اخبار داغ

کش چادر مشکی باید چند سانت باشد؟

کش چادر مشکی باید چند سانت باشد؟
همۀ ما دوست داریم لباس راحت بپوشیم. راحتی لباس یکی از مهمترین ویژگی های آن است و وقتی لباس راحت می پوشیم راحت تر می توانیم به فعالیت های روزانۀ خود بپردازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همۀ ما دوست داریم لباس راحت بپوشیم. راحتی لباس یکی از مهمترین ویژگی های آن است و وقتی لباس راحت می پوشیم راحت تر می توانیم به فعالیت های روزانۀ خود بپردازیم.

خیلی از خانم های چادری برای داشتن پوششی راحت با یک چالش جدی روبرو هستند. نگهداری چادر بر روی سر بسیار دشوار است، زیرا بیشتر پارچه های چادری از روی سر سُر می خورند و می افتند. یکی از بهترین راهکارهای مدیریت کردن  این امر، استفاده از کش است. کش مناسب می تواند به راحتی چادر را بر روی سر نگه دارد.

انتخاب کش مناسب برای چادر مشکی

اگر چادر ساده بر سر می کنید، استفاده از کش باریک تر برای چادر مناسب تر است و زیبایی بیشتری نیز دارد. زیرا کش های پهن تر برای اتصال به چادر به فضای دوخت بیشتری نیاز دارند و ممکن است زیبایی و تمیزی دوخت را تحت تأثیر قرار دهند. همچنین معمولاً متراژ قوارۀ چادر مشکی ساده کمتر از خیلی از مدل های چادرمشکی مدل دار است ، در نتیجه سبک تر بوده و با کش باریک تر هم به خوبی روی سر می ماند.

اگر پوشیدن چادر مدل دار انتخاب شماست، استفاده از کش پهن تر، مناسب تر است. زیرا برخی از چادرهای مدل دار دارای قوارۀ بیشتری هستند، در نتیجه سنگین تر بوده و برای محکم ماندن بر روی سر نیاز به کش محکم تری دارند. از طرفی در چادرهای مدل دار دارای کاپ، معمولاً کش این چادرها در درز کاپ قرار گرفته و دوخت آن از بیرون چادر دیده نمی شود. در نتیجه می توان از کش های دارای پهنای بیشتر هم استفاده نمود. برای اطلاع از انواع چادرهای مدل دار موجود در مجموعه خانه حجاب صدف، کلیک نمایید.

سایز مناسب کش چادر مشکی

با توجه به توضیحات بالا بهتر است برای چادر های ساده از کش 1 سانتی و برای چادرهای مدل دار از کش های حداقل 2 سانتی استفاده نمود.

توجه بفرمایید که هرچه کش نازک دار و باریک تر باشد، راحت تر کشیده می شود، پس در اندازه گیری کش باید حتماً این نکته را در نظر داشت.

روش اندازه کردن کش بر روی سر

وقتی می خواهید برای چادر خود کش بدوزید باید فاصلۀ یک گوش تا گوش دیگر خود را اندازه بگیرید. اگر با خود کش این کار را انجام می دهید، یک سر کش را کنار گوش خود قرار داده و ادامۀ آن را به صورتی که از روی برجستگی پشت سر شماعبور کند، در حالت کشش مناسب یعنی حالتی که نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد، تا گوش دیگر خود بیاورید و سپس اندازۀ بدست آمده را برش بزنید و بدوزید. ترجیحاً نیم سانت اضافه تر برای دوخت هر طرف در نظر بگیرید. ما با توجه به تجربۀ بیست ساله در تولید انواع چادرهای مشکی به این نتیجه رسیده ایم که بهترین اندازه برای کش چادرهای معمولی که اغلب 1 سانتی هستند، 20 سانتی متر و برای چادرهای مدل دار که اغلب 2 سانتی هستند و کشش کمتری نسبت به کش های باریک تر دارند، 28 سانتی متر است. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه