اخبار داغ

نیکبخت در صحن علنی مجلس عنوان کرد:

تامین نیازهای غذایی کشور با استفاده از همه ظرفیت های تولید در حوزه کشاورزی

تامین نیازهای غذایی کشور با استفاده از همه ظرفیت های تولید در حوزه کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر بخواهیم نیاز غذایی کشور برای جمعیت بزرگ ایران را تامین کنیم باید از همه ظرفیت‌های تولید در حوزه کشاورزی استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی نیکبخت که برای ارایه گزارش از نحوه اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی به نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، بیان کرد: بنده می‌دانم که دغدغه نمایندگان در مجلس دوازدهم کمتر از بنده در حوزه کشاورزی نیست، انتظار بنده این است که مانند قبل من را همراهی کنید تا بتوانیم موفق شویم.

وی ادامه داد: در تامین غذایی و امنیت غذایی کشور نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی هستیم. بنده کمتر از یکسال است که در وزارت جهاد کشاورزی مشغول به کار شدم و به محض شروع به کار با توجه به ظرفیت‌هایی که بخش کشاورزی داشت راهبردها و جهت‌گیری‌هایی را در وزارتخانه پیش گرفتیم تا بتوان از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه اظهار کرد: راهبرد اول ما حداکثرسازی تولید با حفظ منابع بود. اگر بخواهیم نیاز غذایی کشور برای جمعیت بزرگ ایران را تامین کنیم باید از همه ظرفیت‌های تولید در حوزه کشاورزی استفاده کنیم. راهبرد دوم ما یکنواختی در تولید بود یکی از بحث‌هایی که همیشه دچار نوسان بود میزان و مقدار برخی از محصولات بود به عنوان مثال در محصولاتی مانند سیب‌زمینی، گوجه و پیاز ما همواره در کشور با بحران مواجه بودیم و شاهد نوسان در میزان و قیمت این محصولات بودیم. در نهایت با پیگیری و برنامه‌هایی که صورت گرفت از سال ۱۴۰۲ تا الان وضعیت به حالت ثبات رسیده است. نه تنها در تامین نیاز داخل مشکلی نداشتیم بلکه در برخی مقاطع مازاد تولید داشتیم و نسبت به صادرات اقدام کردیم. ما در برخی از مقاطع حدود ۱۲ هزار تن از این سه محصول را صادر کردیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه