اخبار داغ

امیر سرلشکر موسوی:

دانشگاه امام علی(ع) ۱۱۸۴ شهید در دامن پر برکت خود پرورش داده است

دانشگاه امام علی(ع) ۱۱۸۴ شهید در دامن پر برکت خود پرورش داده است
فرمانده کل ارتش گفت: دانشگاه امام علی(ع) افتخار دارد که ۱۱۸۴ شهید از این قافله در دامن پر برکت خود پرورش داده است و به همین انگیزه فرماندهی معظم کل قوا پرچم و نشان فداکاری را به این دانشگاه اعطا فرمودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم سالروز اعطا پرچم نشان توسط فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) به ارتش که عصر امروز برگزار شد، اظهار کرد: سالروز اعطای پرچم و نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی (ع) را خدمت همه خانواده محترم شهدا تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی افزود: فداکاری صفتی است که در همه جوامع و فرهنگ ها در طول تاریخ و در پهنه جغرافیا به عنوان یک ویژگی برجسته و مورد تحسین شناخته شده است.

امیر سرلشکر موسوی خاطر نشان کرد: انسان های فداکار کسانی هستند که جان و مال و آسایش و زندگی خود را برای ارزش های والا و برای همنوعان و برای ملت و ناموس آن ها فدا می کنند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: برجسته ترین فداکاران آن عزیزانی هستند که جان خود را برای دیگران فدا کردند و فدا می کنند و این دانشگاه افتخار دارد که ۱۱۸۴ شهید از این قافله در دامن پر برکت خود پرورش داده است و به همین انگیزه فرماندهی معظم کل قوا پرچم و نشان فداکاری را به این دانشگاه اعطا فرمودند.

وی با بیان اینکه فداکاری منحصر به بزل جان نیست، گفت: آنانی در راه ارزش‌ها جنگیدند و به افتخار جانبازی نائل گردیدند و آنانی که در زندان‌های مخوف بعثی عزت ایران را حفظ کردند پرچمداران فداکاری هستند.

وی بیان کرد: رزمندگانی که در جبهه نبرد سلاح بر دست در مقابل دشمنان این آب و خاک ایستاده اند، فرماندهانی که جان و عمر خود، علم و هنر و تجربه خود و سلامتی خود را برای ایستادگی، دفاع و پیروزی تقدیم کردند صاحبان نشان فداکاری هستند.

امیر موسوی بیان کرد: اگر چه میدان اصلی فداکاری جبهه و جنگ است، اما فداکاری محدود به جبهه و جنگ نیست هر جا نیاز باشد برای منظور و هدفی بالاتر برای مردم خود از خود و داشته های خود بگذری فداکاری است.

وی ادامه داد: آن جوانان برومند و آن مردان بزرگی که از همه راه های ادامه زندگی راه سربازی را انتخاب کردند، شهر و دیار، خانه، خانواده و نزدیکان خود را گذاشته و در مرزها در آسمان ها و بر فراز قله ها و براقیانوس ها از کیان کشور حفاظت می کنند آنان نیز جزو فداکاران هستند که در قلب‌های شجاع و صبور آنها نشان فداکاری موج می‌زند.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: خانواده‌های صبور، فهیم و کم نظیر این عزیزان که با درک عمیق از جایگاه مردان خود جای خالی آنها و دوری آنها را تحمل می‌کنند و بار سنگین زندگی را به تنهایی به دوش می‌کشند و با بردباری رنج دوری از خانواده و نزدیکان را برای همراهی با مردان خود به جان خریدند ستاره‌های درخشان فداکاری هستند.
سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: اعطای نشان فداکاری به علاوه بر پاسداشت ایثارگری‌ها و رشادت‌های این عزیزان است یادآور این است هر کس به این راه قدم م گذرد و به این لباس ملبس می‌شود به صف عشاق فداکاری پیوسته است.

بیشتر بخوانید:

مراسم سالروز اعطای نشان فداکاری فرماندهی معظم کل قوا به ارتش

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه