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن تجلیل می‌کنند هم به لحاظ موقعیت و هم به لحاظ شکل، اقدام بسیار بزرگ و عظیمی بود. به‌خصوص آن‌که رژیم صهیونیستی تجهیزات و موانع فراوانی را برای حفاظت از خود در برابر مردم و مبارزان فلسطینی احداث و ایجاد کرده بود. چطور چنین پیروزی ممکن است؟ فقط و فقط در یک صورت و آن اعجاز الهی؛ زیرا راه دیگری برای غلبه بر این انبوه ابزار وجود ندارد. 

معاون هماهنگ کننده سپاه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی امروز در بن‌بست قرار گرفته و هیچ راهی برای برون رفت از آن ندارد و شکست آن‌ها قطعی است، اظهار داشت: راه ما برای پیروزی نهایی چیست؟ ما باید همین خط پافشاری بر حق را بفهمیم و نخواهیم چیزی به آن اضافه و یا از آن کم کنیم. رمز موفقیت رئیس جمهور شهید ما نیز همین است و ایشان در طول دوران ریاست جمهوری خود، با رهبری زاویه‌ای پیدا نکرده بودند. 

وی عنوان کرد: مسئله ولایت‌مداری رئیس جمهور شهید بسیار مهم‌تر از مسئله خدمتگذاری او بود. ایشان همواره در مسیر حق بودند و هیچ موضع انحرافی نگرفت. خداوند هم این عظمت را به او داد و این‌گونه شد که مردم به او دل بستند و این‌گونه از سوز دل برای او اشک ریختند و ناراحت شدند. 

سردار نقدی یادآور شد: تمامی انبیاء آمدند و یک حرف زدند و هیچ‌کدام با دیگری زاویه نداشتند و راه ما هم همین است.

معاون هماهنگ کننده سپاه با اشاره به این‌که در انتخابات پیش‌رو باید ببینیم چه کسی در مسیر رهبری است و با او زاویه نمی‌گیرد، او را باید مبنا برای انتخاب قرار دهیم، اظهار داشت: اساس کار ما باید بر ولایت باشد و این رمز امام راحل بود و مسیری را که روشن کرد تا امروز می‌بینیم. ما امروز ذلت و شکست دشمن را می‌بینیم. آن‌ها ادعای حقوق بشر را داشتند؛ ولی دیدیم که این ریاکارانه بودن این ادعای آن‌ها در جریان جنگ غزه برای همه بشریت احراز شد.

سردار نقدی تصریح کرد: امروز دنیا نمی‌داند چگونه باید خود را اداره کند. کمونیست‌ها که شکست خوردند، لیبرال‌ها هم ناکام ماندند و در ماجرای غزه شکست خوردند و طبل رسوایی آن‌ها به صدا درآمد. فقط اسلام و دین اسلام است که می‌تواند چراغ راه انسان باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه